• Cabins4
  • Heads4
  • Berths8+2
  • Registration2023
  • Main SailFurling
  • L/D14.60 / 2.35

Highlights

  • Autopilot
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • electr. drop winch
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Convertible salon table
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.78
Technical Condition 4.06
Cleanliness 4.56
Check-in 4.28
Check-out 4.78
Overall 4.61

Total number of customer reviews: 18
Last rated: 5 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €3,000.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 15:00
  • Check-Out: Saturday, 08:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 17:00 Uhr erforderlich.
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 4 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

Early Check-In (at 12 noon - limited availability) €150.00 once
Barbeque (danish Cobb gasgrill) €100.00 per week, from second week 50% less
Surcharge for pets (On request only) €140.00 once
Hostess €1,400.00 per week plus lodging
Skipper €1,750.00 per week plus lodging
Stand-up paddle board €100.00 per piece and week, from second week 50% less

Data

Year of Build 2023
Length 14.60 m
Width 4.50 m
Draught 2.35 m
Engine 80 PS
Sail Area 102.50 qm
Weight 10.60 t
Fuel Capacity 200 l
Water Capacity 570 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 12V - connection, 220V shore connection, Anchor with chain, Bathing ladder, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Cover brush, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Gangway, Lifeline system, Snorkeling gear, Sprayhood, Teak in cockpit, Windex
Inside 220V sockets, Oven, Clock, Ceiling lamp, Black water tank, Gas oven, Heating, Inverter 12V/220V, Converter 230V/12V, Refrigerator, Pantry equipment, Radio with CD and MP3, Safe for valuables, Convertible salon table, USB sockets in the cabins, Fan, fans in cabins, Warm water
Navigation Echo sounder, Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, Compass, Nautical charts
Safety AIS receiver, Anchor light, Automatic life jackets, Autopilot, Bosun's chair, First aid kit, Bowthruster, Electr. bilge pump, Epirb, Fire extinguisher, Navigational lights, Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Torchlight
Sails electr. drop winch, Furling genoa, Furling main sail

Kundenberichte

  • Sat 31.08.24 - Sat 07.09.24 | 10 people |

    Alle Mitarbeitenden der Basis waren super freundlich und kompetent. Leider gab es Probleme mit dem Großsegel, welches an der Befestigung an der Aufrollvorrichtung am Unterliek eingerissen war. Dies haben wir bei der Übernahme der Yacht nicht bemerkt, da das Problem erst sichtbar wurde, als das Groß komplett ausgerollt und unter Last stand. Wir konnten mit dem Problem umgehen und haben einfach nur gerefft gesegelt, war eh dem starken Wind angemessen. Bei der Rückgabe habe ich das Problem erwähnt und es wurde absolut fair und ohne Folgen für mich geregelt. Das war ein tolles Beispiel für wertschätzenden und vertrauensvollen Umgang. Grundsätzlich war die Yacht sehr stark abgenutzt, viele Kleinigkeiten die nicht passten. Dabei ist die Yacht gerade mal ein Jahr alt. So passte der Duschkopf der Außendusche nicht, so dass er im Rumpf verschwand, ein Toilettensitz war mit Brandflecken versehen, ein anderer sogar bei der Übernahme ausgebrochen, eine Luke war mit Panzerband provisorisch repariert, in den Kisten zur Ablage der Leinen waren Zigarettenkippen (und niemand von uns raucht), ein paar Verriegelungsknöpfe an den Schubladen waren gebrochen, beim Kühlschrank fehlte die Feder, welche den Deckel aufhält (ein Sicherheitsthema, wenn man die schwere Klappe aufhalten muss), der Griff war durch eine kurze Leine ersetzt. Der Außenborder war sehr zickig und Teile des Inhalts des Verbandskastens waren abgelaufen. Alles nicht Großes und in Summe erweckt es einen etwas lieblosen Eindruck. Schade, denn es passte so gar nicht zum Team vor Ort.
    Ich werde nicht noch mal vor Mallorca segeln, aber aus ganz anderen Gründen. Bei schwerem Wetter, ist die Infrastruktur unzureichend, Buchungsportale wie portsib funktionieren nur bedingt, Anrufe werden oft nicht angenommen, Mails werden nicht beantwortet (selbst wenn man Wochen vorher anfragt) und sichere Ankerplätze sind rar.

Search for Oceanis 46.1

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..