|
Friendliness / Service | 4.50 |
Technical Condition | 3.25 |
Cleanliness | 3.33 |
Check-in | 3.08 |
Check-out | 4.17 |
Overall | 3.58 |
Security Deposit | €3,000.00 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
Outboard engine | €80.00 | per week |
---|---|---|
Bed linen and towels-set (additional) | €10.00 | per set |
Early Check-In (Until 2 p.m.) | €150.00 | once |
Family pack (Safety net preassembled, child life jackets) | €250.00 | once |
Towels (additional) | €2.00 | per piece |
Hostess/Steward | €170.00 | per day plus lodging |
Deposit reduction | €250.00 | once |
One-way-charter | on request | |
Provisioning | on request | |
Skipper | €190.00 | per day plus lodging |
Stand-up paddle board | €130.00 | per piece and week |
WiFi internet on board (Unlimited data volume) | €80.00 | per week |
Year of Build | 2018 |
---|---|
Length | 13.00 m |
Width | 4.29 m |
Draught | 2.20 m |
Engine | 57 PS |
Sail Area | 90.30 qm |
Weight | 8.56 t |
Fuel Capacity | 200 l |
Water Capacity | 330 l |
Steering Type | 2 x Wheel steering |
Outside | Bimini top, Solar panels, Sprayhood |
---|---|
Inside | AUX Input, Bluetooth player, Heating, Dock A/C 220V (cool&heat), Radio with USB |
Navigation | Electr. nautical charts, GPS with chart plotter in cockpit |
Safety | Autopilot, Bowthruster, Solid life vests |
Sails | Battened main sail, Lazy-Jack System, Lazybag |
Sat 01.06.19 - Sat 08.06.19 | 4 people |
Die Yacht war technisch in Ordnung, ein technischer Defekt wurde mit telefonischer Beratung durch die Crew
Selbst behoben. Auffällig war die außerordentlich kostenoptimierte Ausstattung der Yacht. Der Traveller für das Grosssegel war nicht spezifiert, es gab nur eine Winsch auf der Backbordseite und eine Umlenkrolle auf der Stb-Seite. Die Genoa war groß , so groß, dass sie auf der Reling aufliegt. Die Innenausstattung war geprägt durch stumpfe Messer, eine Magerausstattung. Ein weiteres Beispiel ist der Chartplotter Axiom 8 von Raymarine. Es gibt einen Bildschirm auf der Steuerbordseite, der nur ablesbar von einer Position war. Das Dinghy war marode, aber - wie vieles- nicht ganz kaputt. So wird zwar das Ausstattungsmerkmal geliefert, aber die Umsetzung ist teilweise enttäuschend. Das Team vor Ort ist klasse, die Spezifikation- vielleicht nur die SO 440- scheint vollständig, aber die Umsetzung ist nicht toll. Leider kann man das mit den Wahlmöglichkeiten ihrer Website nicht erkennen...
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 16426 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 30624 | L/D: | 13.00 / 1.60 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 28723 | L/D: | 13.00 / 1.60 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Standard |
Yacht-ID | 15980 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 16255 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Standard |
Yacht-ID | 16360 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 30036 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 19693 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 18495 | L/D: | 13.00 / 2.20 |
Cabins: | 4 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 21736 | L/D: | 13.00 / 2.20 |