Charter-Sailing Yacht Dufour 405 Grand Large | ID 3554

  • Cabins3
  • Heads2
  • Berths6+1
  • Registration2013
  • Main SailBattened
  • L/D12.17 / 2.03

Highlights

  • Main Sail 2019
  • Autopilot
  • Bathing platform
  • Bimini top
  • Bowthruster
  • Electr. anchor windlass
  • GPS with chart plotter in cockpit
  • Heating
  • Battened main sail
  • Furling genoa
  • Sprayhood
  • Teak deck
  • Warm water

Charter company rating

Friendliness / Service 4.64
Technical Condition 4.11
Cleanliness 4.31
Check-in 4.45
Check-out 4.64
Overall 4.49

Total number of customer reviews: 55
Last rated: 7 months ago

Note: The overall rating is asked separately in the questionnaire and is not calculated.

Layout

Conditions

Security Deposit €2,500.00
Charter Period
  • Check-In: Saturday, ab 17:00
  • Check-Out: Saturday, bis 8:00
  • Note : Rückkehr in den Hafen am Vorabend bis 17:00 Uhr
Insurance Third party liability and fully comprehensive insurance (deductible in the amount of the deposit)
Payment Plan
  • 50 % Charter Price at contract conclusion via bank transfer
  • 50 % Charter Price 6 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Extras at location in cash
  • 100 % Service Fee 6 weeks before charter begin via bank transfer
  • 100 % Security Deposit at location by Mastercard or Visa
  • 100 % Additional Costs at location in cash

Extras

10-day-charter on request
Automatic life vests €20.00 per piece and week
Bathing ladder for dogs €50.00 per week
Bed linen (additional) €8.00 per set
Blister/Spinnaker €200.00 once
Crew change (Without cleaning) €50.00 once
Early Check-In (Until 2 p.m.) €150.00 once
Towels (large & small) €8.00 per set
Surcharge for pets (Pets not allowed on all yachts) €150.00 once
Inverter 12V/220V €30.00 per week
One-way-charter on request
Permit for non-Croatian waters (Application at the time of booking necessary, additional skipper required) €250.00 once
Provisioning on request
Surcharge for regattas (In case of regatta participation deposit is doubled) €250.00 per week
Safety net (Preassembled) €100.00 once
Skipper (Must have an own cabin) €200.00 per day plus lodging
Stand-up paddle board €100.00 per piece and week
Diver (-) €100.00 once
WiFi internet on board (80 GB incl.) €25.00 per week

Data

Year of Build 2013
Length 12.17 m
Width 3.98 m
Draught 2.03 m
Engine 55 PS
Sail Area 80.00 qm
Weight 8.00 t
Fuel Capacity 200 l
Water Capacity 380 l
Steering Type 2 x Wheel steering

Equipment

Outside 220V shore connection, Bathing platform, Bimini top, Cockpit shower, Cockpit speakers, Cockpit table, Delta anchor, Electr. anchor windlass, Gangway, Sprayhood, Teak deck
Inside 12 V socket, 220V sockets, Black water tank, Gas stove with oven, Heating, LED interior lights, Radio with CD player, Warm water
Navigation GPS with chart plotter in cockpit, Tridata (Log, Echosounder, Windm.)
Safety Autopilot, Bowthruster, Solid life vests, VHF Radio, Second anchor
Sails Battened main sail, Furling genoa

Kundenberichte

  • Sat 07.08.21 - Sat 21.08.21 | 4 people |

    3 Kompasse an Bord und sie haben bis 30 Grad Abweichung.
    Zumindest ein Kompass könnte doch kompensiert sein. Vermutlich steuert aber niemand mehr mit Kompass ...

  • Sat 28.09.19 - Sat 05.10.19 | 6 people |

    Insgesamt sehr entspannter, unkomplizierter Vercharterer. Boot in gutem Zustand. Aber eine Sache hat mich noch sehr genervt: Am Freitag muss das Boot vollgetankt um 18h zurückgegeben werdem. Getankt werden soll/muss direkt an der Marina Veruda. Das hat zur folge das am Freitag Nachmittag haufenweise vor der Tankstelle warten nur um ein paar Liter Diesel zu tanken. Für uns hat das > 1 Stunde gedauert und sehr viel Stress produziert (viele Bote auf engem Raum versuchen ihren Platz in der virtuellen Schlange einzuhalten). Klar man könnte schon am Vortag in der Marina Veruda sein und Tanken etc. Aber will man einen ganzen Urlaubstag "opfern"? Ich würde als charteret einfach gerne den Freitag als vollen Segeltag nutzen können und das ist durch das Tanken und die damit verbundene Wartezeit leider nur eingeschränkt möglich. Wäre es nicht möglich die 10-20l Sprit am Steg nachzutanken? Oder nach Motorstunden zu bezahlen? Ich wäre auch bereit eine zusätzliche Pauschale zu bezahlen wenn ich dafür nicht selbst am letzten Tag tanken muss. In NL hatte ich es schon öfters das pauschal nach Motorstundne abgerechnet wurde..dies ist sehr viel einfacher für den Kunden.

Search for Dufour 405 Grand Large

Ihr Reisezeitraum

Preis wird geladen..