Charter-Sailing Yacht Sun Odyssey 440 | ID 32049

  • Cabins4
  • Heads2
  • Berths8+2
  • Registration2023
  • Main SailFurling
  • L/D13.00 / 2.30

Highlights

  • Autopilot
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Solar panels
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.71
Technical Condition 3.99
Cleanliness 4.58
Check-in 4.29
Check-out 4.64
Overall 4.40

Total number of customer reviews: 227
Last rated: 20 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Information zur Echtheit von Bewertungen

Layout

Conditions

Security Deposit €2,000.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 8:30
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 17:00 Uhr erforderlich. Ab Okt. 16 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 7 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

10-day-charter on request
Automatic life vests on request per piece and week
Bed linen (additional) €7.00 per set
Early Check-In (from 1 p.m. - limited availability) €175.00 once
Barbeque €120.00 per week
Towels €7.00 per set
Hostess/Steward (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Kayak €100.00 per week
Safety net €120.00 once
Skipper (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €120.00 per piece and week
additional cleaning €110.00 once

Data

Year of Build 2023
Length 13.00 m
Width 4.29 m
Draught 2.30 m
Engine 57 PS
Sail Area 90.30 qm
Weight 8.56 t
Fuel Capacity 200 l
Water Capacity 330 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Anchor winch, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Fender, Anchor winch remote control, Mooring lines, Gangway, Ball fender, Plastic bucket, Solar panels, Sprayhood, Teak in cockpit, Wire (shroud) cutter, Canister for water, Water hose
Inside Clock, Heating, Inverter 12V/220V, Refrigerator, Battery charger, Dinghy (byboat) pump, Pantry equipment, Radio with CD/USB/MP3/Aux-In/Bluetooth, USB Socket, Warm water
Navigation Barometer, Binoculars with compass, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Navigation set, Nautical charts, Tridata (Log, Echosounder, Windm.)
Safety Automatic life jackets, Autopilot, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Fire extinguisher, Lifebelts, Engine spare parts , Fog horn, Distress signals, Radar reflector, Repair box for dinghy, Life raft, Searchlight, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Furling genoa, Furling main sail

Kundenberichte

  • Sat 07.06.25 - Sat 14.06.25 | 4 people |

    Mir ist nicht ganz klar, wer jetzt genau die Charterfirma war, Delphin oder Pitter, auf jeden Fall war es das am besten gewartete und unterhaltene Schiff, was wir jemals hatten, vielleicht abgesehen von der polnischen Firma vor zwei Jahren. Die Einweisung folgte einem klaren Schema, was auf eine intensive Schulung schließen lässt und und insbesondere für unerfahrene Skipper von Vorteil sein dürfte. Alle Fragen von meiner Seite wurden kompetent beantwortet, das Boot war pünktlich fertig, allerdings sind mittlerweile 175 € für einen ECI schon happig. Die Segeleigenschaften waren soweit in Ordnung, viel mehr als 9 Knoten darf man bei einer 44iger nicht erwarten. Was uns auffiel, waren die Details: Man kann vom Steuerstand um das Cockpit herum nach vorne gehen ohne zu klettern, die Stehhöhe unter dem Bimini kam uns SEHR entgegen, Stauflächen waren reichlich vorhanden, allerdings mussten wir uns die Küchenschränke etwas gewöhnen, man stapelt von oben. Die Kühlkapazitäten waren sehr gut, ebenfalls das Batteriemanagement dank der fest verbauten Solarpaneele, wir mussten nie Landstrom ziehen, obwohl wir fast nur unter Segeln gefahren sind. Die Rückgabe war ebenfalls sehr professionell, der von uns benannte Fehler wurde sofort behoben und nicht wie üblich aufs Zettelchen im Blöckchen geschrieben. Und wunschgemäß erhielten wir zum Schluss unsere Route als ausgedruckten Track - Super!

Information zur Echtheit von Bewertungen

Search for Sun Odyssey 440

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..