|
Friendliness / Service | 3.20 |
Technical Condition | 4.00 |
Cleanliness | 3.00 |
Check-in | 3.00 |
Check-out | 3.80 |
Overall | 3.40 |
Security Deposit | €3,000.00 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
Automatic life vests | €20.00 | per piece |
---|---|---|
Outboard engine | €100.00 | per week |
Barbeque | €150.00 | per week |
Surcharge for pets | €270.00 | once |
Hostess/Steward | €1,260.00 | per week plus lodging |
Deposit reduction | €300.00 | once |
Cook | €1,050.00 | per week plus lodging |
Provisioning | on request | |
Safety net | €200.00 | per week |
Snorkeling set | €15.00 | per set |
Skipper | €1,330.00 | per week plus lodging |
Stand-up paddle board | €120.00 | per piece and week |
WiFi internet on board (20 GB incl.) | €70.00 | once |
Year of Build | 2020 |
---|---|
Length | 12.80 m |
Width | 7.70 m |
Draught | 1.25 m |
Engine | 45 PS + 45 PS |
Sail Area | 98.00 qm |
Weight | 12.00 t |
Fuel Capacity | 300 l |
Water Capacity | 600 l |
Steering Type | Wheel steering |
Outside | Bimini top, Cockpit speakers, Cockpit cushions, electr. winch, Flybridge, hydraul. Gangway, Solar panels, Sprayhood |
---|---|
Inside | Black water tank, Generator, Inverter 12V/220V, Airconditioning (independent from shore power), Refrigerator, Radio with CD player, TV, WC (electr.) |
Navigation | GPS with chart plotter in cockpit, Radar |
Sails | Foresail, Battened main sail, Lazy-Jack System, Lazybag, Self tacking jib |
Sat 07.09.24 - Sat 14.09.24 | 8 people |
Die Übernahme der Yacht war recht hektisch, da sie am selben Tag noch aus Volos transferiert wurde, wo sie bis zum Morgen noch verchartert war. Dementsprechend schien die Sauberkeit vernachlässigt worden zu sein. Die Laken waren teils leicht fleckig, diverse Stauräume waren nicht gereinigt und konnten in dem Zustand nicht zur Aufbewahrung von Lebensmitteln genutzt werden. Ein dreckiger Lappen lag in der Spüle, im vollen Mülleimer zahlreiche Kippenstummel. Wie wir bald feststellen mussten, hatte unser Dingi quasi keinen Sprit, sodass unser Skipper von einem Bekannten Nachbarboot welchen beziehen musste. Auch wurde nach Ankunft des Bootes in Skiathos nicht noch einmal Strom geladen, da wir am selben Tag noch eine kleine Etappe segeln wollten und dafür keine Zeit mehr war. Auch wollte ein Herr des Vercharterers uns davon gleich ganz abbringen und empfiehlt uns, eine weitere Nacht in der Marina zu verbringen. Der restliche Törn verlief sehr zufriedenstellend, auch dank des exzellenten Skippers. Bei einem Unwetter mit starkem Regen zeigten sich kleine Leckagen an mehreren Dachluken, sodass wir zusätzlich mit Plastikfolie abdecken mussten.
Cabins: | 4+2 | Berths: | 8+2+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2020 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 29477 | L/D: | 12.80 / 1.35 |
Cabins: | 4+2 | Berths: | 8+2+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2020 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 26876 | L/D: | 12.80 / 1.00 |
Cabins: | 4+2 | Berths: | 8+2+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2021 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 29479 | L/D: | 12.80 / 1.35 |
Cabins: | 4+2 | Berths: | 8+2+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2021 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 18300 | L/D: | 12.80 / 1.30 |
Cabins: | 4+2 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2020 | Sail | Standard |
Yacht-ID | 25079 | L/D: | 12.80 / 1.25 |
Cabins: | 4+2 | Berths: | 8+2+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2019 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 29196 | L/D: | 12.80 / 1.35 |
Cabins: | 4+2 | Berths: | 8+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2020 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 22621 | L/D: | 12.80 / 1.25 |