Charter-Sailing Yacht Bavaria Cruiser 37 | ID 22298

  • Cabins3
  • Heads1
  • Berths6+1
  • Registration2020
  • Main SailFurling
  • L/D11.30 / 1.95

Highlights

  • Autopilot
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.63
Technical Condition 3.70
Cleanliness 4.07
Check-in 3.77
Check-out 4.55
Overall 4.07

Total number of customer reviews: 84
Last rated: 2 months ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €1,800.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, ab 17:00
  • Check-Out: Saturday, bis 9:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend erwünscht.
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 5 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

10-day-charter on request
Automatic life vests €15.00 per piece and week
Outboard engine (Incl. 5 l of fuel) €80.00 per week
Bed linen (for one cabin) €12.00 per set
Flex Plan (_) 10,00 % Percent on owner price
Towels (1x large, 2x small additional) €8.00 per set
Surcharge for pets €150.00 once
Deposit reduction (12% of the deposit amount per charter week) on request
Surcharge for regattas (20% of the charter fee) on request
Safety net (Preassembled) €80.00 once
Skipper €200.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €80.00 per piece and week
Overnight on board (For the night before or after the charter. Only bookable at short notice if the week before/after is free.) €200.00 once

Data

Year of Build 2020
Length 11.30 m
Width 3.67 m
Draught 1.95 m
Engine 27 PS
Sail Area 65.00 qm
Weight 7.00 t
Fuel Capacity 150 l
Water Capacity 210 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Bimini top, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Sprayhood, Drift anchor , Wire (shroud) cutter, Windex
Inside Fusion sound system , Gas oven, Heating, Inverter 12V/220V, Refrigerator, Pantry equipment, Warm water
Navigation Echo sounder, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Compass, Nautical charts, Log, Anemometer
Safety Autopilot, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Solid life vests, Fire extinguisher, Lifebelts, Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Radar reflector, Rescue collar, VHF Radio, Second anchor
Sails Furling genoa, Furling main sail

Kundenberichte

  • Sat 30.09.23 - Sat 07.10.23 | 3 people |

    Wackeliger Tisch im Salon (1 Schraube fehlte). GPS falsch kalibriert (ca. +5 Grad SB) Einige kaputte Leselampen (Salon, Kabinen, Außentisch…), zu dicke Festmacherheckleinen für vorhandene Klampen. Dadurch Slippen ungenügend möglich. Längere Leinen für Landfestmacher stark abgenutzt und bei Übergabe völlig verknotet. Heckleinen mit jeweils unlösbarem Knoten versehen. Dadurch Slippen nur einseitig möglich. Falsche Lichtschaltung, dadurch kein Licht in rechter Heckkabine, wenn Salonlicht aus. Linker Außenlautsprecher im Cockpit kaputt. Werkzeugkasten kaum bestückt (Bsp. Keine Zange). Starke und unübliche Vibrationen im Rumpf unter Motor. Ölfleck in Wanne unter Motor bei Übernahme, die bei Schiffsübernahme als normal vom Technik-Personal bezeichnet wurde. Dinghy-Druckverlust und -Wassereindrang, was als wetterbedingt vom Technik-Personal bezeichnet wurde (nur aufgepumpt und nicht ausgetauscht vor Ablegen, da angeblich nicht notwendig). Offboarder-Rückerstattung aber nach Reklamation fairerweise veranlasst. Kaum bestückte Toolbox. Biminitop-Öffnung nicht möglich, da Befestigungleine links beschädigt und notdürftig fest geknotet. Keine Rettungsinsel, live Jacketts in billigster Ausführung.

    Großes Lob allerdings an das Büropersonal für hochprofessionelle Vertragsabwicklung bei Check-in und Rückfragen sowie an die Support-Hotline. Generell guter Service und Hilfsbereitschaft, aber mangelhafte Wartung des Schiffes, das mulmiges Gefühl verursachte, leider.

Search for Bavaria Cruiser 37

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..