Charter-Sailing Yacht Bavaria Cruiser 40 S | ID 3578

  • Cabins3
  • Heads2
  • Berths6+1
  • Registration2013
  • Main SailBattened
  • L/D12.35 / 2.40

Highlights

  • Main Sail 2017
  • Head Sail 2015
  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Battened main sail
  • Lazy-Jack System
  • Lazybag
  • Furling genoa
  • Convertible salon table
  • Sprayhood
  • Teak deck
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.73
Technical Condition 4.05
Cleanliness 4.60
Check-in 4.31
Check-out 4.68
Overall 4.44

Total number of customer reviews: 226
Last rated: 3 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €1,700.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 8:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 16:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 7 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

10-day-charter on request
Automatic life vests €20.00 per piece and week
Bed linen (additional) €7.00 per set
Early Check-In (from 1 p.m. - limited availability) €200.00 once
Towels (one large and one small one) €7.00 per set
Surcharge for pets €200.00 once
Hostess/Steward (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Jet ski (Seadoo Spark) €1,500.00 per week
Jet ski (Sea-Doo RTX) €2,000.00 per week
Damage Waiver €200.00 per week, from 2. week 100 EUR
Safety net (Not available for every yacht) €100.00 once
Sea Scooter (for children) €100.00 per week
Seabob €1,000.00 per week
Skipper (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €100.00 per piece and week
additional cleaning (inside, incl. fresh linen) €150.00 once
additional cleaning (outside) €100.00 once

Data

Year of Build 2013
Length 12.35 m
Width 3.96 m
Draught 2.40 m
Engine 40 PS
Sail Area 81.00 qm
Weight 8.14 t
Fuel Capacity 210 l
Water Capacity 210 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Bathing platform, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Cockpit canopy, Davits, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Folding propeller, Fender, Mooring lines, Gangway, Ball fender, Plastic bucket, Sprayhood, Teak in cockpit, Teak deck, Canister for water, Water hose, Windex
Inside Shower, Heating, Refrigerator, Battery charger, Dinghy (byboat) pump, Pantry equipment, Radio, Convertible salon table, Warm water
Navigation GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Navigation set, Nautical charts, Tridata (Log, Echosounder, Windm.)
Safety Autopilot, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Solid life vests, Fire extinguisher, Lifebelts, Engine spare parts , Fog horn, Distress signals, Radar reflector, Repair box for dinghy, Searchlight, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Battened main sail, Lazy-Jack System, Lazybag, Furling genoa, Spi-Tree, Spi facility, Spinnaker possible (extra charge)

Kundenberichte

  • Sat 04.06.22 - Sat 11.06.22 | 6 people |

    Sehr freundlich und zuvorkommende Abwicklung mit Berücksichtigung unserer zeitlichen Belange. Sehr detaillierte technische Einweisung.
    Die Yacht an sich hat wirklich sehr gute Segeleigenschaften durch Holelpuntverschiebung des Vorspiels, Lattengroß mit Traveler. Bedingt dadurch muss das Biminitop zurückgebaut werden und Sonnenschutz ist nur bedingt möglich und man muss auch ständig über den Traveler steigen. Für reine Urlauber vielleicht etwas nervig, für die Segelbegeisterten an Bord natürlich super. Die Yacht hat aus meiner Sicht leider ein wirkliches Manko was das Ankern betrifft. Die Yacht hat einen Anker der unter herausfordernden Bedingungen (viel Wind und nicht optimalen Untergrund) nicht bzw. nicht gut hält.

  • Sat 09.09.17 - Sat 23.09.17 | 5 people |

    Die Yacht war OK und segelte gut und schnell. Das hintere Bimini sollte vor dem Segeln komplett entfernt werden, hier fehlen ein paar cm für das Groß hoch am Wind.

    Dinge, die vor dem Auslaufen aufgefallen sind (z.B. defekter Druckminderer) wurden umgehend abgestellt/getauscht. Der Bootsmann war trotz Übergabestreß super und entspannt.

    Leider waren die hinteren Relingdrähte beide nicht ok und die Curryklemmen am Travellerschlitten waren verschlissen und haben bei viel Wind nicht gehalten. Diese Dinge haben wir leider erst nach dem Auslaufen entdeckt. Ansonsten war das Boot Top und hätte auch ein "sehr gut" verdient!
    Weil aber beide Dinge sicherheitsrelevant sind gibt es von mir nur ein "befriedigend".

    Dennoch würde ich das Boot jederzeit wieder nehmen.

Search for Bavaria Cruiser 40 S

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..