Charter-Sailing Yacht Sun Odyssey 410 | ID 19849

  • Cabins3
  • Heads2
  • Berths6+2
  • Registration2019
  • Main SailFurling
  • L/D12.35 / 2.17

Highlights

  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.65
Technical Condition 3.88
Cleanliness 4.15
Check-in 4.12
Check-out 4.65
Overall 4.31

Total number of customer reviews: 26
Last rated: 23 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €2,000.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 18:00
  • Check-Out: Saturday, 9:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vortag empfohlen
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 4 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras 4 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Service Fee 4 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

Outboard engine €100.00 per week
Crew change (incl. cleaning) €250.00 once
Early Check-In (_) €180.00 once
Towels (additional) €10.00 per set
Surcharge for pets (On request) €250.00 once
Hostess/Steward €1,540.00 per week plus lodging
Damage Waiver €350.00 once
Cook €1,750.00 per week plus lodging
One-way-charter on request
Provisioning on request
Safety net (Self assembly) €20.00 once
Skipper €1,540.00 per week plus lodging
Stand-up paddle board €120.00 per week

Data

Year of Build 2019
Length 12.35 m
Width 3.99 m
Draught 2.17 m
Engine 45 PS
Sail Area 80.00 qm
Weight 8.00 t
Fuel Capacity 200 l
Water Capacity 330 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Bathing platform, Bimini top, Cockpit shower, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Sprayhood, Teak in cockpit, Wire (shroud) cutter, Windex
Inside Refrigerator, Battery charger, Pantry equipment, Radio, Warm water
Navigation Echo sounder, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Compass, Nautical charts, Log, Anemometer
Safety Autopilot, Lightning buoy, First aid kit, Tools, Bowthruster, Solid life vests, Fire extinguisher, Lifebelts, Engine spare parts , Distress signals, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Furling genoa, Furling main sail

Kundenberichte

  • Sat 10.06.23 - Sat 24.06.23 | 4 people |

    Sehr gute Einweisung in die Yacht durch einen sehr gut qualifizierten Mitarbeiter, alle Fragen und Wünsche wurden schnelle beantwortet und ausgeführt
    Wir sind von Kroatien nach Montenegro gesegelt, die Bootspapiere waren sehr gut vorbereitet und es gab keinerlei Probleme

  • Sat 04.09.21 - Sat 11.09.21 | 5 people |

    technisch top; äußerst freundliches und kompetentes Personal vor Ort; einziger Mangel: beide Abläufe in den Innenduschen waren verstopft

  • Sat 05.09.20 - Sat 12.09.20 | 5 people |

    Yacht war nicht wirklich bereit für den Charter. Säuberung nur außen gut, innen nicht wirklich ausreichend. Achter- Toilette verstopft, eine Reihe weiterer Mängel ( mehr als bei anderen) ,die sich offensichtlich über die Saison ansammeln und nicht behoben werden.
    Team vor Ort ist allerdings sehr freundlich und technisch sachkundig, könnten sich besser kümmern. Habe mit dem Technikmanager gesprochen.
    Macht Euromarine hier zu viel Profitdruck auf die Stationen?
    Schiffstyp: Beste Sun Od. , die wir bis jetzt hatten. Neues Design mit seitlichen Laufwegen bis zu den Steuern sehr angenehm. Sehr stabiler Bau, läuft stabil, gute Bedienbarkeit.
    Änderungswünsche:
    - Gashebel gehört irgendwo zwischen die beiden Steuer in ca. 1m Höhe. Wesentlich bessere Bedienung und Übersicht beim rückwärts Anlegen. Nicht hinten unten im Fußraum. Ist ja bei vielen Schiffen üblich, kann für die Position da unten nur Nachteile erkennen.
    - Ebenso sollten alle Anzeigen und GPS an dem Cockpittisch untergebracht werden, nicht links und rechts verstreut —> Sichtbarkeit von beiden Steuern

    - Zusatzwunsch ( wie immer :-) ):
    Kleines Solarpanel oder Windrad für
    Kühlschrank.
    Reicht völlig, spart Motorlaufzeit.

Search for Sun Odyssey 410

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..