Charter-Sailing Yacht Oceanis 46.1 | ID 23001

  • Cabins5
  • Heads3
  • Berths10+2
  • Registration2020
  • Main SailBattened
  • L/D14.60 / 2.35

Highlights

  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Battened main sail
  • Lazybag
  • Furling genoa
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.63
Technical Condition 3.70
Cleanliness 4.07
Check-in 3.77
Check-out 4.55
Overall 4.07

Total number of customer reviews: 84
Last rated: 27 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €2,200.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, ab 17:00
  • Check-Out: Saturday, bis 9:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend erwünscht.
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 5 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

10-day-charter on request
Automatic life vests €15.00 per piece and week
Outboard engine (Incl. 5 l of fuel) €80.00 per week
Bed linen (for one cabin) €12.00 per set
Flex Plan (_) 10,00 % Percent on owner price
Towels (1x large, 2x small additional) €8.00 per set
Surcharge for pets €150.00 once
Deposit reduction (12% of the deposit amount per charter week) on request
Surcharge for regattas (20% of the charter fee) on request
Safety net (Preassembled) €80.00 once
Skipper €200.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €80.00 per piece and week
Overnight on board (For the night before or after the charter. Only bookable at short notice if the week before/after is free.) €200.00 once

Data

Year of Build 2020
Length 14.60 m
Width 4.50 m
Draught 2.35 m
Engine 59 PS
Sail Area 102.50 qm
Weight 10.60 t
Fuel Capacity 200 l
Water Capacity 570 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Bathing platform, Bimini top, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Folding propeller, Fender, Mooring lines, Sprayhood, Teak in cockpit, Drift anchor , Wire (shroud) cutter, Windex, Winches
Inside 2nd refrigerator, Oven, Bluetooth player, Freshwater pump, Fusion sound system , Gas oven, Heating, Inverter 12V/220V, Refrigerator, Battery charger, Pantry equipment, Warm water
Navigation GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Compass, Nautical charts, Tridata (Log, Echosounder, Windm.), Anemometer
Safety Autopilot, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Solid life vests, Fire extinguisher, Lifebelts, Navigational lights, Fog horn, Emergency tiller, Rescue collar, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Battened main sail, Lazybag, Furling genoa

Kundenberichte

  • Sat 15.06.24 - Sat 22.06.24 | 8 people |

    Vercharterer: Top organisiert, super freundlich, sehr unkompliziert.
    Allerdings waren an Bord nur Überfliegerkarten, mit denen eine Navigation im Detailbereich (Felsen, Untiefen) nicht möglich ist. Antwort vom Vercharterer war, digitale Karten im Plotter oder über Apps zu nutzen. Ich weiß nicht, wie die Rechtssprechung in Kroatien diesbzgl. aussieht, aber in Deutschland wäre dieses Vorgehen z.B. nicht möglich.

    Zum Boot (keine Wertung für den Vercharterer!):
    Segelt sehr gut, Motor auf dem Papier schwach, aber dennoch mehr als ausreichend. Sehr günstiger Verbrauch.
    Aber: Mit diesem Layout hat Beneteau den Niedergang der Seefahrt eingeläutet :(
    - Es gibt keinen Kartentisch.
    - Das Panel für die Elektrik ist viel zu spartanisch. Es gibt z.B. kein Voltmeter, das zeigt, dass man am Landstrom hängt.
    - An keinem der Steuerstände gibt es einen Kompass. Es gibt nur einen auf dem Cockpittisch, der nicht mal halb so groß ist, wie normal.
    - Es gibt keine seitlichen Ausstiege in der Reling. Seitliches Anlegen wird dadurch sehr gefährlich.
    - Die Waschbecken in den vorderen Bädern sind nur zum Händewaschen nutzbar, da sie nach oben hin zur Hälfte, durch eine Spiegeltür verdeckt sind. Wenn man z.B. zum Zähneputzen vor dem Waschbecken steht, kann man sich aussuchen, ob man auf den Spiegel tropft, im günstigsten Fall das Waschbecken trifft oder am Waschbecken vorbei auf den Boden tropft.

    Ich bin wirklich erschüttert, was sich die Werft bei diesem Modell gedacht hat.
    Bislang war ich großer Beneteau Fan.

Search for Oceanis 46.1

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..