Charter-Catamaran Excess 11 | ID 27079

  • Cabins4+2
  • Heads2
  • Berths8+2
  • Registration2021
  • Main SailBattened
  • L/D11.33 / 1.15

Der Vercharterer unterteilt seine Flotte in Klassen nach Baujahr – Prestige (1-3 Jahre alt), Class (4-5 Jahre alt), Economy (älter als 6 Jahre) – Innerhalb dieser Klassen garantiert uns der Vercharterer kein festes Baujahr und behält sich die Option vor, die Yacht zu tauschen.

Highlights

  • Autopilot
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Battened main sail
  • Lazy-Jack System
  • Lazybag
  • Self tacking jib
  • Solar panels
  • Sprayhood
  • Warm water
  • WC (electr.)

Charter company rating

Friendliness / Service 4.27
Technical Condition 3.38
Cleanliness 3.71
Check-in 3.88
Check-out 4.29
Overall 3.79

Total number of customer reviews: 34
Last rated: 29 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Information zur Echtheit von Bewertungen

Layout

Conditions

Security Deposit €3,000.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 09:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 17:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 5 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location by Mastercard or Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash
  • 100 % Extras Deposit at location by Mastercard or Visa

Extras

Outboard engine €100.00 per week
Bed linen and towels-set (additional) €15.00 per set
Early Check-In (At 1 p.m.) €300.00 once
Hostess/Steward €180.00 per day plus lodging
Damage Waiver (must be deposited 30 days before embarkation) €55.00 per day
Deposit reduction (must be deposited 30 days before embarkation) €35.00 per day
Cook €210.00 per day plus lodging
One-way-charter on request
Provisioning on request
Safety net (Preassembled) €150.00 once
Skipper €210.00 per day plus lodging
Spinnaker (Limited availability) €200.00 per week
Stand-up paddle board €150.00 per piece and week
Starter Package (Dish soap, sponge, garbage bags, paper towels, toilet paper, pasta and tomato sauce, fruit, vegetables, eggs, yoghurt, nuts, bread an Butter, muesli, orange juice, wine, cookies, tea, coffee, sugar, milk) €100.00 once
WiFi internet on board (20 GB incl.) €70.00 per week

Data

Year of Build 2021
Length 11.33 m
Width 6.59 m
Draught 1.15 m
Engine 29 PS + 29 PS
Sail Area 77.00 qm
Weight 9.00 t
Fuel Capacity 400 l
Water Capacity 300 l
Steering Type Wheel steering

Equipment

Outside Anchor with chain, Bimini top, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cover brush, Electr. anchor windlass, Fender, Plastic bucket, Solar panels, Sprayhood
Inside Oven, Shower, Black water tank, Gas oven, Refrigerator, Pantry equipment, Radio, Warm water, WC (electr.)
Navigation GPS with chart plotter in cockpit, Compass, Navigation set, Nautical charts, Log, Anemometer
Safety Autopilot, First aid kit, Tools, Bowthruster, Fire extinguisher, Life jackets, Safety equipment, Torchlight, VHF Radio
Sails Battened main sail, Lazy-Jack System, Lazybag, Self tacking jib

Kundenberichte

  • Sat 11.10.25 - Sat 18.10.25 | 8 people |

    Wir hatten eine super Woche. Leider gab es keinen Außenborder für das Beiboot, weil in der Woche vorher gleich zwei defekte Außenborder zurückkamen. Dafür haben wir das SUP kostenlos erhalten.
    War aber kein Problem, ein bisschen paddeln schadet nicht.
    Die Yacht war in super Zustand, alles hat funktioniert, es wurde auch nichts defekt.
    Der Stützpunktleiter steht unter Dauerstress, kein Wunder, er hat mit seinem Kollegen 13 Yachten technisch zu betreuen. Er hat aber trotzdem immer die Nerven behalten und blieb immer freundlich, und war dann nach unserer Rückkehr in einer ruhigeren Minute sehr gesprächig und entspannt.
    Nervig ist, dass er bei jedem Anlegemanöver dem jeweiligen Skipper jeden Handgriff ansagt, und die Skipper in diesem Moment vor der eigenen Crew wie einen Lehrbuben behandelt. Ich bin selber seit über 20 Jahren Skipper, und weiß, wie man anlegt. Besser wäre es, die Skipper einfach machen zu lassen, mit ein bisschen Lob zu arbeiten, und nur im Notfall verbal einzugreifen. Das war der einzige Punkt, den ich als störend empfand. Ansonsten war alles bestens, und ich kann es nur weiterempfehlen.

Information zur Echtheit von Bewertungen

Search for Excess 11

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..