Charter-Sailing Yacht Bavaria Cruiser 40 | ID 10100

  • Cabins3
  • Heads2
  • Berths6
  • Registration2013
  • Main SailFurling
  • L/D12.45 / 1.86

Highlights

  • Main Sail 2022
  • Head Sail 2022
  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Radar
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Sprayhood
  • Teak deck
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.68
Technical Condition 3.24
Cleanliness 3.96
Check-in 3.60
Check-out 4.40
Overall 3.79

Total number of customer reviews: 25
Last rated: 1 month ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €2,000.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 08:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 17:00 Uhr erforderlich.
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 6 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

10-day-charter on request
Outboard engine €120.00 per week, from second week 50% less
Sheets, duvet cover, pillow case €18.00 per set
Early Check-In (Check-In from 1 p.m. - limited availability) €120.00 once
Early Check-In (from 11 a.m. - limited availability) €180.00 once
Permit for Cabrera on request
Gennaker €180.00 per week, from second week 50% less
Barbeque (plus 35 € cleaning) €65.00 per week, from 2. week 30 EUR
Towels (one large and one small one) €7.00 per set
Surcharge for pets €60.00 once
Hostess/Steward (Must have an own cabin) €180.00 per day plus lodging
Deposit reduction €300.00 once
Life jacket for children on request free
Provisioning on request
Safety net (Self assembly) €60.00 once
Snorkeling set €15.00 per set
Skipper €200.00 per day plus lodging
Skipper training on request
Stand-up paddle board €120.00 per piece and week, from 2. week 60 EUR
Beach towel €8.00 per piece

Data

Year of Build 2013
Length 12.45 m
Width 3.99 m
Draught 1.86 m
Engine 37 PS
Sail Area 81.00 qm
Weight 9.00 t
Fuel Capacity 210 l
Water Capacity 210 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 12V - connection, 220V shore connection, Anchor winch, Bathing ladder, Bathing platform, Jerrycan of petrol, Bimini top, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit table, Electr. anchor windlass, Fender, Gangway, Stern shower, Ball fender, Sprayhood, Teak in cockpit, Teak deck, Drift anchor , Windex
Inside 12 V socket, Oven, Clock, Shower, DVD player, Black water tank, gas detector, Gas oven, Heating, Inverter 12V/220V, Refrigerator, Battery charger, Pantry equipment, Radio with MP3, Safe for valuables, Warm water
Navigation Barometer, Echo sounder, Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Compass, Radar, Nautical charts, Log, Anemometer
Safety AIS receiver, Automatic life jackets, Autopilot, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Electr. bilge pump, Epirb, Fire extinguisher, Flags, GMDSS, Light buoy, Lifebelts, Navigational lights, Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Life raft, Rescue collar, Safety equipment, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Furling genoa, Furling main sail

Kundenberichte

  • Sat 04.05.24 - Sat 11.05.24 | 4 people |

    Der äußerliche Zustand des Bootes war nicht so doll. Man sah ihm das harte Leben im Chartereinsatz sehr deutlich an. Aber die Reparaturen von Schäden waren mit wenig Liebe zum Detail ausgeführt.

    Das betraf auch den Zustand von Holzoberflächen etc… bis hin zur offenbar von einer Pier gequälten Badeplattform.

    Also, Kratzer zählen bei der Übergabe lohnt nicht….

    Auch innen war es nicht so ganz frisch…. Ein fehlendes Scharnier hier, schwergängige Luken dort. Die Polster könnten mal ersetzt werden. Ich habe ältere Boote gesehen, die jünger wirkten….

    Ganz anders das Thema Sicherheit: hier war wirklich alles da, ich kann nicht beurteilen, ob das an der SeeBG Zulassung des Bootes lag oder der allgemeine Zustand von Iris ist. Werkzeug, Impeller, Sicherungen, Starkwindsegel, alles da.

    Auch die Segel, Bimini, Sprayhood, Winschen, alles top. Ankerkette mit Markierungen, genügend Festmacher und Fender, zusätzliche Enden verschiedener Stärken. Segeln funktioniert zu 100 % so, wie man es von einer Bavaria so erwarten kann.

    Es gibt vor Ort ein kleines Lager mit Utensilien für den Bordalltag. Einfach fragen und die Crew vor Ort bemüht sich ernsthaft.

    Die Übergabe erfolgte durch einen jungen Kollegen, der selbst viel suchen musste…. Aber die Saison ist ja noch jung.

    Der Club Nautique Arenal ist Spitze. In der Chartermappe sollte das Restaurant im Club erwähnt werden. Wer sich keine Experimente zwischen Bierkönig und Ballermann gönnen möchte, kann dort gut essen: allerdings sollte einige Tage vorher reserviert werden.

    Das Team von Iris ist großartig, kundenorientiert, man fühlt sich willkommen.

Search for Bavaria Cruiser 40

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..