Charter-Sailing Yacht Elan Impression 45.1 | ID 27850

  • Cabins4
  • Heads2
  • Berths8
  • Registration2021
  • Main SailBattened
  • L/D13.85 / 1.90

Highlights

  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • BBQ
  • Heating
  • Battened main sail
  • Lazy-Jack System
  • Lazybag
  • Furling genoa
  • Convertible salon table
  • Solar panels
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.57
Technical Condition 3.43
Cleanliness 4.26
Check-in 3.60
Check-out 4.49
Overall 4.00

Total number of customer reviews: 47
Last rated: 10 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Information zur Echtheit von Bewertungen

Layout

Conditions

Security Deposit €2,000.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 08:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 18:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 5 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Service Fee at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

Automatic life vests (_) €20.00 per piece and week
Outboard engine €80.00 per week
Bed linen (additional) €12.00 per set
Early Check-In (until 2:30 p.m.) €100.00 once
Gennaker (Limited availability) €200.00 per week
Towels (one large and one small one) €8.00 per set
Surcharge for pets (_) €150.00 once
Deposit reduction €250.00 once
Priority Early Check-In (from 1 p.m.) €160.00 once
Safety net (Preassembled) €100.00 once
Snorkeling set €10.00 per week
Skipper €180.00 per day plus lodging
Skipper training (3 hours) €120.00 once
Stand-up paddle board €80.00 per piece and week
additional cleaning €200.00 once

Data

Year of Build 2021
Length 13.85 m
Width 4.18 m
Draught 1.90 m
Engine 57 PS
Sail Area 92.00 qm
Weight 10.40 t
Fuel Capacity 215 l
Water Capacity 516 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Anchor winch, Bathing platform, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Refrigerator in cockpit, Cockpit speakers, Cockpit table, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Folding propeller, Fender, Mooring lines, Gangway, BBQ, Ball fender, Solar panels, Sprayhood, Teak in cockpit, LED submarine lights, Wire (shroud) cutter, Canister for water, Water hose, Windex
Inside Freezer, Heating, Refrigerator, Battery charger, Pantry equipment, Radio with CD, MP3, AUX-Input, Convertible salon table, USB Socket, Warm water
Navigation GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Navigation set, Nautical charts, Tridata (Log, Echosounder, Windm.)
Safety Autopilot, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Solid life vests, Fire extinguisher, Lifebelts, Fog horn, Distress signals, Radar reflector, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Gennaker device, Battened main sail, Lazy-Jack System, Lazybag, Furling genoa

Kundenberichte

  • Sat 21.06.25 - Sat 28.06.25 | 4 people |

    Gesamtnote sehr gut mit leichten Einschränkungen: die Damen im Büro vor Ort waren überaus hilfsbereit und freundlich, vor allem bei der Abwicklung unseres Schadensfalles. Die Übergabe verlief wie meist am Wechseltag sehr schnell. Schade, dass dabei nicht auf ein Problem des Bord-Panels hingewiesen wurde; die Anzeige für Landstrom war nämlich defekt. Da eine 230V Steckdose am Panel keinen Strom lieferte, waren wir unsicher, ob der Landstromanschluss überhaupt funktioniert. Nachdem wir dies gemeldet hatten, tat sich erstmal nichts und die Mitarbeiter vor Ort zeigten zunächst wenig Interesse an einer Abhilfe. Aus deren Reaktion schlossen wir jedoch, dass sie das Problem kannten. Schließlich wurde auf weiteres Nachfragen doch noch Abhilfe geschaffen durch Bereitstellen eines kleinen Inverters (der 230V liefern konnte) und uns wurde erklärt, dass der Landstromanschluss funktioniert, nur eben die Anzeige nicht. Insgesamt also wurde das Problem gelöst, die Kommunikation hätte aber besser sein können. Die entstandene Verzögerung war noch akzeptabel, da wir keinen langen Schlag geplant hatten. Die Rückgabe der Yacht verlief dagegen völlig problemlos; über den Schadensfall (Außenbordmotor des Dinghis) hatten wir von unterwegs mit der Basis telefoniert; hier war bereits alles vorbereitet.

Information zur Echtheit von Bewertungen

Search for Elan Impression 45.1

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..