Charter-Sailing Yacht Bavaria Cruiser 45 | ID 2669

  • Cabins4
  • Heads4
  • Berths8+1
  • Registration2010
  • Main SailFurling
  • L/D14.27 / 2.16

Highlights

  • Main Sail 2017
  • Head Sail 2019
  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.63
Technical Condition 3.79
Cleanliness 4.19
Check-in 3.88
Check-out 4.60
Overall 4.11

Total number of customer reviews: 57
Last rated: 2 months ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €1,500.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 9:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 17:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 5 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Service Fee at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

Outboard engine €80.00 per week
Bed linen (additional - for one cabin) €10.00 per set
Cockpit cushions €5.00 per piece
Early Check-In (until 1 p.m., limited availability) €200.00 once
Extras Pack (Outboard engine, damage waiver, Wi-Fi (50 GB), towels) €310.00 per week, 2. week 80 EUR, from 3. week 0 EUR
Flex Plan (_) 5,00 % Percent on owner price
Gennaker €120.00 per week
Towels (one large and one small one) €8.00 per set
Surcharge for pets €150.00 once
Damage Waiver €190.00 once
Safety net (Self assembly) on request free
Safety net (Preassembled) €80.00 once
Skipper on request
Spinnaker/Gennaker (Limited availability) €120.00 per week
Stand-up paddle board €100.00 per piece and week
WiFi internet on board (50 GB incl.) €30.00 once

Data

Year of Build 2010
Length 14.27 m
Width 4.35 m
Draught 2.16 m
Engine 53 PS
Sail Area 107.00 qm
Weight 12.00 t
Fuel Capacity 210 l
Water Capacity 360 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside Bathing platform, Bimini top, Boat hook, Bow anchor, Cockpit shower, Cockpit table, Cover brush, Jerry cans for diesel, Bucket with rope, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Gangway, Sprayhood, Water hose, Winches
Inside 12 V socket, 220V sockets, Gas oven, Coat hangers, Refrigerator, Battery charger, Shore power cable, Dinghy (byboat) pump, Pantry equipment, Radio with CD and MP3, Sink, Funnel, TV, Warm water
Navigation Barometer, Echo sounder, Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Compass, Navigation set, Nautical charts, Log, Anemometer
Safety Autopilot, Bilge pump, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Solid life vests, Fire extinguisher, Flags, Lifebelts, Fog horn, Distress signals, Reserve motor oil, Life buoy light, Lifesaver, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Furling genoa, Furling main sail

Kundenberichte

  • Sat 17.08.24 - Sat 31.08.24 | 6 people |

    Personal absolut freundlich und sehr zuvorkommend. Yacht selbst hatte einige kleine Mängel ist aber ja auch schon etwas älter. Beispielsweise waren 2 Fenster undicht bei Regen, Moskitonetz fehlte an einem Fenster, Wasserstand- Batterie und dieselanzeige waren defekt, Licht in der backbord Kabine war defekt und die Toilette in der Bug Kabine funktionierte nicht so gut. Für mich Kleinigkeiten mit denen ich mich abfinden konnte. Man versuchte vor Ort noch wenigstens die Fenster zu reparieren, funktionierte aber leider in der kurzen Zeit nicht.

  • Sat 13.08.22 - Sat 27.08.22 | 8 people |

    Übernahme der Yacht erfolgte sehr zeitig. War in deutsch und englisch möglich.
    Das Boot hatte kleinere Mängel, die aber bei einer 12 Jahre alten charteryacht aus meiner Sicht als normal gelten. (Z.B.: Wir mussten beim Außenbordmotor den vergaser reinigen, ebenfalls den Herd, da die Flamme oft aus ging. Dabei wurde aber das Gas automatisch angeschaltet. Also kein Sicherheitsrisiko - wir haben die Düsen gereinigt, dann war es besser)
    Etwas ärgerlich war, dass wir den Außenbordmotor voll getankt bekommen haben, aber den ersatzkanister selbst befüllen mussten. Natürlich ist er nach dem Urlaub noch Dreiviertel voll und mitnehmen kann man den Benzin auch nicht... aus der Sicht wäre es für den Vercharterer ein einfaches den reservekanister (wie bisher immer üblich) voll dazu zu geben... so ist es am ersten Tag noch eine zusätzliche Rennerei...

    Aber das sind alles Kleinigkeiten.


Search for Bavaria Cruiser 45

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..