Charter-Sailing Yacht Dufour 382 | ID 12394

  • Cabins3
  • Heads2
  • Berths6
  • Registration2017
  • Main SailBattened
  • L/D11.23 / 1.90
  • Bettwäsche oder Handtücher müssen min. 7 Tage vor Charterbeginn bestellt werden, falls diese nicht selber mitgebracht wird.
  • Der Ausbau des Funkgeräts kostet 50 EUR und muss vorher gebucht werden. Dies ist nur für Yachten unter 12m möglich.
  • Falls kein Fachkundenachweis(FKN) vorliegt, muss eine Signalmittelunterweisung für einmalig 15 EUR dazugebucht werden.
  • Laut AGB behält sich der Vercharterer vor, bei Grundberührungsschäden über 5.000 EUR Schadensumme, die Selbstbeteiligung auf 3.000 EUR zu erhöhen. Unabhängig vom Kautionsbetrag.
  • Die Yacht hat sowohl Rollgenua als auch Selbstwendefock.

Highlights

  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bowthruster
  • Diesel heating
  • Electr. anchor windlass
  • Color chart plotter (GPS) in cockpit
  • Battened main sail
  • Furling genoa
  • Self tacking jib
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.75
Technical Condition 4.01
Cleanliness 4.33
Check-in 4.21
Check-out 4.59
Overall 4.35

Total number of customer reviews: 155
Last rated: 2 months ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €1,500.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 08:00 - 12:00
  • Check-Out: Friday, bis 16:00
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 4 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location by Mastercard or Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

Outboard engine €100.00 per week, from 2. week 50 EUR
Dinghy €100.00 per week, from 2. week 50 EUR
Deactivation of VHF (_) €50.00 once
Final cleaning €13.50 per ship meter
Surcharge for pets (Pets not allowed on all yachts. If yes, end cleaning has to be booked as an extra.) on request
Pillow, blanket, sheets, duvet cover, cases, towels (one large and one small towel) €48.00 per set
Provisioning (_) on request
Safety net (Self assembly - limited availability) on request free
Instruction for use of emergency flares/signals (by video for up to 2 people) €15.00 once
Skipper on request
Skipper training (_) on request
Spinnaker/Gennaker on request
Stand-up paddle board €100.00 per piece and week
Overnight on board (On the prior evening from 10 p.m. of check-in, limited contingent available) €100.00 once

Data

Year of Build 2017
Length 11.23 m
Width 3.85 m
Draught 1.90 m
Engine 40 PS
Sail Area 67.00 qm
Weight 7.00 t
Fuel Capacity 200 l
Water Capacity 360 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside Bathing platform, Boat hook, Bowsprit, Cockpit speakers, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Folding propeller, Sprayhood, Teak on bathing platform, Teak in cockpit
Inside Clock, Diesel heating, DVB-T, Electr. refrigerator box, Gas stove with oven, Battery charger, Pantry equipment, Radio with CD player, Sink, TV and DVD player, Warm water, WC (electr.)
Navigation Barometer, Echo sounder, Binoculars, Color chart plotter (GPS) in cockpit, Hand bearing compass, Navigation set, Steering compass, Log, Tablet PC at chart table, Anemometer
Safety AIS receiver, Automatic life jackets, Autopilot, Bilge pump, Bosun's chair, Tools, Bowthruster, Fire extinguisher, Hand-held searchlight, Life raft, Lifesaver
Sails German Mainsheet System, Battened main sail, Furling genoa, Self tacking jib

Kundenberichte

  • Sat 12.09.20 - Fri 18.09.20 | 1 person |

    Das Personal hätte etwas freundlicher sein können, war aber okay. Es gab 12 technische Probleme mit der Yacht (Ausfall GPS, 30° Abweichung beim bb-Kompass, Tischlampe geht nicht etc.), die leider eben vorhanden waren. Unsere Mängelliste wurde aber sehr konstruktiv und freundlich aufgenommen. Das Boot an sich war reinlich, aber die Sprayhood ist völlig vergilbt und vor allem beschlagen gewesen. Man hatte grundsätzlich schlechte Sicht, das ist irgendwann auch ein Sicherheitsthema. Es sieht miserabel aus, eine benachbarte Dufour mit 15 Jahre alter Sprayhod sah aus wie neu, und unsere mit 4 Jahren hatte Schimmelpilze. Die Fock lief sehr schlecht (ließ sich nicht öffnen), und es gab kein zweites Vorsegel (Genua), das war sehr schade.

Search for Dufour 382

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..