|
Friendliness / Service | 4.50 |
Technical Condition | 3.25 |
Cleanliness | 3.33 |
Check-in | 3.08 |
Check-out | 4.17 |
Overall | 3.58 |
Security Deposit | €3,000.00 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
Outboard engine | €80.00 | per week |
---|---|---|
Bed linen and towels-set (additional) | €10.00 | per set |
Early Check-In (Until 2 p.m.) | €150.00 | once |
Family pack (Safety net preassembled, child life jackets) | €250.00 | once |
Towels (additional) | €2.00 | per piece |
Hostess/Steward | €170.00 | per day plus lodging |
Deposit reduction | €250.00 | once |
One-way-charter | on request | |
Provisioning | on request | |
Skipper | €190.00 | per day plus lodging |
Stand-up paddle board | €130.00 | per piece and week |
WiFi internet on board (Unlimited data volume) | €80.00 | per week |
Year of Build | 2018 |
---|---|
Length | 13.00 m |
Width | 4.29 m |
Draught | 2.20 m |
Engine | 57 PS |
Sail Area | 90.30 qm |
Weight | 8.56 t |
Fuel Capacity | 200 l |
Water Capacity | 330 l |
Steering Type | 2 x Wheel steering |
Outside | Bimini top, Solar panels, Sprayhood |
---|---|
Inside | AUX Input, Bluetooth player, Heating, Dock A/C 220V (cool&heat), Radio with CD player, Radio with USB |
Navigation | Electr. nautical charts, GPS with chart plotter in cockpit |
Safety | Autopilot, Bowthruster, Solid life vests |
Sails | Battened main sail, Lazy-Jack System, Lazybag |
Sat 28.05.22 - Sat 04.06.22 | 4 people |
Sehr entspannter Vercharterer sowohl bei Übernahme als auch bei Rückgabe, dennoch auch mit Problemen.
positiv:
+frühere Übernahme (15 statt 17 Uhr ) der Yacht problemlos
+Tanken am Steg
+kleinerer Schaden (verbogenen Relingstütze) wurde nicht monetär bewertet
+Motor keine Probleme
+Solar hat gut funktioniert
+Sanitär hat gut funktioniert
negativ:
-Segel waren fertig und müssen dringend getauscht werden. Am letzten Tag sind diese auch beim von Hand einräumen in den Lazy Bag am Achterlieck gerissen da morsch. Das wurde bei der Rückgabe benannt und hatte auch keine weiteren Diskussionen
-nur 3 Winschen auf der Yacht
-Kühlschrank nur Frontlader, der Toplader wurde ausgebaut
-Leinen alt und ebenfalls auszutauschen, starr und mit schadhaften Stellen
-kein Betriebsstundenzähler das der Motor anscheinend ausgetauscht wurde, dieser lief sehr gut
-Außenborder lief problemlos
-Dinghy mußte immer wieder aufgepumpt werden, vermutlich ein Ventil leck
Fazit:
Sehr schwer zu bewerten da letztlich keine gravierende Probleme auftraten. Allerdings würde ich doch raten bei diesem Verscharterer ein immer ein neueres Boot zu buchen.
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 28723 | L/D: | 13.00 / 1.60 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 17190 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 30624 | L/D: | 13.00 / 1.60 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Standard |
Yacht-ID | 15980 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 16255 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Standard |
Yacht-ID | 16360 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 18495 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 19693 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 21736 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 30036 | L/D: | 13.00 / 2.20 |