Charter-Sailing Yacht Bavaria Cruiser 37 | ID 12351

  • Cabins3
  • Heads1
  • Berths6+1
  • Registration2017
  • Main SailFurling
  • L/D11.30 / 1.95

Highlights

  • Main Sail 2022
  • Head Sail 2023
  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Solar panels
  • Sprayhood
  • Teak deck
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.71
Technical Condition 4.02
Cleanliness 4.58
Check-in 4.29
Check-out 4.70
Overall 4.42

Total number of customer reviews: 238
Last rated: 1 month ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €1,700.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 8:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 18:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 7 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

10-day-charter on request
Automatic life vests on request per piece and week
Outboard engine €100.00 per week
Bed linen (additional) €7.00 per set
Blister €350.00 once
Early Check-In (1 p.m. - 2 p.m.) €200.00 once
Gennaker (Limited availability) €350.00 once
Towels €10.00 per set
Surcharge for pets €200.00 once
Hostess/Steward (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Safety net €160.00 once
Skipper (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €120.00 per piece and week
additional cleaning €110.00 once

Data

Year of Build 2017
Length 11.30 m
Width 3.67 m
Draught 1.95 m
Engine 28 PS
Sail Area 65.00 qm
Weight 7.00 t
Fuel Capacity 150 l
Water Capacity 210 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Anchor winch, Bathing platform, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Gangway, Ball fender, Plastic bucket, Solar panels, Sprayhood, Teak in cockpit, Teak deck, Wire (shroud) cutter, Canister for water, Water hose, Windex
Inside Clock, Shower, Fusion sound system , Heating, Inverter 12V/220V, Refrigerator, Battery charger, Dinghy (byboat) pump, Microwave oven, Pantry equipment, PC, Radio with USB, Bluetooth and AUX-In, USB Socket, Warm water
Navigation Barometer, Binoculars with compass, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Navigation set, Nautical charts, Tridata (Log, Echosounder, Windm.)
Safety Automatic life jackets, Autopilot, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Fire extinguisher, Lifebelts, Engine spare parts , Fog horn, Distress signals, Radar reflector, Repair box for dinghy, Life raft, Searchlight, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Gennaker device, Furling genoa, Furling main sail

Kundenberichte

  • Sat 08.07.17 - Sat 15.07.17 | 2 people |

    - Die Tankanzeige "Diesel" stand permanent auf 100%, obwohl (wie immer) auch unter Motor gefahren wurde (insgesamt ca. 20 h). Es ist gefährlich, nicht zu wissen, wieviel Diesel noch da ist. Auch war das Fassungsvermögen des Dieseltanks nicht bekannt, sodass man den Restinhalt auch nicht selbst abschätzen konnte.
    - Von den zwei Wasserzanks war nur der kleinere befüllt, der größere völlig leer, was aber nicht auffiel, weil auch die Wassertankanzeige dauerhaft 100% anzeigte. Nach zwei Tagen musste die TRörnplanung geöändert werden, um Wasser zufassen.Unnötigerweise wurde daduch Marina-Gebühr fällig.
    - Der Fäkalientank fast nur 75 l. Die Anzeige meldete aber dauerhaft leer!
    Bei einem völlig neuen Boot (Bj. 2017!) darf das ncht vorkommen.
    - Es hat NIEMAND auf die Strömung in der Trogir-Marina hingewiesen, die auch innerhalb der "Boxengassen" mit 2 kn ziemlich hoch ist und tatsächlich bei 2 Booten (auch unserem) zu Schäden (Feindberührung) führte.

  • Sat 15.04.17 - Sat 22.04.17 | 3 people |

    Die Freundlichkeit, Zuvorkommenheit und Professionalität des Personals vor Ort war schon einzigartig. Absolut empfehlenswert

Search for Bavaria Cruiser 37

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..