Charter-Sailing Yacht Dufour 460 Grand Large | ID 28337

  • Cabins4
  • Heads4
  • Berths8+2
  • Registration2017
  • Main SailFurling
  • L/D14.15 / 1.95

Highlights

  • Head Sail 2021
  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS Chart Plotter
  • BBQ
  • Heating
  • Radar
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Convertible salon table
  • Self tacking jib
  • Solar panels
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.80
Technical Condition 4.30
Cleanliness 4.53
Check-in 4.33
Check-out 4.66
Overall 4.52

Total number of customer reviews: 128
Last rated: 4 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €1,500.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 16:00
  • Check-Out: Saturday, 09:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 17:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 5 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

Outboard engine €100.00 per week, from second week 50% less
Early Check-In (from 1 p.m.) €150.00 once
Gennaker (Limited availability) €200.00 per week, from second week 50% less
Barbeque €100.00 per week, from second week 50% less
Towels (one large and one small one) €8.00 per set
Surcharge for pets (must be requested individually from each yacht owner, please specify breed and weight of the animal) €140.00 once
Hostess/Steward (Must have an own cabin) €150.00 per day plus lodging
Safety net (Self assembly - limited availability) on request free
Skipper (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €100.00 per piece and week, from second week 50% less

Data

Year of Build 2017
Length 14.15 m
Width 4.50 m
Draught 1.95 m
Engine 54 PS
Sail Area 99.80 qm
Weight 10.70 t
Fuel Capacity 250 l
Water Capacity 530 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Bathing ladder, Bathing platform, Bimini top, Boat hook, Bowsprit, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Cover brush, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Gangway, BBQ, Snorkeling gear, Solar panels, Sprayhood, Teak on bathing platform, Teak in cockpit, Wire (shroud) cutter, Windex, Winches
Inside 220V sockets, Oven, Clock, Black water tank, Gas oven, Heating, Inverter 12V/220V, Speakers in saloon, Pantry equipment, Radio with CD and Bluetooth, Safe for valuables, Convertible salon table, TV and DVD player, Warm water, WC (electr.)
Navigation Barometer, Echo sounder, Binoculars, GPS Chart Plotter, Compass, Radar, Nautical charts, Log, Anemometer
Safety AIS receiver, Anchor light, Automatic life jackets, Autopilot, Sailor's knife, Bosun's chair, Tools, Bowthruster, Electr. bilge pump, Fire axe, Fire extinguisher, Navigational lights, Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Life raft, Rescue collar, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Gennaker device, Furling genoa, Furling main sail, Self tacking jib

Kundenberichte

  • Sat 27.04.24 - Sat 04.05.24 | 7 people |

    Vertragsabwicklung, Einweisung, Auschecken vor Ort war alles einwandfrei. Das Personal vor Ort war sehr freundlich und engagiert.
    Die Segelyacht war auch absolut sauber, also gut gereinigt. Ausstattung war auch sehr gut.
    Insgesamt wirkte sie ein bisschen "mitgenommen", aber durchaus dem Alter entsprechend (viele kleine Macken und Kratzer, knarzende und dünne Boddenbretter...)
    Es gibt nur kleine Kritikpunkte:
    Auf leichten Wind spricht sie gut an. Bei etwas mehr Wind und Welle kann man am Wind meines Erachtens keine gute Höhe laufen. Sie wird bei mehr Wind schnell sehr luv gierig. Das war auch durch unterschiedliches Reffen von Groß- und Vorsegel nicht wirklich gut beeinflussbar.
    Das Unterliek des Großsegels war sehr lose, was prinzipiell zwar an der Refftechnik (Einrollen im Mast) liegt; aber ich empfand es sehr "bauchig" auch wenn man es maximal ausgerollt und nach hinten durchgesetzt hatte.

    Wenn man den elektrischen Landanschluss hat, sitzt das Gerät zum Aufladen der Batterie oben im Motorraum, zwischen den zwei Achterkojen. Das heißt man sieht nicht, ob der Landanschluss funktioniert oder nicht (keine Kontrollleuchte im Salon oder an der Instrumententafel am Navigationstisch): Um sicherzugehen, dass man Landstrom hat, muss man dafür die Schaps in der Achterkoje öffnen, um das Ladegerät zu sehen.

    Danke für die tolle Orga des 1a-Yachtcharterteams !

  • Sat 09.09.23 - Sat 16.09.23 | 7 people |

    Einchecken wegen Personalmangel nicht vor 18.00 möglich, entgegen Vertrag. Viele kleine technische Mängel. D.h. mehr technisches Personal, bessere Wartung der Yachten wünschenswert.

  • Sat 09.07.22 - Sat 16.07.22 | 8 people |

    Leider war am 3. Segeltag die Süsswasserpumpe defekt. Nach Reklamation kam schon am nächsten Tag ein Service Monteur des Vercharterers mit Motorboot zu unserem Ankerplatz und baute eine neue Pumpe ein.
    >>> sehr guter Service....!!!

Search for Dufour 460 Grand Large

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..