|
Friendliness / Service | Too few |
Technical Condition | Too few |
Cleanliness | Too few |
Check-in | Too few |
Check-out | Too few |
Overall | Too few |
Unfortunately, there are too few reviews for this charter company. Ask our team, there may be individual reports available.
Security Deposit | €800.00 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
Fishing rod | €25.00 | per piece and week |
---|---|---|
Aqua Bar | €50.00 | per week |
Automatic life vests | €15.00 | per piece and week |
Outboard engine (Incl. 5 l of fuel) | €80.00 | per week |
Bed linen (additional) | €10.00 | per set |
Crew change (Without cleaning) | €100.00 | once |
Early Check-In (Until 2 p.m.) | €100.00 | once |
Surcharge for pets (up to 7 kg) | €150.00 | once |
Hostess/Steward | €190.00 | per day plus lodging |
Hammock | €15.00 | per piece and week |
Inverter (300 watt) | €30.00 | per week |
Kayak (double seater) | €120.00 | per week |
Damage Waiver (Attention: Available only with skipper on board!) | €350.00 | once |
Children automatic vests (up to 40 kg) | €30.00 | per piece and week |
Nespresso coffee maker | €15.00 | per week |
One-way-charter | on request | |
Provisioning | on request | |
Safety net (Preassembled) | €200.00 | per week |
Snorkeling set (Diving mask, snorkel, fins) | €15.00 | per set and week |
Snorkel mask | €10.00 | per piece and week |
Floating Bed | €80.00 | per week |
floating line | €30.00 | per week |
Skipper (Attention: 350 € non-refundable damage waiver is obligatory for skippered charter) | €200.00 | per day plus lodging |
Stand-up paddle board | €100.00 | per piece and week |
Beach chair (TRONO inflatable chair) | €25.00 | per week |
Beach towels | €10.00 | per piece |
Diving scooter (Subnado) | €120.00 | per week |
WiFi internet on board (10 GB incl.) | €50.00 | per week |
Year of Build | 2019 |
---|---|
Length | 14.15 m |
Width | 4.50 m |
Draught | 2.20 m |
Engine | 75 PS |
Sail Area | 99.80 qm |
Weight | 10.70 t |
Fuel Capacity | 250 l |
Water Capacity | 530 l |
Steering Type | 2 x Wheel steering |
Outside | Anchor with chain, Anchor chain counter, Bathing ladder, Bathing platform, Bimini top, Cockpit shower hot/cold, Refrigerator in cockpit, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Propane-BBQ in cockpit, Snorkeling gear, Solar panels, Sprayhood, Teak in cockpit, Windex, Winches |
---|---|
Inside | 12V/220V sockets, 220V sockets, Black water tank, Freshwater pump, Gas oven, Freezer, Refrigerator, Shore power cable, Mosquito nets, Pantry equipment, Convertible salon table, USB sockets in the cabins, fans in cabins, Warm water, Wine cabinet |
Navigation | Echo sounder, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Compass, Navigation set, Nautical charts, Log, Anemometer |
Safety | Autopilot, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Electr. bilge pump, Solid life vests, Fire extinguisher, GMDSS, Manual bilge pump, Stern thruster, Light buoy, Lifebelts, Navigational lights, Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Radar reflector, Life raft, Rescue collar, Life jackets, Torchlight, VHF Radio with DSC |
Sails | Furling main sail, Self tacking jib |
Sat 28.09.19 - Sat 05.10.19 | 7 people |
Die Angestellten vor Ort waren sehr freundlich, aber leider etwas unorganisiert und hektisch. Vereinbarte Termine wurden nicht eingehalten und man musste mehrfach nachhaken damit die Übernahme stattfand. Ich hatte den Eindruck das eine Rückfrage nicht erwünscht war. Wichtig war ihnen nur die Unterschrift auf dem Protokoll und eine gute Bewertung.
Die Ausstattung der Yacht war gut. Der Wartungszustand für eine Yacht die nur einen Saison hinter sich hat erstaunlich schlecht. Einige Lichter gingen nicht, lose Schrauben, am Vorstag eingerissenen Fock. Es gibt schon so einige Abnutzungsspuren. Der Autopilot funktionierte nicht. Das Toplicht war nicht vorhanden, was eine Fahrt in Dämmerung und Nacht unmöglich macht. Den Marineros war nicht bewusst das es notwendig ist. Sie gingen davon aus das sie nur das Deckslicht abmontiert hatten. Einige Funktionen der Jacht musste man selbst herausfinden.
Ich würde bei Hermes keine Yacht chartern die älter ist aus eine Saison. Wobei ihre neue Hanse Jacht einen besseren Eindruck machte. Sie haben schöne Yachten aber leider eine schlechte Wartung.
Das Fahrverhalten der Jacht war sehr gut. stark luv gierig aber generell ziemlich schnell. Die Segel sind in einem guten Zustand, bis auf den Riss am Genua Vorstag. Sie lassen sich leicht bedienen.
Cabins: | 5 | Berths: | 10+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 19544 | L/D: | 14.15 / 2.20 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 18515 | L/D: | 14.15 / 1.95 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 19489 | L/D: | 14.15 / 1.95 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 22503 | L/D: | 15.20 / 2.20 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 20171 | L/D: | 15.20 / 2.30 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 21028 | L/D: | 15.20 / 2.20 |
Cabins: | 5+1 | Berths: | 10+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2021 | Sail | Standard |
Yacht-ID | 24853 | L/D: | 16.35 / 2.30 |
Cabins: | 5+1 | Berths: | 10+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2021 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 26275 | L/D: | 16.35 / 2.10 |
Cabins: | 5+1 | Berths: | 10+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2021 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 26405 | L/D: | 16.35 / 2.30 |