Charter-Sailing Yacht Hanse 505 | ID 5156

Griechenland Kos|Athens|Lefkada
  • Cabins5+1
  • Heads3
  • Berths10+1+1
  • Registration2015
  • Main SailBattened
  • L/D15.40 / 2.38

Highlights

  • Autopilot
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • electr. winch
  • Generator
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Airconditioning (independent from shore power)
  • Battened main sail
  • Lazy-Jack System
  • Lazybag
  • Self tacking jib
  • Solar panels
  • Sprayhood
  • Teak deck

Charter company rating

Friendliness / Service 4.80
Technical Condition 3.96
Cleanliness 4.37
Check-in 4.37
Check-out 4.72
Overall 4.46

Total number of customer reviews: 106
Last rated: 4 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €3,000.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 09:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 18:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 5 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

Bed linen (additional) €10.00 per set
Crew change €100.00 once
Early Check-In (By 2 p.m., depending on availability) €150.00 once
Family pack (Safety net, child life jackets, SUP) €350.00 once
Gennaker (Limited availability) €200.00 per week
Barbeque €100.00 per week
Surcharge for pets (up to 7 kg) €150.00 once
Hostess/Steward €180.00 per day plus lodging
Kayak €100.00 per week
Deposit reduction €350.00 per week
Cook €190.00 per day plus lodging
One-way-charter on request
Provisioning on request
Safety net (Preassembled) €200.00 once
Skipper (Attention: Deposit reduction in the amount of 350 € is obligatory for skippered charter) €200.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €100.00 per piece and week
Beach towels €10.00 per piece
VIP-package (Welcome at the airport, transfer, sparkling wine, fruit) €300.00 once
WiFi internet on board (10 GB incl. per week) €50.00 per week
Overnight on board (For the night before or after the charter. Only bookable at short notice if the week before/after is free.) €150.00 per day

Data

Year of Build 2015
Length 15.40 m
Width 4.75 m
Draught 2.38 m
Engine 72 PS
Sail Area 129.00 qm
Weight 14.00 t
Fuel Capacity 300 l
Water Capacity 650 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Bathing ladder, Bimini top, Boat hook, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, electr. winch, Fender, Mooring lines, Gangway, Snorkeling gear, Solar panels, Sprayhood, Teak deck, LED submarine lights, Wire (shroud) cutter, Water hose, Winches
Inside 220V sockets, Gas oven, Generator, Inverter 12V/220V, Airconditioning (independent from shore power), Refrigerator, Battery charger, Pantry equipment, Radio CD player with USB and Bluetooth, USB Socket, fans in cabins, WC (electr.)
Navigation Barometer, Echo sounder, Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, Hand bearing compass, Navigation set, Nautical charts, Log, Anemometer
Safety Autopilot, Bilge pump, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Epirb, Solid life vests, Fire extinguisher, Flags, Manual bilge pump, Light buoy, Lifebelts, Navigational lights, Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Radar reflector, Life raft, Rescue collar, Safety equipment, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Battened main sail, Lazy-Jack System, Lazybag, Self tacking jib

Kundenberichte

  • Sat 07.10.17 - Fri 13.10.17 | 6 people |

    Der technische Zustand des Bootes wurde durch das defekte Bugstrahlruder etwas beeinträchtigt. Das Bugstrahlruder ist nicht, wie üblich, im Steven angebracht sondern wird nach unten ausgefahren und damit sehr beschädigungsanfällig. Die polnische Torcrew riss es ab als sie beim achterausfahren in die Mooringleine kam. Auch das Starten des Volvo-PentaMotors war nur zeitverzögernd möglich. Schwierig war auch das Manövrieren auf engem Raum. da der Rückwärtsgang nur nach 3-5 Sekunden eingelegt werden kann um den Faltpropeller aufgehen zu lassen. Das Bergen des Großsegels kompliziert. Istion wird jetzt eine Sorgleine anbringen um das Bergen zu erleichtern. Insgesamt ist zu bemerken, dass das Boot zwar gut segelt, im Innenraum insb. in den Kabinen ist aber nur sehr wenig Platz. Wie man in dieses Boot mehr als sechs Personen buchen kann ist für mich unverständlich. Die Technik ist hochcomputerisiert und für ältere Segler nicht leicht zu bedienen. Dies gilt ins. für die Navigationsbildschirme. Ich würde eine Hanse nicht mehr buchen sondern reumütig zu Jeaneau bzw. Beneteau zurückkehren.

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