|
Friendliness / Service | 4.68 |
Technical Condition | 3.24 |
Cleanliness | 3.96 |
Check-in | 3.60 |
Check-out | 4.40 |
Overall | 3.79 |
Security Deposit | €2,000.00 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
10-day-charter | on request | |
---|---|---|
Outboard engine | €120.00 | per week, from second week 50% less |
Sheets, duvet cover, pillow case | €18.00 | per set |
Early Check-In (Check-In from 1 p.m. - limited availability) | €120.00 | once |
Early Check-In (from 11 a.m. - limited availability) | €180.00 | once |
Permit for Cabrera | on request | |
Gennaker | €180.00 | per week, from second week 50% less |
Barbeque (plus 35 € cleaning) | €65.00 | per week, from 2. week 30 EUR |
Towels (one large and one small one) | €7.00 | per set |
Surcharge for pets | €60.00 | once |
Hostess/Steward (Must have an own cabin) | €180.00 | per day plus lodging |
Deposit reduction | €300.00 | once |
Life jacket for children | on request free | |
Provisioning | on request | |
Safety net (Self assembly) | €60.00 | once |
Snorkeling set | €15.00 | per set |
Skipper | €200.00 | per day plus lodging |
Skipper training | on request | |
Stand-up paddle board | €120.00 | per piece and week, from 2. week 60 EUR |
Beach towel | €8.00 | per piece |
Year of Build | 2013 |
---|---|
Length | 12.45 m |
Width | 3.99 m |
Draught | 1.86 m |
Engine | 37 PS |
Sail Area | 81.00 qm |
Weight | 9.00 t |
Fuel Capacity | 210 l |
Water Capacity | 210 l |
Steering Type | 2 x Wheel steering |
Outside | 12V - connection, 220V shore connection, Anchor winch, Bathing ladder, Bathing platform, Jerrycan of petrol, Bimini top, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Fender, Gangway, Stern shower, Ball fender, Sprayhood, Teak in cockpit, Teak deck, Drift anchor , Windex |
---|---|
Inside | 12 V socket, Oven, Clock, Shower, DVD player, Black water tank, gas detector, Gas oven, Heating, Inverter 12V/220V, Refrigerator, Battery charger, Pantry equipment, Radio with MP3, Safe for valuables, Warm water |
Navigation | Barometer, Echo sounder, Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Compass, Radar, Nautical charts, Log, Anemometer |
Safety | AIS receiver, Automatic life jackets, Autopilot, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Electr. bilge pump, Epirb, Fire extinguisher, Flags, GMDSS, Light buoy, Lifebelts, Navigational lights, Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Life raft, Rescue collar, Safety equipment, Torchlight, VHF Radio, Second anchor |
Sails | Furling genoa, Furling main sail |
Sat 04.05.24 - Sat 11.05.24 | 4 people |
Der äußerliche Zustand des Bootes war nicht so doll. Man sah ihm das harte Leben im Chartereinsatz sehr deutlich an. Aber die Reparaturen von Schäden waren mit wenig Liebe zum Detail ausgeführt.
Das betraf auch den Zustand von Holzoberflächen etc… bis hin zur offenbar von einer Pier gequälten Badeplattform.
Also, Kratzer zählen bei der Übergabe lohnt nicht….
Auch innen war es nicht so ganz frisch…. Ein fehlendes Scharnier hier, schwergängige Luken dort. Die Polster könnten mal ersetzt werden. Ich habe ältere Boote gesehen, die jünger wirkten….
Ganz anders das Thema Sicherheit: hier war wirklich alles da, ich kann nicht beurteilen, ob das an der SeeBG Zulassung des Bootes lag oder der allgemeine Zustand von Iris ist. Werkzeug, Impeller, Sicherungen, Starkwindsegel, alles da.
Auch die Segel, Bimini, Sprayhood, Winschen, alles top. Ankerkette mit Markierungen, genügend Festmacher und Fender, zusätzliche Enden verschiedener Stärken. Segeln funktioniert zu 100 % so, wie man es von einer Bavaria so erwarten kann.
Es gibt vor Ort ein kleines Lager mit Utensilien für den Bordalltag. Einfach fragen und die Crew vor Ort bemüht sich ernsthaft.
Die Übergabe erfolgte durch einen jungen Kollegen, der selbst viel suchen musste…. Aber die Saison ist ja noch jung.
Der Club Nautique Arenal ist Spitze. In der Chartermappe sollte das Restaurant im Club erwähnt werden. Wer sich keine Experimente zwischen Bierkönig und Ballermann gönnen möchte, kann dort gut essen: allerdings sollte einige Tage vorher reserviert werden.
Das Team von Iris ist großartig, kundenorientiert, man fühlt sich willkommen.
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2013 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 2484 | L/D: | 11.30 / 1.95 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2012 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 11214 | L/D: | 12.45 / 1.65 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6 |
---|---|---|---|
Year: | 2013 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 9793 | L/D: | 12.38 / 2.05 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2013 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 27048 | L/D: | 12.35 / 2.30 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2013 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 23143 | L/D: | 12.35 / 2.30 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2015 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 14757 | L/D: | 12.35 / 2.09 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2014 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 10282 | L/D: | 12.35 / 1.86 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2013 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 8855 | L/D: | 12.35 / 2.30 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2013 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 8856 | L/D: | 12.35 / 2.30 |
Cabins: | 3 | Berths: | 6 |
---|---|---|---|
Year: | 2014 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 10097 | L/D: | 11.30 / 1.95 |