Book quickly and securely with top advice.
The Salona 40, designed by J&J Design and built by the Croatian shipyard Salona Yachts between 2005 and 2011, is a versatile sailing yacht characterized by excellent sailing characteristics and comfortable design. This yacht combines sporty performance with pleasant living comfort and is suitable for both regattas and leisurely cruises.
Sporty sailors will appreciate the dynamic performance of the Salona 40, which is supported by its lightweight construction and balanced hull design. The yacht offers precise handling and is ideal for ambitious sailors who love speed and agility. The Salona 40 is also an excellent choice for groups of friends : with three cabins and one or two heads, it offers plenty of space for social gatherings and relaxed nights on board.
The Salona 40 is also ideal for families looking for a yacht that is comfortable and easy to handle. It offers enough space for a pleasant time on the water and is easy to maneuver, even for less experienced crew members. The Salona 40 is an excellent choice for sailors looking for a perfect balance of performance and comfort, whether for sporting challenges or relaxed cruising.
One-Way Trogir - Marina ACI Trogir > Zadar - Marina Tankerkomerc | Sat 24.09.16 - Sat 01.10.16 | 4 people |
Wir hatten die Salonas gewählt, um sportlich segeln zu können. Die Schiffe hatten einen L-Kiel, keinen T-Kiel, ein Bugstrahlruder?, feststehende Schrauben, Winschen bzw. Schoten, die durchrutschen. Mit der Bezeichnung Race hatte das nichts zu tun! Weder die Geschwindigkeitsanzeige, noch Windanzeige und Verklicker funktionierten bei einer Yacht. Der Vercharterer hatte allerdings eine Race, die am Steg lag!?
Bei einer Yacht fiel die Ankerwinsch aus. Grund war ein dreimal geflicktes Kabel. Die Reparatur in Rogozniza wurde organisiert und nach 3 Std. konnten wir weiterfahren. Das war ok.
Die Schiffe wurden nach Rückgabe nicht abgetaucht, wir wurden auch nicht nach einer Grundberührung gefragt. Das empfinde ich als Risiko.
Wir brauchten bei Übernahme in Trogir keine Kaution hinterlegen, die Endabrechnung erfolgte in Zadar. Ich hatte den Eindruck, das vieles eben sehr locker gesehen wurde. Das ist ja nett, schafft aber nicht immer Vertrauen.
Kos - Marina Kos | Sat 16.09.23 - Sat 23.09.23 | 4 people |
Wesentlicher Mangel war die nicht ausreichende Batteriekapazität. In Verbindung mit fehlender Kapazitätsanzeige und Kriechströmen oder alter Batterien fiel uns die Starterbatterie aus. Ebenfalls Ausfälle von elektrischer Bilgepumpe in Duschkabine und Backskiste im Heck. Der Bruce-Anker hatte zu geringe Haltekraft. Fender waren zu dick für die Backskisten.