|
| Friendliness / Service | 4.94 |
| Technical Condition | 4.25 |
| Cleanliness | 4.94 |
| Check-in | 4.56 |
| Check-out | 4.94 |
| Overall | 4.44 |
| Security Deposit | €3,500.00 |
|---|---|
| Charter Period |
|
| Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
| Payment Plan |
|
| Outboard engine (2.3 HP) | €100.00 | once |
|---|---|---|
| Bed linen (additional) | €10.00 | per set |
| Crew change (incl. cleaning) | on request | |
| Early Check-In (At 2 p.m.) | €150.00 | once |
| Towels (One large and one small one additional) | €10.00 | per set |
| Surcharge for pets | €100.00 | once |
| Canoe | €140.00 | per piece and week |
| Deposit reduction | €400.00 | once |
| Safety net (_) | €150.00 | once |
| Snorkeling set | €40.00 | per set and week |
| Skipper | €230.00 | per day plus lodging |
| Stand-up paddle board | €140.00 | per piece |
| Year of Build | 2023 |
|---|---|
| Length | 12.38 m |
| Width | 4.29 m |
| Draught | 2.10 m |
| Engine | 57 PS |
| Sail Area | 89.00 qm |
| Weight | 9.60 t |
| Fuel Capacity | 210 l |
| Water Capacity | 460 l |
| Steering Type | 2 x Wheel steering |
| Outside | Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Deck cushions, Delta anchor, Electr. anchor windlass, Fender, Gangway, Ball fender, Sprayhood |
|---|---|
| Inside | Heating, Speakers in saloon, Radio, Convertible salon table, Fan, WC (electr.) |
| Navigation | GPS with chart plotter in cockpit, Compass, Nautical charts, Anemometer |
| Safety | AIS receiver, Automatic life jackets, Autopilot, Bosun's chair, Bowthruster, Fog horn, Distress signals, Radar reflector, Life raft, VHF Radio |
| Sails | Furling main sail, Self tacking jib |
Sat 30.08.25 - Sat 13.09.25 | 7 people |
Yacht war in einem sehr guten Zustand. Insgesamt sehr zu empfehlen, sofern man mit Abstrichen bei den Segeleigenschaften leben kann: durch die SW-Fock und Großschotkonstruktion lässt sich nicht näher als 45° zum Wind gehen ohne merklichen Geschwindigkeitsverlust.
Vercharterer ist sehr bemüht. Nach Ausfall der elektrischen Ankerwinsch (vmtl Verschleiß) waren innerhalb von 24h Techniker da und haben den Motor gewechselt. Sehr einfache Kontaktaufnahme und Troubleshooting über WhatsApp. Ließ sich aus der Ferne nicht beheben, sodass die Techniker am nächsten Morgen direkt zu dem Hafen kamen, an dem wir übernachtet haben.
Sat 13.04.24 - Sat 20.04.24 | 4 people |
Leider war die ursprünglich gebuchte Segelyacht nicht verfügbar (da noch nicht zugelassen). Die zur Verfügung gestellte Ersatz-Segelyacht (Bavaria C42) hat nicht ganz den Erwartungen entsprochen. Obwohl das Personal unter großem Zeitdruck und Stress stand, lief die Kommunikation ausgesprochen freundlich und angenehm ab.
| Cabins: | 3 | Berths: | 6+2 |
|---|---|---|---|
| Year: | 2024 | Sail | Furling |
| Yacht-ID | 35174 | L/D: | 12.38 / 2.10 |
| Cabins: | 3 | Berths: | 6+2 |
|---|---|---|---|
| Year: | 2024 | Sail | Battened |
| Yacht-ID | 34459 | L/D: | 12.38 / 2.10 |
| Cabins: | 3 | Berths: | 6 |
|---|---|---|---|
| Year: | 2026 | Sail | Battened |
| Yacht-ID | 38371 | L/D: | 12.10 / 1.34 |
| Cabins: | 3 | Berths: | 6 |
|---|---|---|---|
| Year: | 2022 | Sail | Furling |
| Yacht-ID | 29049 | L/D: | 11.31 / 1.65 |
| Cabins: | 3 | Berths: | 6 |
|---|---|---|---|
| Year: | 2023 | Sail | Furling |
| Yacht-ID | 31287 | L/D: | 11.31 / 1.65 |
| Cabins: | 3 | Berths: | 6 |
|---|---|---|---|
| Year: | 2023 | Sail | Furling |
| Yacht-ID | 32201 | L/D: | 11.31 / 2.00 |
| Cabins: | 3 | Berths: | 6+2 |
|---|---|---|---|
| Year: | 2024 | Sail | Furling |
| Yacht-ID | 34460 | L/D: | 12.38 / 2.10 |
| Cabins: | 3 | Berths: | 6+2 |
|---|---|---|---|
| Year: | 2023 | Sail | Battened |
| Yacht-ID | 31121 | L/D: | 12.35 / 2.14 |
| Cabins: | 3 | Berths: | 6+2 |
|---|---|---|---|
| Year: | 2023 | Sail | Battened |
| Yacht-ID | 33819 | L/D: | 13.00 / 2.20 |