|
Friendliness / Service | 4.80 |
Technical Condition | 4.28 |
Cleanliness | 4.52 |
Check-in | 4.34 |
Check-out | 4.67 |
Overall | 4.53 |
Security Deposit | €1,500.00 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
Outboard engine | €100.00 | per week, from second week 50% less |
---|---|---|
Early Check-In (from 1 p.m.) | €150.00 | once |
Gennaker (Limited availability) | €200.00 | per week, from second week 50% less |
Barbeque | €100.00 | per week, from second week 50% less |
Towels (one large and one small one) | €10.00 | per set |
Surcharge for pets (must be requested individually from each yacht owner, please specify breed and weight of the animal) | €140.00 | once |
Hostess/Steward (Must have an own cabin) | €150.00 | per day plus lodging |
Safety net (Self assembly - limited availability) | on request free | |
Skipper (Must have an own cabin) | €200.00 | per day plus lodging |
Stand-up paddle board | €100.00 | per piece and week, from second week 50% less |
Year of Build | 2017 |
---|---|
Length | 14.15 m |
Width | 4.50 m |
Draught | 1.95 m |
Engine | 54 PS |
Sail Area | 99.80 qm |
Weight | 10.70 t |
Fuel Capacity | 250 l |
Water Capacity | 530 l |
Steering Type | 2 x Wheel steering |
Outside | 220V shore connection, Anchor with chain, Bathing ladder, Bathing platform, Bimini top, Boat hook, Bowsprit, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Cover brush, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Gangway, BBQ, Snorkeling gear, Solar panels, Sprayhood, Teak on bathing platform, Teak in cockpit, Wire (shroud) cutter, Windex, Winches |
---|---|
Inside | 220V sockets, Oven, Clock, Black water tank, Gas oven, Heating, Inverter 12V/220V, Speakers in saloon, Pantry equipment, Radio with CD and Bluetooth, Safe for valuables, Convertible salon table, TV and DVD player, Warm water, WC (electr.) |
Navigation | Barometer, Echo sounder, Binoculars, GPS Chart Plotter, Compass, Radar, Nautical charts, Log, Anemometer |
Safety | AIS receiver, Anchor light, Automatic life jackets, Autopilot, Sailor's knife, Bosun's chair, Tools, Bowthruster, Electr. bilge pump, Fire axe, Fire extinguisher, Navigational lights, Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Life raft, Rescue collar, Torchlight, VHF Radio, Second anchor |
Sails | Gennaker device, Furling genoa, Furling main sail, Self tacking jib |
Sat 27.04.24 - Sat 04.05.24 | 7 people |
Vertragsabwicklung, Einweisung, Auschecken vor Ort war alles einwandfrei. Das Personal vor Ort war sehr freundlich und engagiert.
Die Segelyacht war auch absolut sauber, also gut gereinigt. Ausstattung war auch sehr gut.
Insgesamt wirkte sie ein bisschen "mitgenommen", aber durchaus dem Alter entsprechend (viele kleine Macken und Kratzer, knarzende und dünne Boddenbretter...)
Es gibt nur kleine Kritikpunkte:
Auf leichten Wind spricht sie gut an. Bei etwas mehr Wind und Welle kann man am Wind meines Erachtens keine gute Höhe laufen. Sie wird bei mehr Wind schnell sehr luv gierig. Das war auch durch unterschiedliches Reffen von Groß- und Vorsegel nicht wirklich gut beeinflussbar.
Das Unterliek des Großsegels war sehr lose, was prinzipiell zwar an der Refftechnik (Einrollen im Mast) liegt; aber ich empfand es sehr "bauchig" auch wenn man es maximal ausgerollt und nach hinten durchgesetzt hatte.
Wenn man den elektrischen Landanschluss hat, sitzt das Gerät zum Aufladen der Batterie oben im Motorraum, zwischen den zwei Achterkojen. Das heißt man sieht nicht, ob der Landanschluss funktioniert oder nicht (keine Kontrollleuchte im Salon oder an der Instrumententafel am Navigationstisch): Um sicherzugehen, dass man Landstrom hat, muss man dafür die Schaps in der Achterkoje öffnen, um das Ladegerät zu sehen.
Danke für die tolle Orga des 1a-Yachtcharterteams !
Sat 09.09.23 - Sat 16.09.23 | 7 people |
Einchecken wegen Personalmangel nicht vor 18.00 möglich, entgegen Vertrag. Viele kleine technische Mängel. D.h. mehr technisches Personal, bessere Wartung der Yachten wünschenswert.
Sat 09.07.22 - Sat 16.07.22 | 8 people |
Leider war am 3. Segeltag die Süsswasserpumpe defekt. Nach Reklamation kam schon am nächsten Tag ein Service Monteur des Vercharterers mit Motorboot zu unserem Ankerplatz und baute eine neue Pumpe ein.
>>> sehr guter Service....!!!
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2016 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 11739 | L/D: | 14.15 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2016 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 9502 | L/D: | 14.27 / 2.10 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2017 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 18704 | L/D: | 14.27 / 2.10 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2017 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 26805 | L/D: | 14.27 / 2.10 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2017 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 37164 | L/D: | 13.95 / 2.25 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2006 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 28374 | L/D: | 14.65 / 2.00 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2015 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 30409 | L/D: | 13.85 / 1.90 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2015 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 9503 | L/D: | 13.85 / 1.90 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 30407 | L/D: | 14.04 / 2.25 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2016 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 8713 | L/D: | 13.85 / 1.90 |