|
Friendliness / Service | 4.88 |
Technical Condition | 3.98 |
Cleanliness | 4.35 |
Check-in | 4.49 |
Check-out | 4.79 |
Overall | 4.45 |
Security Deposit | €3,000.00 |
---|---|
Charter Period |
|
Insurance | Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit) |
Payment Plan |
|
Automatic life vests | €20.00 | per piece and week |
---|---|---|
Blister/Gennaker (Limited availability) | €250.00 | per week |
Early Check-In (By 2 p.m., depending on availability) | €180.00 | once |
Family pack (Safety net, child life jackets, SUP) | €350.00 | once |
Flex bulkhead conversion | €150.00 | once |
Barbeque | €80.00 | per week |
Surcharge for pets (up to 7 kg) | €200.00 | once |
Hostess/Steward | €180.00 | per day plus lodging |
Kayak | €100.00 | per week |
Deposit reduction (for skippered charter) | €350.00 | once |
Deposit reduction | €350.00 | per week |
Cook | €200.00 | per day plus lodging |
One-way-charter | on request | |
Provisioning | on request | |
Safety net (Preassembled) | €200.00 | once |
Skipper (Attention: Deposit reduction in the amount of 350 € is obligatory for skippered charter) | €200.00 | per day plus lodging |
Stand-up paddle board | €100.00 | per piece and week |
Beach towels | €10.00 | per piece |
VIP-package (Welcome at the airport, transfer, sparkling wine, fruit) | €300.00 | once |
WiFi internet on board (10 GB incl. per week) | €50.00 | per week |
Overnight on board (For the night before or after the charter. Only bookable at short notice if the week before/after is free.) | €180.00 | per day |
Year of Build | 2015 |
---|---|
Length | 15.40 m |
Width | 4.75 m |
Draught | 2.38 m |
Engine | 72 PS |
Sail Area | 129.00 qm |
Weight | 14.00 t |
Fuel Capacity | 300 l |
Water Capacity | 650 l |
Steering Type | 2 x Wheel steering |
Outside | 220V shore connection, Anchor with chain, Bathing ladder, Bimini top, Boat hook, Cockpit cushions, Cockpit table, Electr. anchor windlass, electr. winch, Fender, Mooring lines, Gangway, Snorkeling gear, Solar panels, Sprayhood, Teak deck, LED submarine lights, Wire (shroud) cutter, Water hose, Winches |
---|---|
Inside | 220V sockets, Gas oven, Generator, Inverter 12V/220V, Airconditioning (independent from shore power), Refrigerator, Battery charger, Pantry equipment, Radio CD player with USB and Bluetooth, USB Socket, fans in cabins, WC (electr.) |
Navigation | Barometer, Echo sounder, Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, Hand bearing compass, Navigation set, Nautical charts, Log, Anemometer |
Safety | Autopilot, Bilge pump, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Epirb, Solid life vests, Fire extinguisher, Flags, Manual bilge pump, Light buoy, Lifebelts, Navigational lights, Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Radar reflector, Life raft, Rescue collar, Safety equipment, Torchlight, VHF Radio, Second anchor |
Sails | Battened main sail, Lazy-Jack System, Lazybag, Self tacking jib |
Sat 07.10.17 - Fri 13.10.17 | 6 people |
Der technische Zustand des Bootes wurde durch das defekte Bugstrahlruder etwas beeinträchtigt. Das Bugstrahlruder ist nicht, wie üblich, im Steven angebracht sondern wird nach unten ausgefahren und damit sehr beschädigungsanfällig. Die polnische Torcrew riss es ab als sie beim achterausfahren in die Mooringleine kam. Auch das Starten des Volvo-PentaMotors war nur zeitverzögernd möglich. Schwierig war auch das Manövrieren auf engem Raum. da der Rückwärtsgang nur nach 3-5 Sekunden eingelegt werden kann um den Faltpropeller aufgehen zu lassen. Das Bergen des Großsegels kompliziert. Istion wird jetzt eine Sorgleine anbringen um das Bergen zu erleichtern. Insgesamt ist zu bemerken, dass das Boot zwar gut segelt, im Innenraum insb. in den Kabinen ist aber nur sehr wenig Platz. Wie man in dieses Boot mehr als sechs Personen buchen kann ist für mich unverständlich. Die Technik ist hochcomputerisiert und für ältere Segler nicht leicht zu bedienen. Dies gilt ins. für die Navigationsbildschirme. Ich würde eine Hanse nicht mehr buchen sondern reumütig zu Jeaneau bzw. Beneteau zurückkehren.
Cabins: | 5 | Berths: | 10 |
---|---|---|---|
Year: | 2015 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 4848 | L/D: | 15.57 / 2.25 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2016 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 16729 | L/D: | 15.57 / 1.95 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10 |
---|---|---|---|
Year: | 2014 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 5608 | L/D: | 15.57 / 1.85 |
Cabins: | 5+1 | Berths: | 10+1+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2014 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 16957 | L/D: | 16.75 / 2.35 |
Cabins: | 5+1 | Berths: | 10+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2016 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 23216 | L/D: | 16.78 / 2.10 |
Cabins: | 5+1 | Berths: | 10+2 |
---|---|---|---|
Year: | 2016 | Sail | Battened |
Yacht-ID | 7676 | L/D: | 16.78 / 1.80 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10 |
---|---|---|---|
Year: | 2015-2016 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 8256 | L/D: | 15.57 / 2.25 |
Cabins: | 5+1 | Berths: | 10+1+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2016 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 13087 | L/D: | 16.16 / 1.77 |
Cabins: | 5 | Berths: | 10+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2016 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 27988 | L/D: | 15.57 / 1.95 |
Cabins: | 5+1 | Berths: | 10+1+1 |
---|---|---|---|
Year: | 2016 | Sail | Furling |
Yacht-ID | 14446 | L/D: | 16.16 / 2.24 |