|
Friendliness / Service | 4.78 |
Technical Condition | 3.89 |
Cleanliness | 4.44 |
Check-in | 3.78 |
Check-out | 4.56 |
Overall | 4.22 |
Security Deposit | €0.00 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
Bed linen (additional) | €15.00 | per set |
---|---|---|
Crew change | €200.00 | once |
Early Check-In (From 1 p.m. - extra charge due for skippered charters) | €300.00 | once |
Permit for Cabrera | on request | |
Half board (_) | on request | |
Towels | €10.00 | per set |
Surcharge for pets | double cleaning | |
Hostess/Cook | €215.00 | per day plus lodging |
Kayak | €15.00 | per piece and day |
Safety net | €250.00 | once |
Skipper (Attention: Only applicable in combination with booking of reduced deposit option) | €270.00 | per day plus lodging |
Stand-up paddle board | €15.00 | per piece and day |
More powerful outboard (8-15 hp) | €35.00 | per day |
Full board (_) | on request |
Year of Build | 2023 |
---|---|
Length | 12.58 m |
Width | 7.20 m |
Draught | 1.25 m |
Engine | 50 PS + 50 PS |
Sail Area | 106.00 qm |
Weight | 11.50 t |
Fuel Capacity | 470 l |
Water Capacity | 350 l + 350 l |
Steering Type | Wheel steering |
Outside | 12V - connection, Bathing ladder, Bimini top, Cockpit shower, Refrigerator in cockpit, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, electr. winch, Self-tailing winches, Solar panels |
---|---|
Inside | Oven, Fusion sound system , Gas oven, Inverter 12V/220V, Refrigerator, LED interior lights, Radio, Convertible salon table, fans in cabins, Watermaker, WC pump |
Navigation | Echo sounder, GPS with chart plotter in cockpit, Log, Anemometer |
Safety | Autopilot, Solid life vests, VHF Radio |
Sails | Battened main sail, Lazy-Jack System, Lazybag, Furling genoa |
Sat 23.03.24 - Sat 30.03.24 | 2 people |
Erläuterung zu den Segeleigenschaften:
Die Astrea 42 ist ein schöner CAT mit einem im Top ausgestelltem Großsegel. Damit dieses jedoch oben frei auswehen kann, muss nach dem Segel setzen die Dirk am Schothorn gelöst und am Mast befestigt werden. Dies ist sehr umständlich und am Ende des festen Biminis mit den Solarkolektoren auch akrobatisch. Außerdem war für das 2 Reff keine Leine oder eine passende Arretierung vorhanden. Daher nur ein befriedigend.
Zur Personalfreundlichkeit: Die Dame im Büro hatte uns sehr freundlich empfangen. Der Techniker für die Einweisung war leider sehr ungeduldig und für Fragen meiner Frau gar nicht zu haben. Dies, obwohl meine Papiere immer noch in Griechenland seit meiner letzten Charter liegen und meine Frau Skipperin war. Eine andere Dame in der Basis war ebenfalls sehr nett und korrekt. Als wir die Beurteilung in der Basis abgegeben hatten, äußerten wir im Anschluss die Bitte uns ein Taxi für den nächsten Morgen zu bestellen, dies wurde abgelehnt. Daher ebenfalls nur ein befriedigend.
Cabins: | 4+1 | Berths: | 8+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2023 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 31540 | L/D: | 11.93 / 1.21 |
Cabins: | 4+2 | Berths: | 8+2+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2023 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 32962 | L/D: | 12.58 / 1.25 |
Cabins: | 4+1 | Berths: | 8+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2023 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 36618 | L/D: | 15.35 / 1.40 |
Cabins: | 4+2 | Berths: | 8+2+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2021 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 33344 | L/D: | 12.80 / 1.25 |
Cabins: | 4+2 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2020 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 21928 | L/D: | 12.80 / 1.25 |
Cabins: | 4+2 | Berths: | 8+2+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2020 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 22012 | L/D: | 12.80 / 1.25 |
Cabins: | 4+2 | Berths: | 8+2+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2020 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 22849 | L/D: | 12.58 / 1.25 |
Cabins: | 4+2 | Berths: | 8+2+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2020 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 24460 | L/D: | 12.58 / 1.25 |