Charter-Catamaran Astrea 42 | ID 22202

  • Cabins4+2
  • Heads4
  • Berths8+2+2
  • Registration2020
  • Main SailBattened
  • L/D12.58 / 1.25

Skipper Cabin Access: From outside only

Highlights

  • Autopilot
  • Bimini top
  • electr. winch
  • Generator
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Airconditioning (independent from shore power)
  • Battened main sail
  • Furling genoa
  • Convertible salon table
  • Watermaker

Charter company rating

Friendliness / Service 4.30
Technical Condition 3.80
Cleanliness 2.50
Check-in 3.90
Check-out 4.40
Overall 3.50

Total number of customer reviews: 10
Last rated: 20 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €3,000.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 08:00
  • Note : Rückkehr am Vorabend bis 17:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 5 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee 5 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

Early Check-In (Until 2 p.m.) €375.00 once
Hostess/Steward €1,050.00 per week plus lodging
Safety net (Self assembly) €50.00 per week
Skipper €1,750.00 per week plus lodging
Stand-up paddle board €100.00 per piece and week

Data

Year of Build 2020
Length 12.58 m
Width 7.20 m
Draught 1.25 m
Engine 30 PS + 30 PS
Sail Area 106.00 qm
Weight 11.50 t
Fuel Capacity 470 l
Water Capacity 700 l + 350 l
Steering Type Wheel steering

Equipment

Outside Bimini top, electr. winch
Inside Ice cube machine, Generator, Inverter 12V/220V, Coffee machine, Airconditioning (independent from shore power), Radio with CD and AUX-Input, Convertible salon table, Watermaker
Navigation GPS with chart plotter in cockpit
Safety Autopilot, Solid life vests, VHF Radio
Sails Battened main sail, Furling genoa

Kundenberichte

  • Sat 24.08.24 - Sat 31.08.24 | 10 people |

    Bei der Übergabe wurde versichert, dass die Segel in Ordnung sind.
    Segel selbst ja, im Segel Sack lag ein Bolzen, mit dem die Segelschlaufen in den Gleitteilen eingehängt werden (2te Schlaufe von oben war lose), ausgebissene Wurmschraube dazu im Werkzeugkasten in der Schweißzange. Haben wir mit anderer Schraube im Bolzen gefixt, Segelbergen dauerte aber eine Stunde, da der oberste Gleitteil mit der Umlenkrolle 30cm unter Mastspitze festsaß...
    Restlicher Törn nur mit Vorsegel, da eine Reparatur unterwegs nicht möglich war und wir nicht nach Sukosan zurück wollten.

Search for Astrea 42

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..