Charter-Sailing Yacht Dufour 460 Grand Large | ID 7773

  • Cabins4
  • Heads4
  • Berths8+2
  • Registration2016
  • Main SailBattened
  • L/D14.15 / 2.20

Das Relingnetz ist auf allen Yachten vormontiert und soll nicht entfernt werden

Highlights

  • Autopilot
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Battened main sail
  • Lazy-Jack System
  • Lazybag
  • Furling genoa
  • Convertible salon table
  • Sprayhood

Charter company rating

Friendliness / Service 5.00
Technical Condition 4.00
Cleanliness 5.00
Check-in 4.67
Check-out 4.67
Overall 4.33

Total number of customer reviews: 3
Last rated: 1 month ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Information zur Echtheit von Bewertungen

Layout

Conditions

Security Deposit €2,500.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 18:00
  • Check-Out: Saturday, 09:00
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 5 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

10-day-charter on request
Binoculars (Steiner Navigator) on request free
One-way-charter on request
Prepaid mobile phone on request free

Data

Year of Build 2016
Length 14.15 m
Width 4.50 m
Draught 2.20 m
Engine 75 PS
Sail Area 99.80 qm
Weight 10.70 t
Fuel Capacity 250 l
Water Capacity 530 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside Anchor with chain, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit light, Cockpit cushions, Cockpit table, Cockpit table with ice box, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Plastic bucket, Lifeline system, Snorkeling gear, Sprayhood, Padlock, Wire (shroud) cutter, Water hose, Windex, Winches
Inside 220V sockets, Oven, Broom and dustpan, Black water tank, Freshwater pump, Gas oven, Coat hangers, Refrigerator, Shore power cable, LCD TV and DVD player, Dinghy (byboat) pump, Pantry equipment, Radio with CD player, Convertible salon table, Funnel, USB charger for mobile devices
Navigation GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Compass, Nautical charts, Log, Anemometer
Safety AIS receiver, Automatic life jackets, Autopilot, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Fire extinguisher, Manual bilge pump, Life vests for children, Lifebelts, Engine spare parts , Navtex, Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Radar reflector, Repair box for dinghy, Reserve motor oil, Life raft, Rescue collar, Safety belt, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Battened main sail, Lazy-Jack System, Lazybag, Furling genoa

Kundenberichte

  • Sat 12.04.25 - Sat 26.04.25 | 9 people |

    Positiv:
    sehr freundliche Kommunikation; Yacht insgesamt für das Baujahr in einem guten Zustand; Geräte haben alle funktioniert; Kücheneinrichtung war außerordentlich gut sortiert.

    Zwei negative Punkte:
    - Selbstwendefock war nach Auskunft der Vercharterers noch das Original von 2016 und war schon recht ausgeleiert. Am vorletzten Tag beim Einfall einer Böe von ca. 25 kn ist das Vorsegel horizontal komplett durchgerissen. Ich persönlich sehe das eher als Verschleiß an, aber fairerweise muss man sagen, dass für die Reparatur nur 220 € einbehalten wurden. Kaution war versichert; insgesamt kein größeres Problem.
    - Beim Checkin wurden wir darauf hingewiesen, dass das Anlaufen der einzigen Marina (Lajes) auf der Insel Pico untersagt sei, weil das Boot einen zu großen Tiefgang hätte. Kritikpunkt hier ist, dass man das vorher schon hätte transparent machen sollen (Lajes ist auf den offiziellen Törnvorschlägen des Vercharterers eingezeichnet). Darüber hinaus ist auch nach Rücksprache mit einheimischen Seglern das Einlaufen mit einem Boot dieser Größe/Tiefgangs problemlos möglich; wenn auch etwas herausfordernd - d.h. das generelle Verbot beruht eher auf mangelndem Vertrauen in der Fähigkeiten der Charterer als auf objektiven Gründen.

    Alles in allem vielleicht kein Top-Vercharterer, aber insgesamt wirklich in Ordnung.

Information zur Echtheit von Bewertungen

Search for Dufour 460 Grand Large

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..