|
Friendliness / Service | 4.80 |
Technical Condition | 4.28 |
Cleanliness | 4.52 |
Check-in | 4.34 |
Check-out | 4.67 |
Overall | 4.53 |
Security Deposit | €1,500.00 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
Outboard engine | €100.00 | per week, from second week 50% less |
---|---|---|
Early Check-In (from 1 p.m.) | €150.00 | once |
Gennaker (Limited availability) | €200.00 | per week, from second week 50% less |
Barbeque | €100.00 | per week, from second week 50% less |
Towels (one large and one small one) | €10.00 | per set |
Surcharge for pets (must be requested individually from each yacht owner, please specify breed and weight of the animal) | €140.00 | once |
Hostess/Steward (Must have an own cabin) | €150.00 | per day plus lodging |
Safety net (Self assembly - limited availability) | on request free | |
Skipper (Must have an own cabin) | €200.00 | per day plus lodging |
Stand-up paddle board | €100.00 | per piece and week, from second week 50% less |
Year of Build | 2019 |
---|---|
Length | 10.34 m |
Width | 3.44 m |
Draught | 1.98 m |
Engine | 20 PS |
Sail Area | 55.30 qm |
Weight | 5.34 t |
Fuel Capacity | 130 l |
Water Capacity | 200 l |
Steering Type | 2 x Wheel steering |
Outside | 12V - connection, 220V shore connection, Anchor with chain, Bathing ladder, Bathing platform, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Gangway, Ball fender, Solar panels, Sprayhood, Teak on bathing platform, Teak in cockpit, Water hose, Winches |
---|---|
Inside | Oven, Clock, Black water tank, Gas oven, Heating, Inverter 12V/220V, Refrigerator, Battery charger, Shore power cable, Pantry equipment, Radio with CD player, Safe for valuables, TV with DVBT2 and DVD, USB Socket, fans in cabins, Warm water |
Navigation | Barometer, Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Compass, Navigation set, Nautical charts, Tridata (Log, Echosounder, Windm.), Anemometer |
Safety | AIS receiver, Automatic life jackets, Autopilot, Lightning buoy, First aid kit, Tools, Bowthruster, Electr. bilge pump, Fire extinguisher, Manual bilge pump, Lifebelts, Fog horn, Distress signals, Radar reflector, Life raft, Torchlight, VHF Radio, Second anchor |
Sails | Furling genoa, Furling main sail |
Sat 11.05.24 - Sat 18.05.24 | 2 people |
Ich habe in den letzten 35 Jahren ca. 50 Boote gechartert und 2 Yachten selbst besessen. Diese Charterfirma gehört zu den 5 Besten. Das Boot war super sauber, die Toilette roch nicht, die Segel waren nicht ausgelutscht, alles hat funktioniert, es waren ausreichend Feder und Leinen an Bord und die Servicecrew war sehr freundlich und hilfsbereit. Sehr Empfehlenswert!
Sat 23.07.22 - Sat 30.07.22 | 3 people |
Toller und sehr freundlicher Vercharter. Die Mitarbeiter kennen ihre Boote wirklich gut und können jede Frage sofort beantworten ohne lang rum zu probieren. Das Boot war in einem sehr sauberen und technisch einwandfreien Zustand. Nur zu empfehlen.
Sat 28.05.22 - Sat 04.06.22 | 4 people |
Sehr freundliches und hilfsbereites Personal vor Ort.
Sat 24.08.19 - Sat 31.08.19 | 2 people |
Dieses Boot ist ein Schönwetterboot. Wir haben es bei schwerer Bora (32 kn) gesegelt. Ein Reffen am Mast ist unter diesen Umständen lebensgefährlich. Als Vercharterer müssten Sie darauf achten, dass dies vom Cockpit ausgeführt werden kann. (Änderung würde gerade mal 50 EUR auf eine Endlosleine kosten...)
Diese Yacht hat auf Grund der Konstruktion ein riesiges Problem beim Anker. Ein Anschlagen an den Bug ist praktisch nicht zu vermeiden. Zudem hält der Anker nicht gut in Sand. Es ist unverständlich, dass eine Yacht verchartert wird, die über keine Wasserstandsanzeige verfügt. (Bei lediglich 220 Liter Fassungsvermögen). Der Autopilot funktionierte nicht richtig. Der Backbordkompass zeigt einen um 20° abweichenden Kurs an. Eine Logeinstellung war auf den Instrumenten nicht vorhanden. Fazit: Eine Yacht müsste einfach gewisse Kriterien erfüllen für die Hochsee und das Chartern. Auf jeden Fall, alles was wirklich lebensgefährlich ist, sollte raschmöglichst behoben werden. Speziell die Reff Vorrichtung.
Ansonsten war das Boot in Ordnung. Das Personal vor Ort ist phantastisch.
Cabins: | 2 | Berths: | 4 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 28252 | L/D: | 9.99 / 1.90 |
Cabins: | 2 | Berths: | 4 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 22496 | L/D: | 9.99 / 1.90 |
Cabins: | 2 | Berths: | 4+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2012 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 24615 | L/D: | 9.96 / 1.90 |
Cabins: | 2 | Berths: | 4+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2023 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 32048 | L/D: | 9.99 / 1.58 |
Cabins: | 2 | Berths: | 4+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2015 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 35124 | L/D: | 9.99 / 1.95 |
Cabins: | 2 | Berths: | 4+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2015 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 8731 | L/D: | 9.99 / 1.95 |
Cabins: | 2 | Berths: | 4+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2015 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 8732 | L/D: | 9.99 / 1.95 |
Cabins: | 2 | Berths: | 4+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2015 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 35144 | L/D: | 9.99 / 1.95 |
Cabins: | 2 | Berths: | 4+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 18640 | L/D: | 11.75 / 1.95 |
Cabins: | 2 | Berths: | 4 |
---|---|---|---|
Year: | 2020 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 22531 | L/D: | 9.53 / 2.00 |