Charter-Sailing Yacht Bavaria Cruiser 37 | ID 17162

  • Cabins3
  • Heads1
  • Berths6+1
  • Registration2018
  • Main SailFurling
  • L/D11.30 / 1.95

Highlights

  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Solar panels
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.73
Technical Condition 4.05
Cleanliness 4.60
Check-in 4.31
Check-out 4.68
Overall 4.44

Total number of customer reviews: 226
Last rated: 3 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €1,700.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 8:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 16:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 7 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

10-day-charter on request
Automatic life vests €20.00 per piece and week
Bed linen (additional) €7.00 per set
Early Check-In (from 1 p.m. - limited availability) €200.00 once
Gennaker (Limited availability) €250.00 per week, from 2. week 100 EUR
Towels (one large and one small one) €7.00 per set
Surcharge for pets €200.00 once
Hostess/Steward (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Jet ski (Sea-Doo RTX) €2,000.00 per week
Jet ski (Seadoo Spark) €1,500.00 per week
Damage Waiver €200.00 per week, from 2. week 100 EUR
Safety net (Not available for every yacht) €100.00 once
Sea Scooter (for children) €100.00 per week
Seabob €1,000.00 per week
Skipper (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €100.00 per piece and week
additional cleaning (inside, incl. fresh linen) €150.00 once
additional cleaning (outside) €100.00 once

Data

Year of Build 2018
Length 11.30 m
Width 3.67 m
Draught 1.95 m
Engine 28 PS
Sail Area 65.00 qm
Weight 7.00 t
Fuel Capacity 150 l
Water Capacity 360 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Anchor winch, Bathing platform, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Fender, Anchor winch remote control, Mooring lines, Gangway, Ball fender, Plastic bucket, Solar panels, Sprayhood, Teak in cockpit, Wire (shroud) cutter, Canister for water, Water hose, Windex
Inside Clock, Shower, Heating, Refrigerator, Battery charger, Dinghy (byboat) pump, Pantry equipment, Radio, USB Socket, fans in cabins, Warm water
Navigation Barometer, Binoculars with compass, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Navigation set, Nautical charts, Tridata (Log, Echosounder, Windm.)
Safety Autopilot, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Solid life vests, Fire extinguisher, Lifebelts, Engine spare parts , Fog horn, Distress signals, Radar reflector, Repair box for dinghy, Searchlight, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Gennaker device, Furling genoa, Furling main sail

Kundenberichte

  • Sat 14.08.21 - Sat 21.08.21 | 4 people |

    Der Inverter funktionierte von Anfang an nicht, was erst spät nach dem ersten Ablegen auffiel. Stellte sich für uns aber nicht als Einschränkung heraus.
    Wir wollten das Boot Donnerstag Abend oder Freitag ganz früh abgeben, weil wir Freitag Abend in Österreich sein wollten. Das Büro macht erst morgens um 10 Uhr auf. Der Taucher kam extra Donnerstag Abend, und der Bootsmann und eine Dame vom Büro extra Freitag früh um 8 Uhr, um uns das zu ermöglichen. Und Sie waren alle sehr freundlich. Das war wirklich schön.

  • Sat 21.09.19 - Sat 28.09.19 | 3 people |

    Zur Yacht:
    Die Logge hat nicht funktioniert - aber das scheint eine Krankheit aller Charteryachten zu sein. Die Konstruktion des Bimini war schlecht - es lies sich zum Segeln nicht "zurückbauen", wodurch der Verklicker vom Steuerstand nicht zu sehen war. Am dritten Tag ist dann zusätzlich die elektronische WIndmessanlage ausgefallen, wodurch die Yacht dann gar nicht nicht mehr gesegelt werden konnte.
    Das Toplicht ist während des Törns ausgefallen. Die Befestigung des Dinghy war für stärkeren WInd nur unzureichend.

    Zum Vercharterer:
    Das komplette Pitter-Team war vor und nach dem Törn äußerst freundlich und hilfsbereit. Auf Nachfrage haben wir im Nachgang die Tripdaten aus dem Sentinel bekommen.

    Zu Kroatien (Mitteldalmatien):
    Das Niveau der Mitsegler auf anderen Booten rutscht immer mehr ab. Streckenweise fühlt man sich wie auf dem Ballermann. Noch immer ist Kroatien ein schönes Gebiet für Anfänger, aber die Nächte in den Marinas sind vergleichbar mit Dorfdiskotheken. Dieser Zustand weitet sich mittlerweile auch auf die Bojenfelder aus. Das vermiest einem das Urlaubsgefühl enorm.

Search for Bavaria Cruiser 37

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..