|
Friendliness / Service | 4.86 |
Technical Condition | 3.71 |
Cleanliness | 4.50 |
Check-in | 4.43 |
Check-out | 4.79 |
Overall | 4.21 |
Security Deposit | €1,000.00 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
Outboard engine | €80.00 | per week |
---|---|---|
Bed linen (additional) | €12.00 | per set |
Early Check-In (1 p.m. - 2 p.m.) | €150.00 | once |
Towels | €8.00 | per set |
Surcharge for pets | €130.00 | per week |
Deposit reduction | €200.00 | once |
Safety net (Preassembled) | €90.00 | once |
Skipper | €200.00 | per day plus lodging |
Stand-up paddle board | €100.00 | per piece and week |
Beach towels | €5.00 | per piece |
WiFi internet on board (Unlimited data volume) | €20.00 | per week |
Year of Build | 2015 |
---|---|
Length | 11.30 m |
Width | 3.67 m |
Draught | 2.02 m |
Engine | 29 PS |
Sail Area | 65.00 qm |
Weight | 7.00 t |
Fuel Capacity | 150 l |
Water Capacity | 360 l |
Steering Type | 2 x Wheel steering |
Outside | 220V shore connection, Anchor with chain, Bathing platform, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Ball fender, Plastic bucket, Rodkicker, Solar panels, Sprayhood, Water hose, Winches |
---|---|
Inside | Heating, LCD TV |
Navigation | Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Nautical charts, Tridata (Log, Echosounder, Windm.) |
Safety | Autopilot, First aid kit, Tools, Bowthruster, Solid life vests, Manual bilge pump, Navigational lights, Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Rescue collar, Torchlight, VHF Radio |
Sails | Furling genoa, Furling main sail, Spi-Tree |
Sat 16.09.17 - Sat 30.09.17 | 4 people |
Für die Gesamtbewertung sind folgende Umstände maßgeblich: 1) Die Yacht war im Fensterbereich nicht wasserdicht (Konstruktionsfehler der Herstellerfirma Bavaria). Regenwasser trat an verschiedenen Stellen ins Yachtinnere ein, worauf man mich bei der Anmeldung aber nicht hingewiesen hatte. Es war auch keine Vorsorge getroffen, das eindringende Regenwasser (sogar durch den Lichtschalter der Bugkabine!) durch Behälter oder Putzlappen aufzufangen. Das Verkleben der Fenster hatte jedenfalls nicht ausgereicht.Darum mussten wir uns selbst kümmern! Der Check-in erfolgte ohne Beisein eines Vertreters des Vercharterers; wurde von mir allein durchgeführt. Das defekte grüne Fahrlicht entdeckte ich dann erst, als ich es bei Dunkelheit benötigte.
2) Auf meine Beschwerde, dass ich das Schiff in dem undichten Zustand nicht übernehmen wolle, wurde mir in recht barschem Ton geantwortet, dass ich ja mein Geld zurückhaben und nach Hause fahren könne.
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2016 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 9501 | L/D: | 11.30 / 1.95 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2015 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 35886 | L/D: | 11.30 / 2.02 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2015 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 8723 | L/D: | 11.30 / 2.02 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2015 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 8725 | L/D: | 11.30 / 2.02 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2016 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 7712 | L/D: | 11.30 / 2.00 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2016 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 23455 | L/D: | 11.30 / 2.00 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2017 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 11717 | L/D: | 11.30 / 2.00 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2018 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 18692 | L/D: | 11.30 / 1.63 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2014 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 35887 | L/D: | 12.35 / 1.65 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6 |
---|---|---|---|
Year: | 2016 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 12501 | L/D: | 11.23 / 1.90 |