Charter-Sailing Yacht Bavaria 46 Cruiser | ID 8784

  • Cabins4
  • Heads2
  • Berths8+1
  • Registration2006
  • Main SailFurling
  • L/D14.40 / 1.85

  • Bettwäsche oder Handtücher müssen min. 7 Tage vor Charterbeginn bestellt werden, falls diese nicht selber mitgebracht wird.
  • Der Ausbau des Funkgeräts kostet 50 EUR und muss vorher gebucht werden. Dies ist nur für Yachten unter 12m möglich.
  • Falls kein Fachkundenachweis(FKN) vorliegt, muss eine Signalmittelunterweisung für einmalig 15 EUR dazugebucht werden.
  • Laut AGB behält sich der Vercharterer vor, bei Grundberührungsschäden über 5.000 EUR Schadensumme, die Selbstbeteiligung auf 3.000 EUR zu erhöhen. Unabhängig vom Kautionsbetrag.
  • Highlights

    • Autopilot
    • Bowthruster
    • Diesel heating
    • Electr. anchor windlass
    • GPS with chart plotter in cockpit
    • GPS with chart plotter in salon
    • Radar
    • Furling jib
    • Furling main sail
    • Sprayhood
    • Warm water

    Charter company rating

    Friendliness / Service 4.68
    Technical Condition 3.43
    Cleanliness 3.99
    Check-in 4.18
    Check-out 4.50
    Overall 4.13

    Total number of customer reviews: 94
    Last rated: 20 days ago

    Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

    Layout

    Conditions

    Security Deposit €1,500.00
    Charter Period
    • Check-In: Saturday, 8:00 - 12:00
    • Check-Out: Friday, bis 16:00
    Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
    Payment Plan
    • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
    • 50 % Charter Price 4 weeks before charter begin via bank transfer
    • 100 % Extras at location in cash
    • 100 % Service Fee at location in cash
    • 100 % Security Deposit at location by Mastercard or Visa
    • 100 % Additional Costs at location in cash

    Extras

    Removal of the radio (_) €50.00 once
    Outboard engine €100.00 per week, from 2. week 50 EUR
    Dinghy €100.00 per week, from 2. week 50 EUR
    Final cleaning €13.50 per ship meter
    Surcharge for pets (Pets not allowed on all yachts. If yes, end cleaning has to be booked as an extra.) on request
    Pillow, blanket, sheets, duvet cover, cases, towels (one large and one small towel) €48.00 per person
    Safety net (Self assembly - limited availability) on request free
    Instruction for use of emergency flares/signals (by video for up to 2 people) €15.00 once
    Skipper on request
    Spinnaker/Gennaker on request
    Stand-up paddle board €100.00 per piece and week, from 2. week 50 EUR
    Overnight on board (On the prior evening from 10 p.m. of check-in, limited contingent available) €100.00 once

    Data

    Year of Build 2006
    Length 14.40 m
    Width 4.35 m
    Draught 1.85 m
    Engine 56 PS
    Sail Area 115.00 qm
    Weight 11.00 t
    Fuel Capacity 210 l
    Water Capacity 460 l
    Steering Type 2 x Wheel steering

    Equipment

    Outside 220V shore connection, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Sprayhood
    Inside 12 V socket, Diesel heating, Gas oven, Refrigerator, Battery charger, Pantry equipment, Radio with cassette player, Warm water
    Navigation Barometer, Echo sounder, Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, GPS with chart plotter in salon, Harbour books, Hand bearing compass, Compass, Radar, Nautical charts, Log, Anemometer
    Safety Automatic life jackets, Autopilot, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Electr. bilge pump, Light buoy, Navigational lights, Navtex, Emergency tiller, Distress signals, Life raft, Rescue collar, Safety belt, Torchlight, VHF Radio
    Sails Furling jib, Furling main sail, Spi-Tree

    Kundenberichte

    • Sat 30.06.18 - Fri 06.07.18 |

      Die Yacht befindet sich in sehr schlechtem Zustand. Man sieht ihr leider die vielen Charterjahre an. Hier einige Beispiele: Die Holzplatte des Cockpittisches ist fast nicht mehr nutzbar, Holz ist gesplittert und mehrehre Scharniere sind ausgebrochen,
      da ist nichts mehr zu reperieren! Im Bad vorne ist der Umschalthebel des Kloos nicht mehr problemlos zu bedienen. Die Glasschotten des Niedergangs sind total verkratzt und z.T. gesplittert. Die Relingsstützen sind mehrfach zum Teil durch nachträglich angebrachte Winkel gestützt worden, die Kunststoffummantelung der Reling sind an vielen Stellen kaputt. Die Holzumrandung des Decks, auf dem die Relingsstützen befestigt sind müsste komplett erneuert werden. Die Sitzauflagen bzw. die Matratzen sind stark durchgesessen und die Bezüge nicht mehr sehr ansehnlich. Die Spiegel in der vorderen Toilette sind eine Zumutung.
      Ich würde Ihr Unternehmen nur deshalb weiterempfehlen, da ich als langjähriger Kunde weiß, dass Sie überwiegend bessere Schiffe als die Juwel haben und weil ich die Freundlichkeit und die Kompetenz Ihres Personals an den 3 Standorten Heiligenhafen, Flensburg und nun auch Greifswald überzeugt bin.

    Search for Bavaria 46 Cruiser

    Ihr Reisezeitraum

    Preis wird geladen..