Charter-Sailing Yacht Elan 40.1 | ID 24592

  • Cabins3
  • Heads2
  • Berths6
  • Registration2020
  • Main SailBattened
  • L/D11.90 / 1.80

Highlights

  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Dock A/C 220V (cool&heat)
  • Battened main sail
  • Lazy-Jack System
  • Furling genoa
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service Too few
Technical Condition Too few
Cleanliness Too few
Check-in Too few
Check-out Too few
Overall Too few

Unfortunately, there are too few reviews for this charter company. Ask our team, there may be individual reports available.

Layout

Conditions

Security Deposit €1,600.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 18:00
  • Check-Out: Saturday, 08:30
  • Note : Rückkehr am Vorabend bis 18:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 4 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

Bed linen (additional) €10.00 per set
Early Check-In (At 1 p.m.) €170.00 once
Early Check-In (At 2 p.m.) €120.00 once
Towel set (additional) €30.00 per set
Hostess/Steward on request
Kayak (for one person) €170.00 per week
Kayak (_) €220.00 per week
Cook €250.00 per day plus lodging
Nespresso coffee maker (inkl. 50 capsules) €50.00 per week
One-way-charter on request
Safety net (Preassembled) €120.00 once
Snorkeling set €15.00 per set and week
Sea Scooter €120.00 per piece and week
Skipper €180.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €100.00 per piece and week
Beach towel €10.00 per week
Rebooking fee (_) €100.00 once
Water slide (inflatable) €180.00 per week

Data

Year of Build 2020
Length 11.90 m
Width 3.91 m
Draught 1.80 m
Engine 29 PS
Sail Area 69.50 qm
Weight 8.37 t
Fuel Capacity 146 l
Water Capacity 240 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Bathing ladder, Bathing platform, Jerrycan of petrol, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Cover brush, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Gangway, Plastic bucket, Sprayhood, Teak in cockpit, Padlock, Water hose, Windex, Winches
Inside Black water tank, Gas oven, Heating, Inverter 12V/220V, Dock A/C 220V (cool&heat), Refrigerator, Shore power cable, Radio with USB, Warm water
Navigation Echo sounder, Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Compass, Navigation set, Nautical charts, Log
Safety Autopilot, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Electr. bilge pump, Solid life vests, Fire extinguisher, Flags, Manual bilge pump, Life vests for children, Lifebelts, Engine spare parts , Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Radar reflector, Rescue collar, Safety belt, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Battened main sail, Lazy-Jack System, Furling genoa

Kundenberichte

  • Sat 04.09.21 - Sat 11.09.21 | 6 people |

    Es ist mir vollkommen bewusst, dass zum Saison-Abschluss ein Charter-Boot mit einigen technischen Problemchen übergeben wird die nicht auf die schnelle behoben werden können-
    Folgende Punkte kritisiere ich und habe ich mit dem Vercharterer besprochen:
    - Kühlschrankgriff defekt (die gesamte Woche über mussten wir mit den Fingern in den Türenspalt greifen)
    - Waste Tank voll oder/und verstopft. Der Tank lief von der ersten Minute an im Salon aus dem Tank und es stank fürchterlich. Abpumpen war nicht möglich, weil die Sicherung durchgebrannt war. Konnte ich zwar immer wieder tauschen gegen andere Sicherungen und dann etwas abpumpen jedoch ließ der Tank sich nicht leeren und lief immer wieder außerboard über. Ich vermute, dass da etwas verstopft ist. Die Tankanzeige war abgeklemmt und isoliert - das Problem also bereits zuvor schon bekannt.
    - die Connection zwischen den Wassertanks funktionierte nicht und somit eine Fehlinterpretation der noch verfügbaren Wassermenge.
    - ein Schaden an der Backboardwand wurde zuvor nicht angesprochen.
    - ein Schaden an der Verkleidung am Rollreff durch fehlerhafte Bedienung des Ankers wurde nicht angesprochen / oder war nicht bewusst.
    - allgemeine kleinere fehlende Haken oder ähnliches z.B. zum Befestigen der Sprayhood sehe ich eher als üblich.

    Dennoch, das Team vor Ort war sehr bemüht und Verständnissoffen und sehr freundlich.
    Für einen unerfahrenen Skipper wäre es ein nicht so erholsamer und vor allem stets nach Kloake stinkender Urlaub geworden.

Search for Elan 40.1

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..