Charter-Sailing Yacht Bavaria Cruiser 46 | ID 5095

  • Cabins4
  • Heads4
  • Berths8+1
  • Registration2015
  • Main SailFurling
  • L/D14.27 / 2.10

Highlights

  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.45
Technical Condition 3.82
Cleanliness 4.36
Check-in 3.64
Check-out 4.18
Overall 3.91

Total number of customer reviews: 11
Last rated: 6 months ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €2,000.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, ab 17:00
  • Check-Out: Saturday, bis 09:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 18:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 4 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Service Fee at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

Outboard engine (first tankful incl.) €80.00 once
Cockpit cushions (Limited availability) on request free
Crew change (With change of linen, towels and cleaning) €250.00 once
Crew change (incl. linen) €70.00 once
Gennaker (Security Deposit will be raised by 20%) €150.00 per week
Surcharge for pets €100.00 once
Skipper €200.00 per day plus lodging
Skipper training on request
Stand-up paddle board €120.00 per week
Refuelling service (fuel not included) (Fuel not included) €125.00 once
Overnight on board (Bookable at short notice if the week before or after is free.) €140.00 per day

Data

Year of Build 2015
Length 14.27 m
Width 4.35 m
Draught 2.10 m
Engine 55 PS
Sail Area 108.00 qm
Weight 12.60 t
Fuel Capacity 210 l
Water Capacity 360 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Bathing ladder, Bathing platform, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit cushions, Cockpit table, Cover brush, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Gangway, Plastic bucket, Sprayhood, Teak in cockpit, Water hose, Winches
Inside 12V/220V sockets, Oven, DVD player, Freshwater pump, Gas oven, Heating, Refrigerator, Battery charger, LCD TV, Pantry equipment, Radio with CD player, Sink, Funnel, Warm water
Navigation Barometer, Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Compass, Navigation set, Nautical charts, Thermometer, Tridata (Log, Echosounder, Windm.), Anemometer
Safety Autopilot, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Electr. bilge pump, Solid life vests, Fire extinguisher, Manual bilge pump, Lifebelts, Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Reserve motor oil, Searchlight, Torchlight, VHF Radio
Sails Furling genoa, Furling main sail, Spi-Tree

Kundenberichte

  • Sat 09.07.22 - Sat 16.07.22 | 5 people |

    Ich kenne die Marina Hramina von einem früheren Törn und weiß, dass man den Check In eigenständig machen muss. Das ist auch kein Problem, wenn man die Bavaria so gut kennt, wie ich.
    Das Schiff war in einem ordentlichen Zustand. Aufgrund des Alters sieht es natürlich nicht mehr wie neu aus. Aber es war alles sauber und auch gut ausgestattet.
    Wir hatten dann allerdings drei Probleme mit dem Schiff, die aber bei der Rückgabe kulant behandelt wurden.
    Am 2. Tag habe ich bemerkt, dass der Motor ganz leicht Öl verliert. Beim Check In ist mir nichts aufgefalllen. Da war alles sauber.
    Am 3. Tag war der Fäkalientank vorne rechts versopft und total voll gelaufen. Da muss die Crew vor uns etwas falsch gemacht haben. Bei der Rückgabe gab es da ein wenig Diskussion, wurde aber dann von einem der Technik-Chefs kulant geregelt. Wir mussten nichts bezahlen.
    Im Laufe des Törns ging die Roll-Fock immer schwerer zu bedienen. Grund dafür war ein kaputtes Lager oben am Mast. Laut Aussage vom Technik-Chef kommt das je nach Alter immer mal wieder vor. Auch hier keine Forderung an uns.
    Insgesamt also ein gute Bewertung. Für erfahrene Skipper eine gute Basis. Für Anfänger vielleicht nicht so gut geeignet.

Search for Bavaria Cruiser 46

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..