Skipper Cabin Access: From outside only
|
Friendliness / Service | 4.63 |
Technical Condition | 3.70 |
Cleanliness | 4.07 |
Check-in | 3.77 |
Check-out | 4.55 |
Overall | 4.07 |
Security Deposit | €2,500.00 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
10-day-charter | on request | |
---|---|---|
Automatic life vests | €15.00 | per piece and week |
Outboard engine (Incl. 5 l of fuel) | €80.00 | per week |
Bed linen (for one cabin) | €12.00 | per set |
Flex Plan (_) | 10,00 % | Percent on owner price |
Towels (1x large, 2x small additional) | €8.00 | per set |
Surcharge for pets | €150.00 | once |
Deposit reduction (12% of the deposit amount per charter week) | on request | |
Surcharge for regattas (20% of the charter fee) | on request | |
Safety net (Preassembled) | €80.00 | once |
Skipper | €200.00 | per day plus lodging |
Stand-up paddle board | €80.00 | per piece and week |
Overnight on board (For the night before or after the charter. Only bookable at short notice if the week before/after is free.) | €200.00 | once |
Year of Build | 2021 |
---|---|
Length | 15.18 m |
Width | 4.68 m |
Draught | 2.23 m |
Engine | 75 PS |
Sail Area | k.A |
Weight | 10.50 t |
Fuel Capacity | 255 l |
Water Capacity | 605 l |
Steering Type | 2 x Wheel steering |
Outside | Anchor with chain, Bathing platform, Bimini top, Cockpit shower, Refrigerator in cockpit, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Fender, Anchor winch remote control, Mooring lines, Propane-BBQ in cockpit, Sprayhood, Sink on cockpit , Teak in cockpit, Drift anchor , Wire (shroud) cutter, Windex |
---|---|
Inside | Black water tank, Gas oven, Freezer, Heating, Inverter 12V/220V, Refrigerator, Shore power cable, Pantry equipment, Radio with CD/MP3/USB, TV, Warm water |
Navigation | Barometer, Echo sounder, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Compass, Navigation set, Nautical charts, Log, Anemometer |
Safety | Autopilot, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Solid life vests, Fire extinguisher, Lifebelts, Fog horn, Distress signals, Radar reflector, Torchlight, VHF Radio |
Sails | Furling genoa, Furling main sail |
Sat 02.09.23 - Sat 09.09.23 | 6 people |
Das Schiff kam mit einem Schaden an beiden Schwarzwasserpumpen rein. Der frühe Checkout war dadurch nicht möglich. Der Vercharterer hat die Situation super gelöst:
-frühzeitige Information
-Gebühr für frühes Auschecken bekamen wir in bar zurück
-Angebot das Schiff erst am Samstag bis 9 Uhr zurück zu geben
-Reparatur des Schaden bis 18 Uhr
Sat 25.09.21 - Sat 02.10.21 | 6 people |
Bei der Übernahme der Yacht war ein Auflager der Bodenluke gebrochen ( Elan Problem) sowie die Tischverstellung in der Pantry defekt. Dieses würde am nächsten Tag morgens behoben.
Das Personal war vor Ort freundlich und hilfsbereit.
Allerdings stellten wir am dritten Tag des Törns Fäkalgeruch fest, der sich von Tag zu Tag verstärkte.
Bei der Rückgabe der Yacht würde festgestellt, das Undichtigkeiten im Bereich des vorderen Fäkaltanks vorhanden waren und sich diese in die Bilge ergossen/ sammelten.
Hinweis:
Die beiden Fäkaltanks, deren Füllstandsanzeigen beim Törn nicht über 40 Prozent lagen, wurden von uns fast täglich geleert.
Da die Elan Impression 50.1 zum Zeitpunkt des Charters kein Jahr alt war, hätte man einen besseren Zustand erwarten können.
Sat 10.07.21 - Sat 17.07.21 | 5 people |
Das Euronautics-Personal war immer super-freundlich. Auch über kritische Wetterlagen wurden wir per SMS hingewiesen.
Die gecharterte ELAN 50.1 hatte einige kleine Macken. Das liegt aber nicht an der Wartung durch Euronautics, sondern es handelt sich um "Engineering-Schwächen" in der Konstruktion des Schiffes. Das Boot war Bj. 2021. Hier die Aufzählung der "Macken".: Die Bodenbretterhalterung sind geklebt, daher war ein Bodenbrett nach unten eingesackt. Sehr kleiner Fäkalientank, ausgeschlagene Scharniere, abgefallene (geklebte) Verkleidung der Wantenverankerung.
Cabins: | 5+1 | Berths: | 10+2+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 35946 | L/D: | 17.20 / 2.65 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10 |
---|---|---|---|
Year: | 2024 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 36275 | L/D: | 15.18 / 2.23 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 29254 | L/D: | 15.57 / 2.09 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10 |
---|---|---|---|
Year: | 2021 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 26239 | L/D: | 14.85 / 2.25 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10 |
---|---|---|---|
Year: | 2022 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 28982 | L/D: | 16.35 / 1.95 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2020 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 21309 | L/D: | 15.57 / 2.25 |
Cabins: | 5+1 | Berths: | 10+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 34973 | L/D: | 16.22 / 2.55 |
Cabins: | 5+1 | Berths: | 10+1+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2020 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 30580 | L/D: | 15.94 / 2.36 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 36273 | L/D: | 15.20 / 2.23 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 20417 | L/D: | 14.15 / 2.20 |