Charter-Sailing Yacht Bavaria Cruiser 41 | ID 21994

  • Cabins3
  • Heads2
  • Berths6+1
  • Registration2017
  • Main SailFurling
  • L/D12.35 / 1.65

Highlights

  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bathing platform (hydr.)
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Solar panels
  • Sprayhood
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.80
Technical Condition 3.96
Cleanliness 4.37
Check-in 4.37
Check-out 4.72
Overall 4.46

Total number of customer reviews: 106
Last rated: 3 days ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €2,500.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 17:00
  • Check-Out: Saturday, 09:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 18:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 5 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

Crew change €100.00 once
Early Check-In (By 2 p.m., depending on availability) €150.00 once
Family pack (Safety net, child life jackets, SUP) €350.00 once
Barbeque €100.00 per week
Surcharge for pets (up to 7 kg) €150.00 once
Hostess/Steward €180.00 per day plus lodging
Deposit reduction €300.00 per week
Cook €190.00 per day plus lodging
One-way-charter on request
Provisioning on request
Skipper (Attention: Deposit reduction in the amount of 350 € is obligatory for skippered charter) €200.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €100.00 per piece and week
WiFi internet on board (10 GB incl. per week) €50.00 per week
Overnight on board (For the night before or after the charter. Only bookable at short notice if the week before/after is free.) €150.00 per day

Data

Year of Build 2017
Length 12.35 m
Width 3.96 m
Draught 1.65 m
Engine 55 PS
Sail Area 82.00 qm
Weight 8.68 t
Fuel Capacity 210 l
Water Capacity 210 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside Anchor with chain, Bathing ladder, Bathing platform, Bathing platform (hydr.), Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit cushions, Cockpit table, Cover brush, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Gangway, Plastic bucket, Snorkeling gear, Sails repair kit, Solar panels, Sprayhood, Teak in cockpit, Padlock, Wire (shroud) cutter, Water hose, Winches
Inside 220V sockets, Black water tank, Gas oven, Coat hangers, Refrigerator, Battery charger, Shore power cable, Speakers in saloon, Dinghy (byboat) pump, Pantry equipment, Radio, Funnel, USB Socket, fans in cabins, Warm water, WC (electr.)
Navigation Echo sounder, Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Navigation set, Nautical charts, Log
Safety Autopilot, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Epirb, Solid life vests, Fire extinguisher, Flags, Engine spare parts , Navigational lights, Fog horn, Emergency tiller, Distress signals, Radar reflector, Repair box for dinghy, Reserve motor oil, Life raft, Rescue collar, Safety equipment, Safety belt, Torchlight, VHF Radio, Second anchor
Sails Furling genoa, Furling main sail

Kundenberichte

  • Sat 23.09.23 - Sat 30.09.23 |

    Für Segler, die schon jahrelange Erfahrung mit Segelyachten, technischen Sachverstand und Spaß am Basteln haben kann ich das Boot empfehlen.
    Die Übergabe erfolgte erst nach 18:00 Uhr, obwohl das Boot bereits einige Zeit fertig zur Übergabe war. Die größeren festgestellten Mängel, (abgerissener Dämpfer am Fenster der Bugkabine, Salzwasser in der Bilge) wurden beseitigt. Ein Auslaufen an dem Tag war dann leider nicht mehr möglich. Während der Woche entdeckten wir zahlreich andere Mängel, die wir aber mit Bordmitteln vorübergehend beseitigen konnten:
    - falsch geklemmte Schalter der WC-Spülung
    - vorderes WC, gebrochener Wasserstutzen hinter der WC-Pumpe (Ursache für das tägliche Wasser in der Bilge)
    - hinteres WC gebrochener Stutzen zwischen Seeventil und WC-Pumpe
    - nicht bewegliche Seeventile
    - an sämtlichen elektrischen Nachrüstungen bzw. Reparaturen waren die Kabel nur verdrillt (in Salzwasserumgebung ein Unding)
    - Ausfall der Positionslampen wegen korrodierter Kabel, wir konnten das Problem kurz vor der Dunkelheit glücklicherweise lösen
    Die Segeleigenschaften sowie der Zustand des Dieselmotors waren dagegen sehr gut. Die Genua sowie das Großsegel waren neu! Wir hatten in der Woche viel Spaß trotz der täglichen Bastelarbeiten, daher die Gesamtnote "Gut" Die Übergabe erfolgte kurz und Problemlos. Die Mängel wurden angesprochen ob sie Fachmännisch beseitigt wurden wäre interessant zu wissen.

  • Sat 24.10.20 - Sat 31.10.20 | 4 people |

    Sehr nervig war, dass eine nicht weiter vercharterte Yacht zuerst geputzt und wir fast 5 Stunden hingehalten wurden ( "...nur noch ca 1 Stunde...") . So saßen wir in der Marina und bekamen die Yacht erst gegen 16:00. Klar, noch vor 17:00. Aber die Umstände waren eben äußerst unglücklich. Und dann gab es noch einige Stellen wo man sich fragt "was hat der denn überhaupt 2 -3 Std. gereinigt ?"

Search for Bavaria Cruiser 41

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..