Charter-Sailing Yacht Oceanis 48 | ID 6681

  • Cabins5
  • Heads3
  • Berths10+2
  • Registration2018
  • Main SailBattened
  • L/D14.60 / 1.83

Highlights

  • Autopilot
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • Generator
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Airconditioning (independent from shore power)
  • Battened main sail
  • Lazy-Jack System
  • Lazybag
  • Furling genoa
  • Convertible salon table
  • Sprayhood
  • Warm water
  • WC (electr.)

Charter company rating

Friendliness / Service 4.51
Technical Condition 3.46
Cleanliness 3.92
Check-in 3.98
Check-out 4.44
Overall 3.89

Total number of customer reviews: 61
Last rated: 8 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Information zur Echtheit von Bewertungen

Layout

Conditions

Security Deposit €4,000.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 09:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 17:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 7 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras 7 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Service Fee 7 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs 7 weeks before charter begin via bank transfer

Extras

Bed linen (additional) €15.00 per set
Crew change (incl. fresh linen, no extra cleaning) €250.00 once
Early Check-In (From 1 p.m. - extra charge due for skippered charters) €300.00 once
Essentials Pack (_) | Replaces service fee €550.00 once
Half board (_) on request
Towel set (additional) €10.00 per set
Surcharge for pets double cleaning
Hostess/Cook €215.00 per day plus lodging
One-way-charter on request
Safety net (Self assembly) €230.00 once
Skipper (Attention: "Essentials Pack" is mandatory for skippered charter) €230.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €15.00 per piece and day
Full board (_) on request
WiFi internet on board (Unlimited data volume) €50.00 per week

Data

Year of Build 2018
Length 14.60 m
Width 4.74 m
Draught 1.83 m
Engine 80 PS
Sail Area 112.00 qm
Weight 12.60 t
Fuel Capacity 200 l
Water Capacity 370 l + 330 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside Bathing ladder, Bimini top, Cockpit shower hot/cold, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Self-tailing winches, Sprayhood
Inside Oven, Gas oven, Generator, Inverter 12V/220V, Airconditioning (independent from shore power), Refrigerator, Radio with USB, Convertible salon table, fans in cabins, Warm water, WC (electr.)
Navigation Echo sounder, GPS with chart plotter in cockpit, Log, Anemometer
Safety Autopilot, Bowthruster, Solid life vests, VHF Radio
Sails Battened main sail, Lazy-Jack System, Lazybag, Furling genoa

Kundenberichte

  • Sat 24.05.25 - Sat 31.05.25 | 5 people |

    Zuerst nochmal einen Lob und ein Dankeschön an 1A bei der Törnplanung. Ich fühlte mich zu jeder Zeit in guten Händen. Obwohl ich viele kritische Antworten gegeben habe, war der Törn im Saronischen Meer sehr gelungen. Wetter und Wind hatten wir auf unserer Seite. Und nun zum Schiff. Die Mängelliste hier als Kurzfassung.
    1. Von den 4 Duschen (3 innen, 1 außen) funktionierte nur eine Dusche innen. Die Aussenduche war ganz kaputt, bei den anderen Innenduschen tröpfelte das Wasser. Warmes Wasser nur aus der einen Innendusche. Auch in der Küche war der Wasserdruck sehr schwach. Auch kein warmes Wasser. Aber man hatte ja den Gasherd...
    2. Das laufende Gut. Eine Katastrophe. Selten derart verschlissene Leinen gesehen. Die Achterleinen viel zu dick, zu steif, zu alt. Das Grossfall war so zerfranst, dass ich angst hatte es könnte zerreißen. Das Hochziehen des Gross war jedes Mal ein Kraftakt. 2 Mann mussten her. Wir konnten nicht herausfinden warum alles so schwerfällig war, die Mastrutscher, der katastrophale Grossfall...?
    Auch wenn das Gross in den Lazy Jack fallen sollte, gab es immer wieder Probleme. Das Segel rutsche nicht wie es sein sollte. Nervig!
    Die Genua. Ausgelutscht und ausgefranst, aber es zog trotzdem ganz ordentlich. Die Schoten alt, unelastisch und steif als kämen sie aus der Tiefkühltruhe.
    3. Die Elektrik/Elektronik. Der Charger meldete immer wieder eine Fehlfunktion durch schrilles Pfeifen. Die Basis von Dream Yacht sagte, wir sollten einen Sicherungsknopf drücken. Das machten wir einige male. Dann fiel der Knopf aus dem Charger. Die Basis war ratlos.!
    4. Die Genua-"Aufrolleinrichtung". Hier lagen die Schot auf der Rolle ungleichmässig, etwa Pyramiden ähnlich oder konisch. Alles schwergängig!
    Ja, ich musste so viel Negatives mitteilen, denn die Nachmieter sollten es besser haben als wir.

Information zur Echtheit von Bewertungen

Search for Oceanis 48

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..