|
Friendliness / Service | 4.65 |
Technical Condition | 3.88 |
Cleanliness | 4.15 |
Check-in | 4.12 |
Check-out | 4.65 |
Overall | 4.31 |
Security Deposit | €2,000.00 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
Outboard engine | €100.00 | per week |
---|---|---|
Crew change (incl. cleaning) | €250.00 | once |
Early Check-In (_) | €180.00 | once |
Towels (additional) | €10.00 | per set |
Surcharge for pets (On request) | €250.00 | once |
Hostess/Steward | €1,540.00 | per week plus lodging |
Damage Waiver | €350.00 | once |
Cook | €1,750.00 | per week plus lodging |
One-way-charter | on request | |
Provisioning | on request | |
Safety net (Self assembly) | €20.00 | once |
Skipper | €1,540.00 | per week plus lodging |
Stand-up paddle board | €120.00 | per week |
Year of Build | 2024 |
---|---|
Length | 13.00 m |
Width | 4.29 m |
Draught | 2.20 m |
Engine | 57 PS |
Sail Area | 90.30 qm |
Weight | 8.56 t |
Fuel Capacity | 200 l |
Water Capacity | 330 l |
Steering Type | 2 x Wheel steering |
Outside | 220V shore connection, Anchor with chain, Anchor chain counter, Bathing platform, Bathing platform (hydr.), Bimini top, Cockpit shower, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Sprayhood, Wire (shroud) cutter, Windex |
---|---|
Inside | Refrigerator, Battery charger, Pantry equipment, Radio, Warm water |
Navigation | Echo sounder, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Compass, Nautical charts, Log, Anemometer |
Safety | Autopilot, Lightning buoy, First aid kit, Tools, Bowthruster, Solid life vests, Fire extinguisher, Lifebelts, Engine spare parts , Distress signals, Torchlight, VHF Radio, Second anchor |
Sails | Furling main sail |
Sat 07.09.24 - Sat 21.09.24 | 4 people |
Insgesamt war die Yacht in Ordnung. Allerdings waren für eine Yacht, die erst in diesem Jahr in Dienst gestellt wurde, doch schon viele Schäden und Verschleißerscheinungen sichtbar. Manche Mängel lassen sich auch nur mit einer grundlegend mangelhaften Verarbeitung erklären.
Die Gesamtsituation des Törns war natürlich von den Wetterbedingungen geprägt und beeinträchtigt. Die Hafensituation in Kroatien ist höchst angespannt, was ein "spontanes" Segeln nicht mehr möglich macht. Viele Häfen sind auf Tage hinaus vorgebucht und belegt. Angesichts der Wetterlage waren so auch kaum sichere Häfen und Buchten zu finden. Wir mussten vier mal zurück nach Split, weil es ringsum keine freien Plätze mehr gab.
Insgesamt scheint Kroatien deutlich an der Kapazitätsgrenze angelangt.
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2023 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 31042 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2023 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 31043 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2022 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 28065 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2024 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 33545 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2024 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 36070 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2024 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 35642 | L/D: | 14.27 / 2.10 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2024 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 35643 | L/D: | 14.27 / 2.10 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2024 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 35644 | L/D: | 14.27 / 2.10 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8 |
---|---|---|---|
Year: | 2024 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 35866 | L/D: | 13.32 / 1.95 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2024 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 34462 | L/D: | 14.27 / 2.18 |