Charter-Sailing Yacht Sun Odyssey 490 | ID 21828

  • Cabins5
  • Heads3
  • Berths10
  • Registration2020
  • Main SailBattened
  • L/D14.42 / 1.65

Highlights

  • Autopilot
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Battened main sail
  • Lazy-Jack System
  • Lazybag
  • Furling genoa
  • Convertible salon table
  • Solar panels
  • Sprayhood

Charter company rating

Friendliness / Service 4.67
Technical Condition 3.93
Cleanliness 4.20
Check-in 4.02
Check-out 4.64
Overall 4.28

Total number of customer reviews: 123
Last rated: 7 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €0.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 09:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 17:00 Uhr, April/Oktober/November bis 16:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 8 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location by Mastercard or Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

Automatic life vests (Limited availability) €30.00 per piece and week
Bed linen and towels-set (additional) €12.00 per set
Blister (Limited availability) €250.00 per week
Crew change (Up to 75% of the crew. Without extra cleaning, marina fees incl.) €120.00 once
Early Check-In (From 2 p.m., depending on availability) €200.00 once
Single use BBQ €12.00 per piece
Gennaker (Limited availability) €250.00 per week
Surcharge for pets (up to 7 kg) €200.00 once
Hostess/Steward €190.00 per day plus lodging
Cook €200.00 per day plus lodging
One-way-charter on request
Provisioning on request
Safety net (Preassembled) €200.00 once
Skipper (Attention: Non-refundable damage waiver is obligatory for skippered charter) €210.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €120.00 per piece and week
Beach towel (For purchase only, not for rent) €13.00 per piece
WiFi internet on board (Unlimited data volume) on request
additional cleaning (additional; mandatory at crew change) on request

Data

Year of Build 2020
Length 14.42 m
Width 4.50 m
Draught 1.65 m
Engine 80 PS
Sail Area k.A
Weight k.A
Fuel Capacity 240 l
Water Capacity 640 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Bimini top, Cockpit shower, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Solar panels, Sprayhood, Teak in cockpit
Inside Black water tank, Refrigerator, Battery charger, Pantry equipment, Radio with MP3, Convertible salon table, USB sockets in the cabins
Navigation Echo sounder, GPS with chart plotter in cockpit, Log, Anemometer
Safety Autopilot, First aid kit, Bowthruster, Epirb, Solid life vests, Lifebelts, Life raft, Rescue collar, VHF Radio
Sails Battened main sail, Lazy-Jack System, Lazybag, Furling genoa

Kundenberichte

  • Sat 25.09.21 - Sat 09.10.21 | 6 people |

    Gute und sehr zeitnahe (!!) Einweisung vor Ort, also ein entspannter Start.

    Wir waren bereits am Donnerstag nachmiitag zurück, wegen des Wetters eine kluge Entscheidung. Nach technischer Abnahme der Yacht am Freitag wurde die endgültige Abwicklung im Büro (Kleinschäden, Kautionsabsprache) erst nach mehrmaliger Aufforderung durchgeführt. Insgesamt aber sehr freundliche Abwicklung.

    -> Die Reffs 2 und 3 waren am Vorliek nicht eingehängt, bzw eingefädelt.
    -> Eine Reffleine war mit der Dirk so verdreht, dass man die Dirk aushängen musste um die Leinen zu entwirren und lauffähig zu haben. Danach waren alle Leinen frei.
    -> Es gab keinen Traveller für das Mainsail. Die Leinen, die anstelle des Travellers das Mainsail hielten, sind eher schwach bemessen, sehen zweifelhaft aus.
    -> Die Bindebänder für die Lazy-Bag am Mast können sehr leicht in die Blöcke des Mainsail geraten und diese blockieren. Mehrfach passiert.
    -> BowThruster gab seinen Geist auf (angeblich passierte das bei vielen Schiffen, laut Mitarbeiter im Hafen). An der Thrusterbatterie war der Minuspol extrem korrodiert. Man konnte die Stromklemme ohne Werkzeug abziehen. Die Klemmschraube war zum großen Teil wegkorrodiert.
    -> Wir haben eine Winchkurbel repariert, die extrem gehakt hat.

    -> Türgriffe sind lose, fallen ab.
    -> Toilettenpumpe steuerbord vorne nicht dicht, Flüssigkeit aus Tank strömt zurück
    -> Fenster in Doppelstockkabine kaum zu verschließen und undicht. Es regnet rein.
    -> Viel zu wenige Haken.
    -> Bei einer feiner abgestuften Notengebung würde ich als Gesamtnote 1,5 geben.

Search for Sun Odyssey 490

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..