Charter-Sailing Yacht Bavaria Cruiser 56 | ID 4200

  • Cabins5+1
  • Heads3
  • Berths10+1
  • Registration2014
  • Main SailFurling
  • L/D16.75 / 2.46

Highlights

  • Main Sail 2021
  • Head Sail 2021
  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Radar
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Sprayhood
  • Teak deck
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.77
Technical Condition 3.81
Cleanliness 4.28
Check-in 4.01
Check-out 4.69
Overall 4.30

Total number of customer reviews: 183
Last rated: 1 month ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €3,000.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, ab 17:00
  • Check-Out: Saturday, bis 8:30
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 18:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 6 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Service Fee at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

Bed linen (additional) €10.00 per set
E-Foil (Limited availability) €1,600.00 per week
Early Check-In (At 2 p.m.) €250.00 once
Towels (one large and one small one) €10.00 per set
Surcharge for pets €200.00 once
Kayak €150.00 per week
Deposit reduction €360.00 once
Late Check-Out (_) €350.00 once
Permit for non-Croatian waters (Not available for every yacht, must be booked 2 months prior to embarkation.) €250.00 once
Safety net (Self assembly - limited availability) €30.00 once
Seabob €1,050.00 once
Stand-up paddle board (Limited availability) €100.00 per piece and week
Stand-up paddle board (electric) €270.00 per piece and week
Beach towels €10.00 per piece
additional cleaning €120.00 once

Data

Year of Build 2014
Length 16.75 m
Width 4.87 m
Draught 2.46 m
Engine 100 PS
Sail Area 145.00 qm
Weight 17.20 t
Fuel Capacity 300 l
Water Capacity 700 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Bathing platform, Bimini top, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Fender, Gangway, Ball fender, Sprayhood, Teak in cockpit, Teak deck, Winches
Inside 2nd refrigerator, 220V sockets, Gas stove with oven, Heating, Refrigerator, Battery charger, LCD TV and DVD player, Moka pot, Pantry equipment, Radio with USB, Sink, Warm water, Kettle, WC (electr.)
Navigation Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Compass, Radar, Nautical charts, Tridata (Log, Echosounder, Windm.), Anemometer
Safety Autopilot, First aid kit, Bowthruster, Electr. bilge pump, Solid life vests, Manual bilge pump, Lifebelts, Distress signals, Radar reflector, Life raft, Rescue collar, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Furling genoa, Furling main sail

Kundenberichte

  • Sat 30.07.16 - Sat 06.08.16 | 10 people |

    Technisch und optisch herausragendes Boot. Sehr hilfsbereites Personal vor Ort, der österreichische Eigentümer kümmerte sich persönlich, wenn etwas hakte. Die einzige Überraschung war, dass die Ankerkette kürzer war als bei der Einweisung angegeben und die Befestigungsleine durchgescheuert - der Anker ging daher beim Ankern in tieferem Gewässer plötzlich verloren. Der sofort geschickte Taucher holte den Anker wieder hoch.- Rückgabe und Kautionserstattung waren schnell, kulant und unbürokratisch.

  • Sat 23.05.15 - Sat 30.05.15 | 11 people |

    Aufgrund des technischen Zustandes würde ich den Vercharter nicht mehr wählen.
    Wir sind jetzt 3 Tage mit der Bavaria 56 unterwegs und haben kaum ein technisches Thema ausgelassen.
    Bei der Übernahme haben wir zwei Matratzen trocknen lassen da Wassereinbruch über den Stockbetten. Die Fenster wurden mit Tape geklebt. In der ersten RegenNacht haben wir dank Schüsseln größeres in der Pantry verhindert.
    Beim ersten Auslaufen ist am Motorzylinderkopf ein Deckel gerissen und der Motor ist heiß gelaufen. Nach Rückkehr in den Hafen wurde der Deckel geschweißt. Wir konnten dann am Sa. Nachmittag los. Am zweiten Tag ist dann der Bugstrahlmotor ausgefallen da im Vorschiff das Wasser der Bilge den E-Motor geflutet hat. Heute haben wir dann noch den Abfluss der Spüle freigelegt. Die Verstopfung in einer Toilette haben wir mal ignoriert.

    Alles in allem ist das Schiff nach einem Jahr betrieb in einem schlechten Zustand und kann auf keinem Fall empfohlen werden. Preis Leistung ist nicht gegeben. Positiv ist der Support anzumerken. Die Technikercrew kam sofort vorbei und hat geholfen.

Search for Bavaria Cruiser 56

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..