Charter-Sailing Yacht Bavaria 40 Cruiser | ID 9283

  • Cabins3
  • Heads2
  • Berths6+1
  • Registration2008
  • Main SailFurling
  • L/D12.35 / 1.90

Highlights

  • Main Sail 2012
  • Head Sail 2012
  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with color chart plotter
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Sprayhood
  • Teak deck
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.71
Technical Condition 3.45
Cleanliness 3.88
Check-in 3.67
Check-out 4.41
Overall 3.88

Total number of customer reviews: 65
Last rated: 6 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €1,200.00
Charter Period
  • Check-In: Friday, 17:00
  • Check-Out: Friday, 09:00
  • Note : Rückkehr am Vorabend bis 17:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 5 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

10-day-charter on request
Outboard engine €100.00 per week
Dinghy €100.00 once
Blister/Gennaker (Limited availability) €150.00 per week
Towels (one large and one small one) €5.00 per set
Surcharge for pets €80.00 once
Pillow, blanket, sheets, duvet cover €20.00 per set
Short term charter on request
North Sea Pack (liferaft, rescue signal and more) €250.00 once
One-way-charter (_) on request
Safety net (Preassembled) on request
Life raft €90.00 once
Skipper €180.00 per day plus lodging

Data

Year of Build 2008
Length 12.35 m
Width 3.99 m
Draught 1.90 m
Engine 27 PS
Sail Area 84.50 qm
Weight 8.50 t
Fuel Capacity 210 l
Water Capacity 360 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside Bathing ladder, Bathing platform, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Folding propeller, Sprayhood, Teak deck, Windex
Inside 12 V socket, 220V sockets, Oven, Shower, Black water tank, Gas oven, Gas stove with oven, Heating, Coffee machine, Refrigerator, Battery charger, Shore power cable, Microwave oven, MP3 player, Pantry equipment, Radio with CD player, Radio with MP3, Safe for valuables, Warm water, Kettle, Multi-band radio
Navigation Barometer, Echo sounder, Binoculars, GPS with color chart plotter, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Compass, Nautical charts, Log, Anemometer
Safety AIS receiver, Automatic life jackets, Autopilot, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Electr. bilge pump, GMDSS, Lifebelts, Navigational lights, Emergency tiller, Distress signals, Life raft, Rescue collar, Life jackets, Safety belt, Torchlight, VHF Radio
Sails Furling genoa, Furling main sail

Kundenberichte

  • Fri 25.08.23 - Fri 08.09.23 | 8 people |

    Obwohl die Yacht (LUNA, Bavaria 40 Cruiser) schon einige Jahre auf dem Buckel hat, waren wir von dem Zustand und den Segeleigenschaften positiv überrascht. Auch bei wenig Wind erreicht sie schnell gute Geschwindigkeiten und wir haben einigen größeren Yachten unser Heck zeigen können;-)
    Der Innenausbau ist noch in einem sehr guten Zustand, nichts knarrte oder klapperte, die Schapps sprangen bei Lage nicht auf, das haben wir schon anders erlebt. Allerdings hatten wir auch nur max. 4 Bft. Wind.
    Fazit: das Schiff nehmen wir gerne wieder, es ist ideal für 4 Personen.

  • Fri 15.07.22 - Fri 22.07.22 | 4 people |

    Zu empfehlender, entspannter Vercharterter mit kölner Charme. Leider gab es nur auf Nachfrage eine ausreichende Einweisung in die Yacht. Gesamtzustand war für das Alter und den Preis der Yacht in Ordnung. Uns hat es geärgert, dass man uns nicht auf das Schwerfällige Rollgroß hingewiesen hat. Die Vormieter müssen es echt blöd eingerollt haben, sodass wir beim setzen am ersten Segeltag den halben Segeltag verloren haben, weil wir zur Problemlösung wieder zurück in den Hafen mussten. Ich habe schon mehrfach eine Bavaria mit Rollgroß gechartert und noch nie so Probleme damit gehabt. Weiß man jedoch wo man vorsichtig sein muss, hat es funktioniert. Ansonsten kam mir das Bugstrahlruder ein bisschen schwach vor. Gesamtzustand der Yacht war echt gut gepflegt für das Alter! Zu den Konditionen und für nen Jungs-Törn ideal. Aber Achtung: Bei viel Sonne vermisst man das fehlende Bimini. Das Boot hat nur ein Sprayhood. Der Vercharterer war auch stets gut erreichbar für Fragen per Telefon.

Search for Bavaria 40 Cruiser

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..