Charter-Sailing Yacht Sun Odyssey 380 | ID 28526

  • Cabins3
  • Heads2
  • Berths6
  • Registration2022
  • Main SailFurling
  • L/D11.22 / 2.00

Highlights

  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Convertible salon table
  • Solar panels
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.72
Technical Condition 4.26
Cleanliness 4.38
Check-in 4.54
Check-out 4.74
Overall 4.50

Total number of customer reviews: 50
Last rated: 6 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €2,000.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, ab 17:00
  • Check-Out: Saturday, bis 8:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 17:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 6 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee 6 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Security Deposit at location by Mastercard or Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

10-day-charter on request
Automatic life vests €20.00 per piece and week
Bathing ladder for dogs €50.00 per week
Bed linen (additional) €8.00 per set
Crew change (Without cleaning) €50.00 once
Early Check-In (Until 2 p.m.) €150.00 once
Towels (1x large, 1x small ) €8.00 per set
Surcharge for pets (Pets not allowed on all yachts) €150.00 once
Inverter 12V/220V €30.00 per week
One-way-charter on request
Permit for non-Croatian waters (Application at the time of booking necessary, additional skipper required) €250.00 once
Provisioning on request
Surcharge for regattas (In case of regatta participation deposit is doubled) €250.00 per week
Safety net (Preassembled) €100.00 once
Skipper (Must have an own cabin) €220.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €100.00 per piece and week
Diver (-) €100.00 once
WiFi internet on board (80 GB incl.) €25.00 per week

Data

Year of Build 2022
Length 11.22 m
Width 3.76 m
Draught 2.00 m
Engine 40 PS
Sail Area 63.40 qm
Weight 6.89 t
Fuel Capacity 130 l
Water Capacity 330 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Bathing platform, Bimini top, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Gangway, Solar panels, Sprayhood
Inside 12 V socket, 220V sockets, Black water tank, Gas stove with oven, Heating, LED interior lights, Convertible salon table, Warm water
Navigation GPS with chart plotter in cockpit, Tridata (Log, Echosounder, Windm.)
Safety Autopilot, Bowthruster, Solid life vests, VHF Radio, Second anchor
Sails Furling genoa, Furling main sail

Kundenberichte

  • Sat 13.08.22 - Sat 27.08.22 | 4 people |

    Besonders muss man das Team von ScS loben. Sowohl die Leute im Office, als auch die Techniker sind extrem bemüht, kompetent und freundlich. Viele sprechen sogar fließend Deutsch, was den einen oder anderen vielleicht interessieren kann.

    Das Schiff war ab Werk ohne 12V-Dose ausgestattet. Da ich aber eine benötige um ein medizinisches Gerät zu betreiben, hat mir "Vlado" direkt unbürokratisch eine eingebaut. Gleich noch am Samstag Nachmittag.

    Perfekter Service.

    Vom Vercharterer-Team habe ich auch erfahren, wieso das Schiff backbords hinten eine Schramme hat und ein kleiner Schaden an der Verriegelung für die Badeplattform besteht: ein vorheriger Kunde hat ordentlich an die Pier gecrasht.

    Die ganz kleinen Mängel, wie lockere Türklinken, herausgefallene Dichtungsgummis bei den Fenstern, konnten gleich behoben werden. Bis auf die Dieselfüllstandsanzeige, die bis zum Schluss 100% voll anzeigt. Aber irgendwann merkt man eh, dass das nicht mehr stimmen kann :-)

    Der Gasabsperrhahn liegt relativ ungünstig weit hinten unter dem Backrohr, man muss sich quasi auf den Boden legen, um da ran zu kommen.

    Insgesamt ist wohl der Trend bei neueren Schiffen, dass die Materialien, die innen verwendet werden, immer mehr konstenoptimiert sind. Heißt: alles Pressspanplatte furniert, kein richtiges Holz mehr. Merkt man dann beim Knarren, wenn das Schiff ins Schaukeln kommt.

    Dafür ist die Segeltechnik hochwertig.



Search for Sun Odyssey 380

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..