Charter-Sailing Yacht X-37 | ID 13019

  • Cabins3
  • Heads1
  • Berths6+1
  • Registration2008
  • Main SailBattened
  • L/D11.35 / 1.98

  • Bettwäsche oder Handtücher müssen min. 7 Tage vor Charterbeginn bestellt werden, falls diese nicht selber mitgebracht wird.
  • Der Ausbau des Funkgeräts kostet 50 EUR und muss vorher gebucht werden. Dies ist nur für Yachten unter 12m möglich.
  • Falls kein Fachkundenachweis(FKN) vorliegt, muss eine Signalmittelunterweisung für einmalig 15 EUR dazugebucht werden.
  • Laut AGB behält sich der Vercharterer vor, bei Grundberührungsschäden über 5.000 EUR Schadensumme, die Selbstbeteiligung auf 3.000 EUR zu erhöhen. Unabhängig vom Kautionsbetrag.
  • Highlights

    • Main Sail 2019
    • Head Sail 2017
    • Autopilot
    • Diesel heating
    • GPS with color chart plotter
    • Battened main sail
    • Furling genoa
    • Sprayhood
    • Warm water

    Charter company rating

    Friendliness / Service 4.68
    Technical Condition 3.43
    Cleanliness 3.99
    Check-in 4.18
    Check-out 4.50
    Overall 4.13

    Total number of customer reviews: 94
    Last rated: 29 days ago

    Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

    Layout

    Conditions

    Security Deposit €1,500.00
    Charter Period
    • Check-In: Saturday, 8:00 - 12:00
    • Check-Out: Friday, bis 16:00
    Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
    Payment Plan
    • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
    • 50 % Charter Price 4 weeks before charter begin via bank transfer
    • 100 % Extras at location in cash
    • 100 % Service Fee at location in cash
    • 100 % Security Deposit at location by Mastercard or Visa
    • 100 % Additional Costs at location in cash

    Extras

    Removal of the radio (_) €50.00 once
    Outboard engine €100.00 per week, from 2. week 50 EUR
    Dinghy €100.00 per week, from 2. week 50 EUR
    Final cleaning €13.50 per ship meter
    Surcharge for pets (Pets not allowed on all yachts. If yes, end cleaning has to be booked as an extra.) on request
    Pillow, blanket, sheets, duvet cover, cases, towels (one large and one small towel) €48.00 per person
    Safety net (Self assembly - limited availability) on request free
    Instruction for use of emergency flares/signals (by video for up to 2 people) €15.00 once
    Skipper on request
    Spinnaker/Gennaker on request
    Stand-up paddle board €100.00 per piece and week, from 2. week 50 EUR
    Overnight on board (On the prior evening from 10 p.m. of check-in, limited contingent available) €100.00 once

    Data

    Year of Build 2008
    Length 11.35 m
    Width 3.48 m
    Draught 1.98 m
    Engine 28 PS
    Sail Area k.A
    Weight 6.20 t
    Fuel Capacity 80 l
    Water Capacity 170 l
    Steering Type Wheel steering

    Equipment

    Outside Boat hook, Cover brush, Fender, Mooring lines, Sprayhood, Wire (shroud) cutter
    Inside 12 V socket, Oven, Clock, Diesel heating, Electr. pump for pressurized water, Electr. refrigerator box, Gas oven, Battery charger, Pantry equipment, Warm water
    Navigation Barometer, Echo sounder, Binoculars, GPS with color chart plotter, Hand bearing compass, Steering compass, Log, Anemometer
    Safety Anchor ball, Automatic life jackets, Autopilot, Bilge pump, Bosun's chair, Tools, Fire extinguisher, Hand-held searchlight, Navtex, Life raft, Lifesaver, VHF Radio
    Sails Battened main sail, Furling genoa, Spi-Tree

    Kundenberichte

    • Sat 11.06.22 - Fri 17.06.22 | 4 people |

      Die Exess entspricht den Erwartungen, als schnelles Boot und ist überdurchschnittlich mit Equipment ausgestattet, Spibaum, eine ganze Backskiste voll mit Tauen, Schoten,… Technisch muss aber mal „Liebe reingesteckt“ werden. Das Ein- und Ausholen der Genua ist eine Kraftsportübung, Anschlusskabel der Starterbatterie stark oxidiert, elektrische Bilgenpumpe defekt (konnte nicht repariert werden), nur eine Steckdose 230 V, die ziemlich ausgenuddelt ist.
      Der nicht vorhandene Stauraum war ja bekannt. Wir waren zu viert an Bord (Max. empfohlene Belegung) Da die Kabinen sehr klein sind, hat einer im Salon geschlafen. Den Gennaker konnte man nur im Salon stauen, was zu noch mehr Enge im Schiff führte. Fazit: wer auf einem flotten Schiff Meilen fressen möchte ist hier richtig, Komfort ist eher Fehlanzeige.

    Search for X-37

    Ihr Reisezeitraum

    Preis wird geladen..