Charter-Sailing Yacht Bavaria Cruiser 41 | ID 11988

  • Cabins3
  • Heads2
  • Berths6+1
  • Registration2017
  • Main SailFurling
  • L/D12.35 / 2.05

die Solaranlage wird 2022 nachgerüstet

Highlights

  • Main Sail 2023
  • Head Sail 2023
  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Solar panels
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.71
Technical Condition 4.02
Cleanliness 4.58
Check-in 4.29
Check-out 4.70
Overall 4.42

Total number of customer reviews: 238
Last rated: 1 month ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €1,700.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 8:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 18:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 7 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

10-day-charter on request
Automatic life vests on request per piece and week
Outboard engine €100.00 per week
Bed linen (additional) €7.00 per set
Blister €350.00 once
Early Check-In (1 p.m. - 2 p.m.) €200.00 once
Gennaker (Limited availability) €350.00 once
Towels €10.00 per set
Surcharge for pets €200.00 once
Hostess/Steward (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Safety net €160.00 once
Skipper (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €120.00 per piece and week
additional cleaning €110.00 once

Data

Year of Build 2017
Length 12.35 m
Width 3.96 m
Draught 2.05 m
Engine 55 PS
Sail Area 82.00 qm
Weight 8.68 t
Fuel Capacity 210 l
Water Capacity 360 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Bathing platform, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Gangway, Ball fender, Plastic bucket, Solar panels, Sprayhood, Teak in cockpit, Wire (shroud) cutter, Canister for water, Water hose, Windex
Inside 2nd refrigerator, Clock, Shower, Heating, Inverter 12V/220V, Refrigerator, Battery charger, Dinghy (byboat) pump, Pantry equipment, Radio, USB Socket, Warm water
Navigation Barometer, Binoculars with compass, GPS with chart plotter in cockpit, Hand bearing compass, Navigation set, Nautical charts, Tridata (Log, Echosounder, Windm.)
Safety Automatic life jackets, Autopilot, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Fire extinguisher, Lifebelts, Engine spare parts , Fog horn, Radar reflector, Repair box for dinghy, Life raft, Searchlight, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Gennaker device, Furling genoa, Furling main sail

Kundenberichte

  • Sat 29.06.24 - Sat 06.07.24 | 5 people |

    Törn'24
    1a-Yachtcharter:
    Wie immer ein sehr sehr gute Agenturleistung bzw. Service - freundlich, zeitnah, kompetent, beratend, umfassend, vorausschauend! Gerne wieder!
    Pitter Standort Togir:
    Ebenfalls sehr freundlich, kompetent, zuvorkommend - im Interesse des Kunden handelt und nicht umgekehrt! Das Boot ist in einem sehr guten technischen und umfassenden Zustand, sehr sauber (!).
    Danke an alle Beteiligten, wir kommen wieder!

  • Sat 30.09.23 - Sat 07.10.23 | 5 people |

    Die Antenne der UKW-Seefunkanlage ist defekt (gleiches Problem auf Schesterboot im letzten Jahr). Im Hafen kommt das Signal über Hochfrequenz von Antennenanlagen ander Yachten. Auf See kommt kein Signal. Fehler zeigt sich daher erst auf See.

  • Sat 09.07.22 - Sat 23.07.22 | 5 people |

    Das Personal war freundlich und hilfsbereit, obwohl einige Probleme erst behoben wurden, nachdem ich darauf bestanden hatte, und andere Probleme nicht behoben werden konnten.
    Der Wohnraum im Boot war gut gepflegt und das Boot war sehr sauber.
    Technisch gesehen segelte das Boot gut und der Motor funktionierte auch gut. Allerdings leckte der Motor Öl, die Ankerkette rutschte die ganze Zeit von der Winde (die Winde war verschlissen), das Funkgerät funktionierte kaum, das Ankerlicht leuchtete nicht auf, und der Plotter konnte die Karten nicht lesen, offenbar nachdem er etw. Wasser bekommen hat. Sonst war die Ausrüstung in gutem Zustand.
    Mit Ausnahme des Plotters schien alles andere für das Personal "no big deal" zu sein. Das Personal wusste offenbar von dem Ölleck und den Ankerproblemen, sagte es aber beim Check-in nicht, und die Motorbilge war dabei blitzsauber.

Search for Bavaria Cruiser 41

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..