Charter-Sailing Yacht Bavaria 39 Cruiser | ID 921

  • Cabins3
  • Heads2
  • Berths6+1
  • Registration2006
  • Main SailFurling
  • L/D12.14 / 1.90

Highlights

  • Main Sail 2023
  • Head Sail 2023
  • Autopilot
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS Chart Plotter
  • Heating
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.71
Technical Condition 4.02
Cleanliness 4.58
Check-in 4.29
Check-out 4.70
Overall 4.42

Total number of customer reviews: 238
Last rated: 1 month ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €1,700.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 8:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 18:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 7 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

10-day-charter on request
Outboard engine €100.00 per week
Bed linen (additional) €7.00 per set
Early Check-In (1 p.m. - 2 p.m.) €200.00 once
Towels €10.00 per set
Surcharge for pets €200.00 once
Hostess/Steward (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Safety net €160.00 once
Skipper (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €120.00 per piece and week
additional cleaning €110.00 once

Data

Year of Build 2006
Length 12.14 m
Width 3.95 m
Draught 1.90 m
Engine 40 PS
Sail Area 82.00 qm
Weight 8.30 t
Fuel Capacity 210 l
Water Capacity 360 l
Steering Type Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Anchor winch, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit table, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Gangway, Ball fender, Plastic bucket, Sprayhood, Teak in cockpit, Wire (shroud) cutter, Canister for water, Water hose, Windex
Inside Clock, Shower, Heating, Refrigerator, Battery charger, Dinghy (byboat) pump, Pantry equipment, Radio with MP3/USB/Aux-In, Warm water
Navigation Barometer, Binoculars with compass, GPS Chart Plotter, Harbour books, Hand bearing compass, Navigation set, Nautical charts, Tridata (Log, Echosounder, Windm.)
Safety Autopilot, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Solid life vests, Fire extinguisher, Lifebelts, Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Radar reflector, Repair box for dinghy, Life raft, Searchlight, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Furling genoa, Furling main sail, Spi-Tree, Spinnaker possible (extra charge)

Kundenberichte

  • Sat 21.05.22 - Sat 28.05.22 | 4 people |

    Generell war das Personal vor Ort sehr freundlich und bemüht. Leider mussten wir jedoch länger diskutieren, bis am neuen Sitz eine Befestigung angebracht wurde, die (wie beim Originalteil) verhindert, dass der Sitz beim versehentlichen Daraufsteigen nach hinten kippt und man dadurch nach hinten abstürzt. Die Hartnäckigkeit gat sich jedoch ausgezahlt und die aus unserer Sicht sicherhetsrelevante Reparatur wurde noch ausgeführt.

  • Sat 24.08.19 - Sat 31.08.19 | 4 people |

    Alles hat sehr gut geklappt, das Personal vor Ort ist professionell und freundlich. Lediglich die Seekarten und Hafenhandbücher waren teilweise über 10 Jahre alt.

  • Sat 06.08.16 - Sat 13.08.16 | 4 people |

    Yacht war technisch und von den Segeleigenschaften optimal.
    Einweisung sehr gut und professionell.
    Geschirr war allerdings schmutzig.
    Bei Rückgabe des Schiffes allerdings etwas Diskussion, da ich bemängelte, dass der Fäkalientank im Vorschiff voll ist und sich nicht entleeren lässt. Daraufhin meinte man ich hätte ihn nicht richtig bedient (Papier benutzt o.ä) und müsste die Reparatur bezahlen.
    Ich meinte dann, ich habe diese Toilette alleine benutzt und weiss nach 18 Jahren Segeln, wie man die Bordtoilette bedient, ohne dass sie verstopft. Bei der anschließenden Reinigung stellte sich dann heraus, dass kein Papier in der Leitung war. Es müsste doch etwas anderes gewesen sein???? Reparatur war dann doch gratis.

Search for Bavaria 39 Cruiser

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..