Bei Chartern zwischen dem 22.10. und dem 7.5. ist ein Skipper obligatorisch. Der Vercharterer verlangt vor der Buchung einen seglerischen Lebenslauf zur Prüfung.
|
Friendliness / Service | 5.00 |
Technical Condition | 4.33 |
Cleanliness | 4.33 |
Check-in | 5.00 |
Check-out | 5.00 |
Overall | 4.67 |
Security Deposit | €3,032.14 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
10-day-charter | on request | |
---|---|---|
Handling fee (for trip to svalbard) | on request | |
Cook | on request | |
Pillow, bed sheet (If sleeping bags and towels are brought by charterer) | on request free | |
One-way-charter | on request | |
Provisioning | on request | |
Snowshoes | NOK70.00 | per set |
Sailing clothing | NOK60.00 | per set and week |
Skipper | NOK400.00 | per day plus lodging |
Year of Build | 2013 |
---|---|
Length | 11.90 m |
Width | 3.94 m |
Draught | 2.27 m |
Engine | 55 PS |
Sail Area | k.A |
Weight | 7.90 t |
Fuel Capacity | 210 l |
Water Capacity | 320 l |
Steering Type | Wheel steering |
Outside | 220V shore connection, Anchor with chain, Boat hook, Cockpit speakers, Electr. anchor windlass, Fender, Cake stand, Sprayhood |
---|---|
Inside | Gas stove with oven, Heating, Refrigerator, Pantry equipment, Radio with CD player, Warm water |
Navigation | Echo sounder, Electr. nautical charts, Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Compass, Navigation set, Radar, Nautical charts, Log, Anemometer |
Safety | AIS receiver, Automatic life jackets, Autopilot, First aid kit, Epirb, Fire extinguisher, Handheld VHF, Distress signals, Life raft, Lifesaver, Safety belt, Second anchor |
Sails | Battened main sail, Lazy-Jack System, Lazybag, Furling genoa |
Fri 12.07.24 - Fri 26.07.24 | 7 people |
Das Boot war technisch gut vorbereitet und mit umfangreich mit Seekarten und Handbüchern bestückt. Auch Ersatzteile, Werkzeug waren an Bord. Spinlock Westen für alle und die übliche Sicherheitsausrüstung rundeten den positiven Eindruck ab.
Die Übergabe und Einweisung durch Mitarbeiter vor Ort war gut. Beide waren sehr nett, kompetent und kooperativ.
Das Bettzeug und die 'Kuscheldecken' hatten wir so auch noch nicht erlebt. Wirklich warm und komfortabel.
Am Ende war es auch kein Problem, dass der Zielhafen in Harstad falsch angegeben war. Nette Norweger halfen das Problem schnell zu lösen.
Cabins: | 4 | Berths: | 8+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2010 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 15220 | L/D: | 11.90 / 2.27 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2013 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 35188 | L/D: | 15.57 / 2.00 |
Cabins: | 4+1 | Berths: | 8+2+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2012 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 15216 | L/D: | 14.06 / 2.30 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2011 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 15213 | L/D: | 10.84 / 1.98 |
Cabins: | 4+1 | Berths: | 8+2+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2009 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 15211 | L/D: | 14.06 / 2.30 |
Cabins: | 2 | Berths: | 4+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2011 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 15222 | L/D: | 10.20 / 1.85 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2010 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 15219 | L/D: | 15.50 / 2.40 |