|
Friendliness / Service | 4.00 |
Technical Condition | 3.38 |
Cleanliness | 4.38 |
Check-in | 3.62 |
Check-out | 4.17 |
Overall | 3.75 |
Security Deposit | €600.00 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
Automatic life vests (on request) | €20.00 | per piece and week |
---|---|---|
Check-in Sunday | €150.00 | once |
Crew change | €100.00 | once |
Electric scooter (on request) | €150.00 | per week |
Hostess/Steward | €190.00 | per day plus lodging |
Cook | €220.00 | per day plus lodging |
Safety net | €250.00 | once |
Skipper (Attention: 350 € non-refundable damage waiver is obligatory for skippered charter) | €210.00 | per day plus lodging |
Stand-up paddle board | €150.00 | per piece and week |
WiFi internet on board | €100.00 | per week |
Year of Build | 2022 |
---|---|
Length | 12.40 m |
Width | 4.17 m |
Draught | 2.10 m |
Engine | 39 PS |
Sail Area | 87.00 qm |
Weight | 9.80 t |
Fuel Capacity | 160 l |
Water Capacity | 475 l |
Steering Type | 2 x Wheel steering |
Outside | Bathing ladder, Bimini top, Cockpit shower, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Gangway, Snorkeling gear, Solar panels, Sprayhood, Teak in cockpit |
---|---|
Inside | Refrigerator, Battery charger, Pantry equipment, Warm water |
Navigation | GPS with chart plotter in cockpit, Tridata (Log, Echosounder, Windm.) |
Safety | Autopilot, Solid life vests, Lifebelts, Life raft, VHF Radio |
Sails | Battened main sail, Lazy-Jack System, Furling genoa, Self tacking jib |
Sat 29.04.23 - Sat 13.05.23 | 3 people |
Die Füllstandsanzeige des Dieseltanks war ohne Funktion, hat unabhängig von dem tatsächlichen Füllstand immer 100 % angezeigt. Dito für Wassertank 2, dieser hat immer 23 % angezeigt. Erst wenn dieser Füllstand unterschritten wurde, reduzierte sich auch die Anzeige. Hellenic Yachting (Stefano) hat hierzu bei der Rückgabe aber überzeugend und professionell reagiert und darüber hinaus proaktiv nach unseren sonstigen Beobachtungen/ Verbesserungspotentialen - auch Kleinigkeiten - erkundigt, um unsere Erfahrungen zur Zufriedenheit der nachfolgenden Kunden einfließen lassen zu können.
Die an Bord befindlichen Rettungswesten (leichte Feststoffwesten mit kompliziertem zugehörigen Gurtzeug) sind für dieses Fahrtgebiet mit Starkwind unpassend. Wir hatten glücklicherweise unsere eigenen Automatikwesten dabei.
Die restliche Sicherheitsausstattung (Epirb, Rettungsinsel, etc.) war überzeugend.
Cabins: | 3 | Berths: | 6 |
---|---|---|---|
Year: | 2022 | Sail | Standard |
Yacht-ID | 29062 | L/D: | 12.40 / 1.74 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6 |
---|---|---|---|
Year: | 2022 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 28619 | L/D: | 12.40 / 2.10 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6 |
---|---|---|---|
Year: | 2021 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 34860 | L/D: | 12.40 / 2.10 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6 |
---|---|---|---|
Year: | 2023 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 30658 | L/D: | 12.40 / 1.74 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6 |
---|---|---|---|
Year: | 2021 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 22903 | L/D: | 12.40 / 2.10 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6 |
---|---|---|---|
Year: | 2021 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 34859 | L/D: | 12.40 / 2.10 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6 |
---|---|---|---|
Year: | 2021 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 26513 | L/D: | 12.40 / 2.10 |