Charter-Sailing Yacht Sun Odyssey 419 | ID 34326

  • Cabins3
  • Heads2
  • Berths6+1
  • Registration2019
  • Main SailFurling
  • L/D12.76 / 2.10

Die Marina gibt aus Sicherheitsgründen vor, dass Yachten, den Hafen nur unter Begleitung von Beibooten verlassen dürfen. Dies kann in der Spitzensaison (Juni - September) zu Verzögerungen führen.

Highlights

  • Main Sail 2024
  • Autopilot
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Furling genoa
  • Furling main sail
  • Convertible salon table
  • Sprayhood
  • Warm water
  • WC (electr.)

Charter company rating

Friendliness / Service 4.50
Technical Condition 3.68
Cleanliness 4.06
Check-in 3.76
Check-out 4.41
Overall 4.03

Total number of customer reviews: 34
Last rated: 1 month ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Information zur Echtheit von Bewertungen

Layout

Conditions

Security Deposit €3,500.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, 18:00
  • Check-Out: Saturday, 08:30
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 17:00 Uhr erforderlich. Ab Okt. 16 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 7 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee at location in cash
  • 100 % Security Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash
  • 100 % Extras Deposit at location in cash, by Mastercard or by Visa

Extras

Outboard engine €120.00 per week
Bed linen (additional) €10.00 per set
Early Check-In (Until 2 p.m.) €200.00 once
Barbeque €130.00 per week
Towels €10.00 per person
Surcharge for pets €200.00 per piece
Hammock €30.00 per week
Damage Waiver on request
Deposit reduction on request
Safety net (Limited availability) €160.00 once
Stand-up paddle board €120.00 per piece and week
additional cleaning €200.00 once

Data

Year of Build 2019
Length 12.76 m
Width 3.99 m
Draught 2.10 m
Engine 40 PS
Sail Area 76.00 qm
Weight 7.86 t
Fuel Capacity 200 l
Water Capacity 330 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Anchor with chain, Anchor winch, Bimini top, Boat hook, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit table, Jerry cans for diesel, Electr. anchor windlass, Fender, Mooring lines, Gangway, Ball fender, Plastic bucket, Sprayhood, Teak in cockpit, Wire (shroud) cutter, Canister for water, Water hose, Windex
Inside Refrigerator, Battery charger, Dinghy (byboat) pump, Pantry equipment, Radio, Convertible salon table, USB Socket, Warm water, WC (electr.)
Navigation Barometer, Binoculars, GPS with chart plotter in cockpit, Harbour books, Hand bearing compass, Navigation set, Nautical charts, Tridata (Log, Echosounder, Windm.)
Safety Automatic life jackets, Autopilot, Lightning buoy, Bosun's chair, First aid kit, Tools, Bowthruster, Fire extinguisher, Lifebelts, Engine spare parts , Fog horn, Distress signals, Radar reflector, Repair box for dinghy, Life raft, Searchlight, Torchlight, VHF Radio with DSC, Second anchor
Sails Furling genoa, Furling main sail

Kundenberichte

  • Sat 04.10.25 - Sat 11.10.25 | 6 people |

    Wir hatten Geruchsprobleme mit der Backbord Toilette. Anscheinend lässt sich die Toilette nicht vollständig leerpumpen und es liefen immer wieder Fäkalien nach. Es standen fast immer Fäkalienreste in der Toilette, so dass sich in der Toilette und der danebenliegenden Kabine Fäkaliengeruch ausbreitete. Das war natürlich für die zwei Reiseteilnehmer in der achterlichen Backbord-Kabine sehr unangenehm und einschränkend. Wir haben zwischendurch mit dem technischen support der Charterbasis kontakt aufgenommen. Kurzfristig konnte keine Abhilfe geschaffen werden. Der Techniker vermutete, dass ein Ventil verschlissen sein könnte.

    Überdies hatten wir Probleme mit dem Dinghy und dem Außenborder. Der Außenborder ließ sich starten und kuppelte auch anfangs ein. Nach dem ersten Gas wegnehmen kuppelte der Antrieb dann aber nicht mehr ein. D.h. die Schrauber dreht nicht mehr und der Motor lief nur noch im Leerlauf. Der anschließende Versuch nun bei starkem Gegegenwind mit den Paddeln zurück zum Segelboot zukommen, wurde erheblich erschwert, weil eine Ruderaufnahme kaputt war und nur provisorisch repariert. D.h. für eine kräftige Person mit einem Paddel rechts/links und gib ihm.

Information zur Echtheit von Bewertungen

Search for Sun Odyssey 419

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..