Charter-Sailing Yacht Bavaria C42 | ID 30848

  • Cabins3
  • Heads2
  • Berths6+2
  • Registration2023
  • Main SailBattened
  • L/D12.38 / 2.10

Highlights

  • Autopilot
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Battened main sail
  • Lazy-Jack System
  • Lazybag
  • Self tacking jib
  • Solar panels
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.71
Technical Condition 4.02
Cleanliness 4.58
Check-in 4.29
Check-out 4.70
Overall 4.42

Total number of customer reviews: 238
Last rated: 1 month ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €1,700.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 8:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 18:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 7 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

10-day-charter on request
Automatic life vests on request per piece and week
Outboard engine €100.00 per week
Bed linen (additional) €7.00 per set
Early Check-In (1 p.m. - 2 p.m.) €200.00 once
Towels €10.00 per set
Hostess/Steward (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Safety net €160.00 once
Skipper (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €120.00 per piece and week
additional cleaning €110.00 once

Data

Year of Build 2023
Length 12.38 m
Width 4.29 m
Draught 2.10 m
Engine 57 PS
Sail Area 89.00 qm
Weight 9.60 t
Fuel Capacity 210 l
Water Capacity 460 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Anchor winch, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Folding propeller, Fender, Mooring lines, Gangway, Ball fender, Plastic bucket, Solar panels, Sprayhood, Teak in cockpit, Wire (shroud) cutter, Canister for water, Water hose, Windex
Inside Clock, Heating, Inverter 12V/220V, Refrigerator, Battery charger, Dinghy (byboat) pump, Pantry equipment, Radio CD player with USB and Bluetooth, Warm water
Navigation Barometer, Binoculars with compass, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Navigation set, Nautical charts, Tridata (Log, Echosounder, Windm.)
Safety Automatic life jackets, Autopilot, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Fire extinguisher, Lifebelts, Engine spare parts , Fog horn, Distress signals, Radar reflector, Repair box for dinghy, Life raft, Searchlight, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Battened main sail, Lazy-Jack System, Lazybag, Self tacking jib

Kundenberichte

  • Sat 22.06.24 - Sat 06.07.24 | 6 people |

    Alles in allem kann man Pitter empfehlen, auch wenn es sicherlich bessere gibt. Die Leute sind freundlich, hilfsbereit und immer erreichbar. Am Boot, Bj.23!!, waren viele Kleinigkeiten defekt, die zwar keine Sicherheitsrisiko darstellten, aber sehr nervig waren: Moskito- Rollos an den Luken defekt, Dichtungen der seitlichen Luken im Salon abgelöst (lustig bei Regenschauer und überkommender See), Türgriffe an den Toiletten fallen ab (man ist dann eingeschlossen), Dichtung des Schoots am Niedergang abgelöst, Steckverbindung f. Landstrom Abdeckung fehlt die Abdeckung. Ein absolutes no go ist die (steuerungstechnische) Koppelung der Ankerwisch mit der Navigation. Heißt, Navigation/ Plotter etc. ausgeschaltet = Ankerwinsch ebenfalls ausgeschaltet.
    Und dies, obwohl am Tableau die Winsch als eingeschaltet angezeigt wird. Selbst der Standortleiter von Pitter war ratlos und wusste das nicht, als wir ihn wegen der nicht funktionierenden Winsch anriefen. Das ist ein echtes Sicherheitsrisiko. Vielleicht können sie nachfolgende Crews darauf hinweisen. Der Techniker, welcher die Einweisung erledigt hat, wusste das, hat uns aber nicht informiert.

  • Sat 08.06.24 - Sat 15.06.24 | 5 people |

    Sehr freundliches und kundenorientiertes Personal. Die Übergabe und die Rückgabe war unkompliziert und fachgerecht!
    Die ACI Marina Trogier und die Stadion von Pitter machen von der ersten Stunde Lust auf den Törn!

Search for Bavaria C42

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..