|
Friendliness / Service | 4.38 |
Technical Condition | 3.76 |
Cleanliness | 4.31 |
Check-in | 3.67 |
Check-out | 4.26 |
Overall | 4.10 |
Security Deposit | €5,000.00 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
Automatic life vests | €10.00 | per piece |
---|---|---|
Outboard engine | €130.00 | per week |
Disinfection with ozone | €80.00 | once |
Early Check-In (At 2 p.m.) | €300.00 | once |
Cooking gas (Additional bottle) | €30.00 | once |
Barbeque | €110.00 | per week |
Towels (One large and one medium sized one) | €18.00 | per set |
Surcharge for pets | €190.00 | once |
Kayak (Limited availability - must be booked well in advance) | €110.00 | per week |
Deposit reduction | on request | |
Provisioning | on request | |
Safety net (Preassembled) | €160.00 | once |
Snorkeling set | €15.00 | per set |
Sea Scooter | €390.00 | per week |
Stand-up paddle board (Limited availability) | €110.00 | per piece and week |
Beach towels | €10.00 | per piece |
Year of Build | 2009 |
---|---|
Length | 16.75 m |
Width | 4.87 m |
Draught | 2.30 m |
Engine | 100 PS |
Sail Area | 139.00 qm |
Weight | 18.00 t |
Fuel Capacity | 410 l |
Water Capacity | 930 l |
Steering Type | 2 x Wheel steering |
Outside | Bimini top, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Electr. anchor windlass, electr. winch, Sprayhood, Teak in cockpit, Teak deck |
---|---|
Inside | Oven, Shore power cable, Microwave oven, Moka pot, Pantry equipment, Radio, Convertible salon table, Warm water, WC (electr.) |
Navigation | GPS with chart plotter in cockpit, Anemometer |
Safety | Automatic life jackets, Autopilot, Bosun's chair, First aid kit, Bowthruster, Fire extinguisher, Emergency tiller, Distress signals, Life raft, VHF Radio, Second anchor |
Sails | Furling genoa, Furling main sail |
Sat 30.09.23 - Fri 13.10.23 | 4 people |
Die Einweisung in die Yachts bei der Größe war sehr knapp, für mich gerade ausreichend. Charterer mit weniger Erfahrung könnten hier Probleme haben oder müssen entsprechend viel nachfragen. Der Zustand des Bootes ist für das Alter technisch und optisch gut. Super ist der Kühlschrank mit den beiden riesigen Schubladen. Die Segel waren in guten Zustand und standen auch bei wenig Wind ordentlich. Unter Motor saugt sich das Heck fest und das Schiff kommt nicht auf Rumpfgeschwindigkeit. Allerdings ist man bei Marschfahrt mit über 7 Knoten schon gut unterwegs. M. E. ist das Schiff leicht nach achtern vertrimmt. Der Radeffekt ist bei Achterausfahrt ausgeprägt und erfordert deutlich Fahrt im Schiff für eine gute Steuerfähigkeit. Wir waren zu viert auf der Yacht und haben uns sehr wohl gefühlt. Für mehr Unabhängigkeit wären 1-2 Solarpanele noch das Optimum an Ausrüstung.
Cabins: | 5 | Berths: | 10+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2012 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 3755 | L/D: | 15.38 / 2.28 |
Cabins: | 5+1 | Berths: | 10+1+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2011 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 9879 | L/D: | 16.06 / 2.28 |
Cabins: | 5+1 | Berths: | 10+1+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2010 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 20162 | L/D: | 15.42 / 2.00 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2012 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 22259 | L/D: | 15.38 / 1.73 |